Gönderen Konu: AV TÜFEKLERİMİZİ NE KADAR KORUYORUZ !! TEMİZLEME VE BAKIM YAĞ ÖNERİNİZ ?????  (Okunma sayısı 32715 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Adem KOCA

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 1698
  • Thanked: 174 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
1187 remıngton kullanıyorum malum bu silahlar paslanmaya çok elverişli durduğu yerde çil çil pas atıyor, bende wd40 kullanıyorum namluda felan bi sıkıntı yok verilen bilgiler doğrultusunda artık kullanmıycam ama ne kullanalım :D
MAHMUT KARDEŞİM emin ol benimde yıllardır çözemdiğim olay bu. soğauk ayaz yapan göl ortamında ördek avında soğukdan tüfeğin donması. yağmurdan sonra tüfeğin içinin çamur gibi olması. vsvsvs bu yüzden ne kullanmlıyız. tüfeğimizi her hava şartında koruyacak ama donmayacak çamur olmayacak birşey. ama zararıda olmayacak.
 
1981 - Çarşamba/Samsun
 0544 565 37 82
 

Çevrimdışı Necati ŞAHİN

  • *
  • İleti: 20
  • Thanked: 14 times
BALLISTOL...MÜKEMMEL BİR BAKIM YAĞI..
  • beretta s56
  • browning auto 5 lıght
  • armsan phenoma dw2,5 combo
  • englısh pointer solid
Serdar ŞAHİN
1986 ÇORUM
 

Çevrimdışı M.Emin OLGAÇ

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 2269
  • Thanked: 294 times
  • (Keklik Uzmanı)
Namlu  içine solvent bazlı sprey sıkın  10 dakika bekleyin  bezle kurutun sonra tekrar sprey sıkın yumuşak  bulaşık teli ile harbileyin iyicene kurutun.
tetik mekanizması hareketli kısımlar kasa içi kubuz içi ejektör el kundağı metal kısımları için browning legia kırmızı kutu sprey yağ kullanın
tüfeğin tüm dış metal yüzeyleri için namlu dahil browning legia gri kutu sprey yağ kullanın bu yağ koruyucudur katman oluşturur tüfek sudan rutubetten etkilenmez.

acil durumlarda kısa süreli namlu bakımı istiyorsanız kola şişesini ortadan biraz yukarı kesin içine mazot koyun namluyu içine batırın daha sonra harbi ile önce bez sonra yumuşak bulaşık teli ile harbileyin ondan sonra iyice kurutun o kola şişesini bir kenara koyun ertesi gün bütün barut atıklarının ve kurşun kalıntılarının dibe çöktüğünü göreceksiniz temiz mazot üstte olacaktır onu başka bir kaba daha sonra kullanılmak üzere aktarın dibindeki kirli mazotuda dökün
namlu içini asla yağlı bırakmayın aksi halde barut dumanı ve saçma kabuğu yağlı kısma yapışarak sıvama yapar.

bir not daha namlu içi temizliğinde en önemli nokta fişek yatağının çıkışına yakın bölgede plastik tapanın eriyerek yapışması ve orada zamanla kalıntı oluşmasıdır.
bunu çıkarmak için o bölgeyi mazot içinde epeyce bekletin çünkü mazot plastiği eritir. daha sonra metal bulaşık teli ile o bölgeyi harbileyin temiz bezle kuruttuktan sonra bulabilirseniz keçe ile iyicene harbileyin namlu içi ayna gibi olacaktır.

selamlar.
  • Falcor 958 (Robust) (Poze) (70)
  • Vursan 92 A Europa (65)
  • Vursan 92 A Europa (71)
  • Üzümlü MKE çifte (71)
  • İngiliz Setter (MARKO)
Emin OLGAÇ B Rh (+)  1967 TEİAŞ/MARDİN  

 

