TURKIYE AVCILARI VE ATICILARI FORUMU
HUKUK KÖŞESİ => İSLAM HUKUKU VE AVCILIK => Konuyu başlatan: Deniz SOYLU - 07 Eylül 2016, 20:33:04
-
Bayram öncesi avlanmanın dinimizde ve vicdanımızdaki kuralları nelerdir acaba??
-
Dini yanını bilmiyorum fakat ben av yapmıyorum bayram ve arefe günleri
-
Sn SOYLU Cenab ı Hak biz kullarına belirli özel günler ihsan etmiştir.
Nasıl ki Cuma günü Mü min lerin Bayram günüyse Arefe ,Bayram ve Kandiller gibi özel günlerde daha başka anlamlar içeren günlerdir.
Her ne kadar bir kaynakta yasak olduğu belirtilmese de bence bu günlerde ava gitmek yerine Cenab ı Hak kın rızasını kazanacak işlerle meşgul olunmalı.
Tabi bu benim kişisel fikrim.Ben bu günlerde ve tekbirler çıkmadan kesinlikle ava gitmem.
İsterse gökten kuş yağsın.
Giden arkadaşlara da niçin gidiyorsunuz da demem. Bununla ilgili bir yasaklama da olduğunu da düşünmüyorum....
-
Sn SOYLU Cenab ı Hak biz kullarına belirli özel günler ihsan etmiştir.
Nasıl ki Cuma günü Mü min lerin Bayram günüyse Arefe ,Bayram ve Kandiller gibi özel günlerde daha başka anlamlar içeren günlerdir.
Her ne kadar bir kaynakta yasak olduğu belirtilmese de bence bu günlerde ava gitmek yerine Cenab ı Hak kın rızasını kazanacak işlerle meşgul olunmalı.
Tabi bu benim kişisel fikrim.Ben bu günlerde ve tekbirler çıkmadan kesinlikle ava gitmem.
İsterse gökten kuş yağsın.
Giden arkadaşlara da niçin gidiyorsunuz da demem. Bununla ilgili bir yasaklama da olduğunu da düşünmüyorum....
Abi hem fikirim sizinle..azınıza sağlık
-
Suat beyle aynı fikirdeyim. Abla değil ibadetle meşgul olmalıyız. Şimdiden tüm forumdaşların bayramını kutluyorum
Galaxy Nexus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Sn SOYLU Cenab ı Hak biz kullarına belirli özel günler ihsan etmiştir.
Nasıl ki Cuma günü Mü min lerin Bayram günüyse Arefe ,Bayram ve Kandiller gibi özel günlerde daha başka anlamlar içeren günlerdir.
Her ne kadar bir kaynakta yasak olduğu belirtilmese de bence bu günlerde ava gitmek yerine Cenab ı Hak kın rızasını kazanacak işlerle meşgul olunmalı.
Tabi bu benim kişisel fikrim.Ben bu günlerde ve tekbirler çıkmadan kesinlikle ava gitmem.
İsterse gökten kuş yağsın.
Giden arkadaşlara da niçin gidiyorsunuz da demem. Bununla ilgili bir yasaklama da olduğunu da düşünmüyorum....
Aynen Suat beye ben de katılıyorum rabbimîzin bezlere verdiği sayısız nimetler için şükretmeliyiz
-
Merhaba Deniz bey bencede yasalarda herhangi bir kısıtlama ve yasak olmasada dini günlerde mübarek aylarda av yapmayı doğru bulmuyorum Suat beyin dedigi gibi gökten kuş yagsada bende ava gitmeyenlerdenim mübarek günleri dua ederek yaşamak lazım bazı avcılar böyle günlerde özellikle ava giderler meralarda avcı yok daha fazla av vuracakları düşüncesiyle onların bilecegi iş tabii ben dogru bulmuyorum kendi düşüncemdir.
-
Suat bey güzel belirtmiş ,
Tükettiğinde rahat edecek olan gitsin .
-
Günümüzde hayatı idame için gerekli olmayan av eti ve avcılık yapmak,bayram günü kişinin tamamen kendi vicdanına kalmış..av etini yerken içi rahat ederse gider..arefe ve bayram günü ava gitmek bir kenara bu mübarek günlerde vurduklarını facede paylaşanlara ne demeli?hadi Ramazan bayramı olsa ki caiz değildir,adı üstünde kurban bayramı..bana göre arefe ve bayramlarda tekbirler çıkana kadar av caiz değildir..sabır..
-
Bismillahirrahmanirrahim
Mâide 1 : Ey âmenû olanlar (Allah'a ulaşıp teslim olmayı dileyenler)! (Yaptığınız) akidleri yerine getirin. Ve ihramda iken av'ı (avlanmayı) helâl saymamakla beraber size okunacak olanların dışında kalan, dört ayaklı hayvanlar sizin için helâl kılınmıştır. Muhakkak ki Allah dilediği şeye hükmeder.