Çevrimdışı Adem KOCA

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 1698
  • Thanked: 174 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Namlu  içine solvent bazlı sprey sıkın  10 dakika bekleyin  bezle kurutun sonra tekrar sprey sıkın yumuşak  bulaşık teli ile harbileyin iyicene kurutun.
tetik mekanizması hareketli kısımlar kasa içi kubuz içi ejektör el kundağı metal kısımları için browning legia kırmızı kutu sprey yağ kullanın
tüfeğin tüm dış metal yüzeyleri için namlu dahil browning legia gri kutu sprey yağ kullanın bu yağ koruyucudur katman oluşturur tüfek sudan rutubetten etkilenmez.

acil durumlarda kısa süreli namlu bakımı istiyorsanız kola şişesini ortadan biraz yukarı kesin içine mazot koyun namluyu içine batırın daha sonra harbi ile önce bez sonra yumuşak bulaşık teli ile harbileyin ondan sonra iyice kurutun o kola şişesini bir kenara koyun ertesi gün bütün barut atıklarının ve kurşun kalıntılarının dibe çöktüğünü göreceksiniz temiz mazot üstte olacaktır onu başka bir kaba daha sonra kullanılmak üzere aktarın dibindeki kirli mazotuda dökün
namlu içini asla yağlı bırakmayın aksi halde barut dumanı ve saçma kabuğu yağlı kısma yapışarak sıvama yapar.

bir not daha namlu içi temizliğinde en önemli nokta fişek yatağının çıkışına yakın bölgede plastik tapanın eriyerek yapışması ve orada zamanla kalıntı oluşmasıdır.
bunu çıkarmak için o bölgeyi mazot içinde epeyce bekletin çünkü mazot plastiği eritir. daha sonra metal bulaşık teli ile o bölgeyi harbileyin temiz bezle kuruttuktan sonra bulabilirseniz keçe ile iyicene harbileyin namlu içi ayna gibi olacaktır.

selamlar.  çok güzel b,lgiler abicim. zaten başımızın belası baruttan daha çok fişek yatağındaki plastik lekesi
1981 - Çarşamba/Samsun
 0544 565 37 82
 

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
WD-40 temizlik için, metalden suyu uzaklaştırmak için güzel. Fakat soğukta sakızlaşma durumu var. Soğuklarda hareketli parçalar üzerinde bulunmasını tavsiye etmiyorum. Açıkcası suyu metalden uzaklaştırmak için ve temizlik için kullanılsa da sonradan bezle üzerlerinin silinmesi daha iyi olur. Kromlu yüzeye zarar vermez herhelde ama sıcak veya soğuk sürme boya, kostik boya benzeri "bluing" denilen satıhlara uygulanmamalı.

Dondurucu soğuklarda avdan önce tüfeğin komple yağsız çalışıp çalışmadığı veya nasıl çalıştığının bir denenmesi lazım. Eğer yağsız iş görüyorsa, riske girmeden yağsız kullanılması bence daha iyi olur. Tetik tertibatı, piston kolları, rayları, piston ve yatakları, hareketli her parçadan yağın silinmesinden bahsediyorum. Hatta Robla Kaltentfetter gibi yağ buharlaştırıcı kimyasallarla parçalardaki eski yağlar def edilmeli. Eğer bu haliyle akıcı çalışmazsa sentetik veya olmadı mineral esaslı yağlar ince tabaka olarak kullanılabilir. Ballistol Universal mineral esaslı bir yağ ve ilginçtir, hem metale, hem ahşaba kullanılabilir diye yazıyor. Bıyıklı Tevfik Efendi gibi bir şey herhalde.

Ülkemizde yağların teknik özellikleri pek yazılmıyor malesef. Bir kutu fotoğrafı, altına fiyatı, al bunu kullan.
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 

Çevrimdışı Caner COŞAN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 782
  • Thanked: 39 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
BEN SİPREY TİPİ YAĞ TERCİH EDİYORUM NAMLUNUN VE SİLAHIN HER YERİNE ULAŞIYOR
1985
BURSA
 

Çevrimdışı Fatih TAHIL

  • *
  • İleti: 71
  • Thanked: 2 times
Arkadaşlar şunuda yazayım namlu içindeki karıncalanmaları yağ asidi yapar daha doğrusu yağ diye kullandığınız kimyasallar çürütür deler leke karınca yapar koruyucu yağ başkadır temizleyici yağ başkadır yağ gerçekten yağ gibi olmalı su gibi değil çözücü değil koruyucu olmalı en azından tüfeğe zarar vermemeli bide tüfeği yağladıktan sonra yağın fazlasını tüm metal aksamdan hafifçe temiz bi bezle silerek alın namlu içide dahil zaten ağaç aksamlar yağlanmaz yağ değdirilmez yani tüfek ne yağlı nede kuru olacak ikisinin arasında muhafaza edilecek soğuk sıcak terleme olayınada dikkat edin hava alacak şekilde muhafaza edilsin v.s kullandığım yağları yukarıda yazmıştım kolaygelsin...
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2013, 23:22:31 Gönderen: Fatih TAHIL »
Fatih TAHIL  1970-KONYA
 

Çevrimdışı Hüseyin ÖZEN 35

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 873
  • Thanked: 23 times
Namlu içini Würth ün fren balata temizleyicisiyle temizleyin ve gereken harbileme işlemini yaptıktan sonra tekrardan fren balata temizleyicisini sıkın kuru bezle kurulayın namlu içini.Tüfeği yağsız kullanmak daha iyidir diye düşünüyorum.Koruma maksatlı ise WD 40 veya Würth ün sıvı gresini tavsiye ediyorum
Hüseyin ÖZEN
1983 İZMİR KEMALPAŞA
0 rh +
 

Çevrimdışı Bülent SALIK

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 91
Bende tüfeklerimi 6 yıldır wd 40 ile temizliyorum iç bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2013, 08:42:36 Gönderen: Bülent SALIK »
Bülent SALIK
0 Rh + 1969 MANİSA ikamet TEKİRDAĞ
Özkanlar fx 15 cesa süperpoze vursan 92 a
 

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
Bende tüfeklerimi 6 yıldır wd 40 ile temizliyorum iç bir sıkıntı yaşamadım şimdiye yaşamadım
Temizlik yapıp üstünden silinirse mahsuru olmaz zaten ama çok soğuklarda bu yağ katılaşıyor. Tutukluk ve hatta kazalara neden olabilir. Bir de Remington, Browning vb kromsuz namlu dışı boyalarını azar azar soldurur.
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 

Çevrimdışı Ferhat DEMİRCİ

  • *
  • İleti: 322
  • Thanked: 16 times
       Aslında temizlik işini çifteler ve otomatikler diye ikiye ayırmak lazım şöyleki wd 40 otomatik tüfeğin tetik grubunda yağmur ile ile karışınca sıkıntı yapabiliyor fakat çiftelerde tetik grubuna suyun ulaşması neredeyse imkansız gibi bu yüzden bence iki ayrı tüfeğede sahip kişiler farklı metodlarla temizlemek durumunda.
      Şahsi kanatim şu malzeler mutlaka her avcının dolabında olmalı:
*WD 40 koruyucu ve pas sökücü olarak

*Gres yağı

*5/40 yada daha ince motor yağı
 
*Vazelin yağı

*Balata spreyli (solvent yerine en bulunur ve ucuz temizleyici arındırıcı) selozik bazlı olmamalı..


              ÇİFTELER de TEMİZLİK  NASIL OLMALI?

    Öncelikle tüfek kullanım klavuzunda gösterilen şekilde parçalara ayrılır.
       Yağdan kirden arındırılması gereken yerler kasa içi ve namlu kepi  bir fırça ile güzelce fırçalanıp yanmamış barut artıkları ve yağ artıklarından arındırılır balata spreyli ile yapılabilir sürme boyalı tüfeklerimde kirden arındırmak için 3 yıldır balata spreyli kullanmaktayım...istemeyen wd 40 da kullanabilir....  namlu kepi üzerindeki oynak parçalara (ejektör vs )motor yağı kullanınıyorum kasa ile namlu kepinin birbirine temas eden yerlerine gres yağı ile film tabakası oluşturuyorum böylelikle aşınmaların önüne geçilmiş olunacaktır.
     Tetik grubuna ulaşmak çift kırmalarda biraz zor dipciği sökmek gerek ama yılda bir defa temizlerim ben çift kırmaların tetik kısmında hareketli parçalar mevcut burada da motor yağı kullanıyorum. bazı sürtünen ksımlara çok az gres uygulurum. DİKKAT çift kırmalarda tetik aksamını fazla kurcalamayınız sıkıntı olabilr en ufak bir yay bile düşse sistem genel işlevini yitirir bilginize...
    Namlu içi balata spreyli ile temizledikten sonra harbilenip temiz bir bez ile içinde barut artığı vs kalmadığı gözle kontrol edilir temizlenene kadar işlem tekrarlanır. ben namlu içini matkap ucuna ince tel harbiyi uydurdum 2 defa matkabı içinde çalıştırdınmı tertemiz oluyor harbi ucuna da alminyum bulaşık teli kullanmaktayım. namlu içi son işlem olarak çok az motor yağı veya wd 40 ile nemlendirilimiş temiz bir bez ile harbiliyorum.

  Namlu ve kasa dış kısımları burada tüfeğinizin kaplamasının neden yapıldığını bilmeniz çok önemli çünkü namlu dışı sürme boya, kostik kaplama , bluing gibi hasas kaplama türlerinden birine sahipse paslanmaya mukavemeti düşük olacağından kullandığınız yağın içeriği paslanamasına sebeb olabilir bu yüzeden bu kaplama türündeki tüfeklerimin hepsinde doğal yollardan elde edilen vazelin kullanıyorum yedirerek şuana kadar namlu paslanmasına maruz kalmadım kendi hatalarım dışında (dalyanda av yaptıkdan sonra ıslak tüfeği kılıfında 1 gün unuttuğumda olmuştu ) 
namlu dışı ve kasa dışı krom kaplama tüfeklerde wd 40 motor yağı vs ne kullanılabilir sıkıntı yok paslanma mukavemeti çok yüksektir.
birde kasa nikel kaplama olan tüfekler var bu tüfeklerde kararma olabiliyor bunlarda da kasa dışına selülozik bazlı yağlar kullanılmamalı..


                                   YARI OTOMATİK TÜFEKLERDE TEMİZLİK NASIL OLMALI?
       Otomatik tüfeklerde kendi içinde 3 ayrılmalı kinetik sistemler gazlı sistemler ve uzun geritepmeliler
Çiftelerin aksine daha fazla hareketli parçaya sahip olan otomatiklerde temizliğe daha fazla dikkat etmek gerekir özelliklede gazlı ve uzun geri tepmeli sistemlerde daha titiz olunmalı  Üşengeç arkadaşlara sesleniyorum eğer bir otomatik tüfek almayı planlıyorsanız gazlı sistem bir tüfek sizin aradığınız tüfek değil :D
      gazlı sistem tüfeklerde 2 şekilde gruplanabilir icra yayı önde çalışanlar ve icra yayı arkada çalışanlar   bu iki sistemde de sistemin büyük yükünü taşıyan gaz pistonu. gaz odası, gaz portları delikler büyük titizlikle temizlenmeli ben bu kısımları balata spreyli ile temizleyip sonrasında hafif nemli motor yağı ile çok az yağlayıp ava hazır bırakıyorum yağsız bırakılsada çalışır mantığıyla gitmek yanlış olur diye düşünüyorum gerekçe sürtünme ile aşınmaların oluşması aynı zamanda fazla yağlamakta yanlış olur buda aşı yağdan sistemde barut artığı toz su ile yağ karışımıdan meydana geleçek sistemin çalışmasını engeleyecek durumlar doğması..
   mekanizma kısmı her av sonrası sökülmesede 2-3 avda bir tetik grubu ile birlikte temizlemekte fayda var yine bu bölümde motor yağı kullanıyorum yağmurla karışan wd40 beyaz gres gibi bir hal alıyor bu durum tüfekte tutukluklara sebebiyet verebilir. lakin yaz aylarında ben bu kısımda wd40 kullanıyorum sıkıntı yok.. 
   icra yayı önde çalışan tüfekler yay mekanizma kolları motor yağı ile temizliyorum yağmuralır korkusu ile icra yayı arkada  olanları yağlamak güç dipciği söküp wd 40 ile temizleyip motor yağı ile yağlıyorum bu kısmıda

  Gelelim kinetik yağmur yok ise yazın ben neredeye 4-5 av dışını motor yağı ile silmekten başka hiçbişey yapmıyorum  ama kışın kesinlikle kinetik tüfeğinizin mekanizma kısmına wd40 sıkamayın helede yagmurda sorunlara baş gösterir av esnasında tecrübe ile sabit  tüfeği söküp yağını silip çalıştırdıüımı hatırlarım wd 40 kullandığım dönemlerde..

 Otomatik tüfeklerde remington auto 5 breda xhantos tarzı çelik kasalar bluin ile kaplıdır ve namlulardı genele bluing dir bu yüzden bu tüfeklere ayrıca pasa karşı korumanız gerekmektedir ben vazelin ile yağlıyorum yağmur havalar gres ile film tabakası oluşturup ava öyle gidiyorum.
dış kaplaması krom olan otomatiklerde sıkıntı yok zeytinyağı ile bile yağlayabilirsiniz :D

    Arkadaşlar biraz uzattım kusura bakmayınız
    Herkese Saygılar REASTGELE


Ferhat DEMİRCİ
1979 ADANA
[email protected]
 

Çevrimdışı Mustafa ALTINSOY

  • *
  • İleti: 105
  • Thanked: 1 times
  • pointer bir tutkudur aşktır
Bulabirseniz askeriye nin tüfeklerinde kulanılan yağ kulanın çünki ordu en iyisini kulanmak zorunda.
MUSTAFA ALTINSOY

ADANA/KOZAN

0544 786 2261
 
The following users thanked this post: Serkan ÜNVER

Çevrimdışı Kadir GONAYDIN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 511
  • Thanked: 17 times
namlu temizliği için http://www.hilalav.com.tr/default.asp?git=9&urun=4831 kesinlikle tavsiye ederim. namluda ne varsa çok kısa bir süre içinde temizliyor. mekanizma için würth marka bakım spreyi ve kilit yağı oldukça başarılı.
Kadir GONAYDIN-1978 İstanbul - Beylikdüzü

 Yedi yaşında ki bir çocuk kalbimizdekileri bilse dağların arkasına kaçarız. Mevla (c.c.) her şeyi biliyor, hiç utanmıyoruz.
 

Çevrimdışı Adem KOCA

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 1698
  • Thanked: 174 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
 avcı dostlarr hem fikir olalım lütfen :
  avda soğukda ayaz donma yapmayacak. yağmur su görünce çamurlaşmayacak bi  kadarda hem koruyucu hemde işlevsel olacak .  bu haftad aynı şeyler oldu soğuk görünce donuyor bütün yağlar
 eski sistemem gececem galima araba yağlarına 5-40 mı neydi alıyorduk benzin istasyonlarından eskiden
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2013, 08:15:24 Gönderen: Adem KOCA »
1981 - Çarşamba/Samsun
 0544 565 37 82
 

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
avcı dostlarr hem fikir olalım lütfen :
  avda soğukda ayaz donma yapmayacak. yağmur su görünce çamurlaşmayacak bi  kadarda hem koruyucu hemde işlevsel olacak .  bu haftad aynı şeyler oldu soğuk görünce donuyor bütün yağlar
 eski sistemem gececem galima araba yağlarına 15-40 mı neydi alıyorduk benzin istasyonlarından eskiden
WD-40 kışın kayganlık açısından iyi olmaz diye yazmıştım zaten ama ne olmalıya bir şey yazmadım. Daha doğrusu sadece sentetik yağları önermiştim. Çünkü tam sentetik yağlar en düşük ve en yüksek sıcaklıklara en iyi uyum sağlarlar. Fakat ülkemizdeki hangi yağ tam sentetik emin değilim. Mineral esaslılar da fena değil ama en iyisi tam sentetik. Tam sentetik Amerikalılar'ın BreakFree CLP üçlü yağı var ama şu anda ülkemizde yok. Tam sentetik motor yağları var amay.otomatik silahlardaki performasnı bilmiyorum. Bir denemekten zarar gelmez ama av gününde denenmez haliyle. Avdan sonra komple ondan arındırıp, bildik kaliteli silah yağlarıyla bakım yapmak şimdilik en iyisi. Yahut, iyi bir yağla yağlayıp, sonra pamuklu bezle üzerini silmek de denenebilir. Yağ silindikten sonra bile metale nüfuz etmiş olacak ama sildiğimiz için donup yapışacak kadar fazla olmayacak. Ben ilkin son yazdığımı denerdim, sonra motor yağını veya yurtdışı sitelerden getirtirdim.
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 

Çevrimdışı Ferhat DEMİRCİ

  • *
  • İleti: 322
  • Thanked: 16 times
    Petrollerde satılan yada yedek parçaçılarda satılan motor yağlarından 5/40 5/30 vb. tam sentetik yağlar mevcut  soğuda sıcağada çok iyi uyum sağlıyor..
Ferhat DEMİRCİ
1979 ADANA
[email protected]
 
The following users thanked this post: Serkan ÜNVER

Çevrimdışı Adem KOCA

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 1698
  • Thanked: 174 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
WD-40 kışın kayganlık açısından iyi olmaz diye yazmıştım zaten ama ne olmalıya bir şey yazmadım. Daha doğrusu sadece sentetik yağları önermiştim. Çünkü tam sentetik yağlar en düşük ve en yüksek sıcaklıklara en iyi uyum sağlarlar. Fakat ülkemizdeki hangi yağ tam sentetik emin değilim. Mineral esaslılar da fena değil ama en iyisi tam sentetik. Tam sentetik Amerikalılar'ın BreakFree CLP üçlü yağı var ama şu anda ülkemizde yok. Tam sentetik motor yağları var amay.otomatik silahlardaki performasnı bilmiyorum. Bir denemekten zarar gelmez ama av gününde denenmez haliyle. Avdan sonra komple ondan arındırıp, bildik kaliteli silah yağlarıyla bakım yapmak şimdilik en iyisi. Yahut, iyi bir yağla yağlayıp, sonra pamuklu bezle üzerini silmek de denenebilir. Yağ silindikten sonra bile metale nüfuz etmiş olacak ama sildiğimiz için donup yapışacak kadar fazla olmayacak. Ben ilkin son yazdığımı denerdim, sonra motor yağını veya yurtdışı sitelerden getirtirdim.
volkan bey eskidne beridir 5/40 kullnıyordum .babamdan gelenbilgi. 1kere donsun 1 kere hata yapsın.. aragba yağı gayet başarılı idi.
 ne zamanki hazır işler çıktı ki bu seneye kadar hiç kulanmadım bu sene başaldım tüfeğimde şiakeyetler arttı. eskiye dönüş yapacam galiba . üşengeçliğim olmasa
1981 - Çarşamba/Samsun
 0544 565 37 82
 

Çevrimdışı Adem KOCA

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 1698
  • Thanked: 174 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
    Petrollerde satılan yada yedek parçaçılarda satılan motor yağlarından 5/40 5/30 vb. tam sentetik yağlar mevcut  soğuda sıcağada çok iyi uyum sağlıyor..
ferhat bey deidğn gibi bu seneye kadar hemp 5/40 kullandım. harika sonuçlar beriyor. ne zmana bu sene sprey wd40 . sorunla rbaşaldı. soğuk havay dayammıuor hiçbiri.
1981 - Çarşamba/Samsun
 0544 565 37 82
 

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
Arkadaşlar ben çok soğuk bir iklimde değilim. Her yağ bana uyar. Eskiden Konya'dayken çok soğuklarda da avlandım ama o zamanlar sadece poze ve tek kırmam vardı ve sorun yaşamadım. Bir süredir bu donmayan yağ konusunu araştırıyordum ama Adem Bey konu açınca biraz daha araştırdım. Bu yağ daonması çok karşılaşılan bir şeymiş, otomatiklerde. Bahsettiğim ve bahsetmediğim bazı dayanıklı yağlar var ama onların bile bazı durumlarda donduğunu okudum. Bizim gibi kullananların tecrübeleri işte. Çok çok güvenilir bir yağa rastladığıma inansam paylaşacağım ama şimdilik değil. Kesin olan yağ tipiyle ilgili olanı önceden açıklamıştım. O kesin de marka değil. Yukarıda önerdiğim Breakfree en güzellerinden ve 2000'li yıllarda ithal etmişiz ama ardı gelmemiş. Neyse aynı şeyleri tekrar yazmıyayım. Bir de çok soğuk iklimlerde avlananlar ne yapıyorsa onları bekleyelim.
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 

Çevrimiçi Hüseyin AKGÜN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 192
  • Thanked: 12 times
Gunex 2000 kullanıyorum. Memnunum.
Hüseyin AKGÜN
1982 UŞAK
İkamet: Antalya
 

Çevrimdışı Adem KOCA

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 1698
  • Thanked: 174 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
dün gittim benzin istasyonuna arab yağı alıyordum . bi abimi aradım alam dedi asitli olurlar dedi vazgeçtim :)) yav arkdaş ne yapacaz ya. soğpukda donmayacak yağ. makinede şıkır ıkı şakır şakır çalışaca yağ isytiyorum
1981 - Çarşamba/Samsun
 0544 565 37 82
 

Çevrimdışı Alper ALTUNCUOĞLU

  • *
  • İleti: 139
  • Thanked: 71 times
remington  gölün güzel ama bi okadar sıkıntılıbi tüfeği ben hep HOOPP'S kullanıyodum ancak bulmak zor ama BERETTTA +TEFLON yağı var 10 kat yağlama diyor kendileri bi dene.

Çevrimdışı Akif ARSLAN

  • *
  • İleti: 333
  • Thanked: 45 times
Adem benim burdaki tüfek usatası abim bütün mekanizmayı söküp yağlı benzin ile fırçayla iyice siliyor parçaları. Uzun yıllardır bu işi yapan birisi. bende öyle yaptırıyorum ona. bu donma sorunu bende de oluyordu artık böyle bir sorun yok.  İçindeki herhangi bir madde zarar verseydi mutlaka anlardı,farkederdi. Ben yine de senin için tekrar sorayım, burada paylaşalım sonra.
Akif ARSLAN
1980 KARAMAN
 

Çevrimdışı Adem KOCA

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 1698
  • Thanked: 174 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Adem benim burdaki tüfek usatası abim bütün mekanizmayı söküp yağlı benzin ile fırçayla iyice siliyor parçaları. Uzun yıllardır bu işi yapan birisi. bende öyle yaptırıyorum ona. bu donma sorunu bende de oluyordu artık böyle bir sorun yok.  İçindeki herhangi bir madde zarar verseydi mutlaka anlardı,farkederdi. Ben yine de senin için tekrar sorayım, burada paylaşalım sonra.
akifim temizleme sorun değil. önemli olan av esansından soğuk havada tüfek mekanızma içindeki yağ donması yada donmaya yakın olması kaynaklı sorun yaşamak. şakır şakır çalışan tüfek o halde iken mıy mıy çalışıyor. deli ediyor bazen bu durum beni. ama herzaman olan olay değil zaten. çok çok aşırı soğukda olur
1981 - Çarşamba/Samsun
 0544 565 37 82
 

Çevrimdışı Murat TEPE

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 801
  • Thanked: 205 times
Bir mekanikçi olarak WD40 Kullanıyorum ve tek geçerim, hiçbir sıkıntısını görmedim ve herkese tavsiye ederim... Teknik özellikleri ve uygulama alanları aşağıdaki gibidir. -73°C kadar katılaşmaz, akışkanlığını korur. Spey şeklinde olması en zor noktalara dahi kolaylıkla ulaşmasını sağlar Fiyatı oldukça uygun Koçtaşta 200ml. 8.50tl civarı idi yanılmıyorsam. 400ml lik olanları daha uygun fiyata temin etmek mümkün. Yorum size kalmış. ;)

Uygulama Alanları:
 
• WD-40 formülünde bulunan metale karşı yüksek çekim özelliği sayesinde, yüzeyleri
nemli koşullar altında bile tamamen kaplar. Püskürtülerek, fırçalı uygulamalarda
veya daldırma yönteminde dahi metal yüzey ile nem arasına girerek koruyucu bir
tabaka oluşturur. Bu özelliği ile WD-40, nemle alakalı kısa devreleri hemen ortadan
kaldırdığından, elektrik kontağının söz konusu olduğu durumlarda çok kullanışlıdır.
 
• WD-40 metal çekim özelliği ile paslı ve aşınmış yüzeylere nüfuz ederek, metal, tel,
halatlardaki pası çıkarır, sıkışmış somunlar, bağlantılar, kontrol mekanizmaları ve
diğer metal parçalardaki aşınmayı ortadan kaldırarak, parçaların serbest bir biçimde
çalışmasını sağlar.
 
• WD-40 metal yüzeylere tamamen yayılarak mikroskopik gözenekleri dahi kaplar.
Oluşan bu tabaka ve WD-40ın nem atıcı formülü sayesinde metal yüzey üzerinde
neme ve diğer pas oluşturucu maddelere karşı koruma sağlar. Metal düzenli bir
şekilde kullanılıyorsa, koruma devam edecektir.
 
• WD-40 formülü hiçbir aşındırıcı madde içermeksizin çok kalın tabakalı gres yağı ve
kiri, etiket ve yapıştırıcı madde kalıntılarını yüzeyden tamamen temizler.
Ayrıca oluşturduğu film tabaka ile çürüme ve paslanmaya karşı korur.
 
• WD-40 yüksek çekim özelliği sayesinde içeriğinde bulunan yağlayıcı maddelerin
tüm yüzeye yayılarak hareketli parçalara mükemmel bir şekilde tutunmasını sağlar.
WD-40 silikon veya toz ve kir toplayıcı herhangi bir katkı maddesi içermediğinden
yüzeyde kir tabakası oluşturmaz.
 
Teknik Özellikleri:
• Görünüm: Berrak ve hafif bulanık
• Koku: Çok hafif, karakteristik,hoş koku
• Özgül ağırlık: 22°Cde 800 ± 0.020
• Viskozite: 22°Cde 27.5 ± 1.0 san zahn 1
• Mininum parlama noktası: Açık kapta 43°C 
• Akma noktası: -73°Cden az
• Düşük ısı stabilitesi: Mükemmel
• Kaplaması: 15 m2 - 26 m2/litre
• Kaynama noktası: 149°C minimum 
• Tatbiki kaplama: 1.7 g/m2
• Uygulanmış ürün kalınlığı: 0.00025 - 0.00075 cm
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2013, 14:54:33 Gönderen: Murat TEPE »
KAYSERİ / 1976
Beretta 686 Spz.-12, Franchi Affinity-12
Waffen-16
Akus Spz-20-28-36