Mâide 2 : Ey âmenû olanlar (Allah'a ulaşıp teslim olmayı dileyenler)! Allah'ın (koyduğu) şeriat hükümlerine, Haram ay'a, (hediye olarak Kâbe'ye gönderilen) kurbanlıklara, gerdanlıklı (boyunları bağlı) kurbanlık develere, Rabb'lerinden bir fazl ve (O'nun) rızasını isteyerek, Beyt-el Haram'a gelenlerin güvenliğine saygısızlık etmeyin.Ve ihramdan çıktığınız zaman avlanabilirsiniz. Sizi Mescid-il Haram'dan alıkoymalarından (çevirmelerinden) dolayı bir kavme beslediğiniz kin, sakın sizi haddi aşmaya sevk etmesin. Birr ve takva üzerine yardımlaşın. Günah ve düşmanlık üzerine yardımlaşmayın. Allah'a karşı takvâ sahibi olun. Muhakkak ki Allah ikâbı (azâbı) şiddetli olandır.
Mâide 4 : Sana kendileri için nelerin helâl kılındığını soruyorlar. De ki; “Sizin için temiz ve iyi şeyler helâl kılındı. Allah'ın size öğrettiğini onlara öğreterek yetiştirdiğiniz avcı hayvanların sizin için tuttuklarını artık yiyin ve üzerine de Allah'ın adını anın. Ve Allah'a karşı takva sahibi olun. Muhakkak ki Allah hesabı çabuk görendir.
Maide 2. De yazan çok açık sadece ihramlı iken av haram kılınmıştır.
Diyanetin sitesinden soru cevap kısmını araştırısanız , ramazanda oruçlu iken bile avı helal sayıyorlar.
Mübarek zamanlarda vakit alacak uğraşlar yerine ibadet tabiki daha doğrudur,
Ama ayet yada hadis kaynağı belirtmeden yazılan şeylere dikkat etmek lazım.
-
Bismillahirrahmanirrahim
Mâide 1 : Ey âmenû olanlar (Allah'a ulaşıp teslim olmayı dileyenler)! (Yaptığınız) akidleri yerine getirin. Ve ihramda iken av'ı (avlanmayı) helâl saymamakla beraber size okunacak olanların dışında kalan, dört ayaklı hayvanlar sizin için helâl kılınmıştır. Muhakkak ki Allah dilediği şeye hükmeder.
Mâide 2 : Ey âmenû olanlar (Allah'a ulaşıp teslim olmayı dileyenler)! Allah'ın (koyduğu) şeriat hükümlerine, Haram ay'a, (hediye olarak Kâbe'ye gönderilen) kurbanlıklara, gerdanlıklı (boyunları bağlı) kurbanlık develere, Rabb'lerinden bir fazl ve (O'nun) rızasını isteyerek, Beyt-el Haram'a gelenlerin güvenliğine saygısızlık etmeyin.Ve ihramdan çıktığınız zaman avlanabilirsiniz. Sizi Mescid-il Haram'dan alıkoymalarından (çevirmelerinden) dolayı bir kavme beslediğiniz kin, sakın sizi haddi aşmaya sevk etmesin. Birr ve takva üzerine yardımlaşın. Günah ve düşmanlık üzerine yardımlaşmayın. Allah'a karşı takvâ sahibi olun. Muhakkak ki Allah ikâbı (azâbı) şiddetli olandır.
Mâide 4 : Sana kendileri için nelerin helâl kılındığını soruyorlar. De ki; “Sizin için temiz ve iyi şeyler helâl kılındı. Allah'ın size öğrettiğini onlara öğreterek yetiştirdiğiniz avcı hayvanların sizin için tuttuklarını artık yiyin ve üzerine de Allah'ın adını anın. Ve Allah'a karşı takva sahibi olun. Muhakkak ki Allah hesabı çabuk görendir.
Maide 2. De yazan çok açık sadece ihramlı iken av haram kılınmıştır.
Diyanetin sitesinden soru cevap kısmını araştırısanız , ramazanda oruçlu iken bile avı helal sayıyorlar.
Mübarek zamanlarda vakit alacak uğraşlar yerine ibadet tabiki daha doğrudur,
Ama ayet yada hadis kaynağı belirtmeden yazılan şeylere dikkat etmek lazım.
''Vakit alacak uğraşlar'' değil beyefendi,can alıyorsun can..''Ramazan da oruçlu iken'' diyor anladım bayramda mı avlanın diyor..Bayram bu bayram,kimse kendini kandırmasın..
-
Din yalnızca kurallardan ibaret değildir; onu yaşayan, hayatına uygulayan insan ferdi ve toplumunun anlayışı, duyguları, âdetleri ve bunların sosyal ve kültürel hayata yansımaları ile din hayatı canlılık ve zenginlik kazanmakta, ancak bu arada bazı bid'atlar da oluşmaktadır. Bid'at, "inanç, ibadet ve kural olarak dinde olmayan bir şeyi uydurmak ve ona yamamak, dinde varmış gibi bilmek, inanmak ve yapmaktır". Mesela bir kimse, Berat gecesinde şu kadar namaz kılmak gerekir, bu geceye mahsus şöyle bir ibadet vardır" derse ve bunu yaparsa bid'at gerçekleşmiş olur. "Bid'at'ın ne zararı var, yapılan meşru ve faydalı bir şey ise varsın yapılsın!" denemez. Çünkü din, Allah tarafından tamamlanmış, Peygamberimiz tarafından da tam olarak tebliğ edilmiş, insanlara bildirilmiştir. Onda olmayan bir inanç, ibadet veya kuralı ona eklemek dini bozmak ve değiştirmek demektir ve bu caiz olmaz. Bir kimse Allah rızası için -yasaklanan yerler ve zamanlar dışında- istediği kadar namaz kılabilir, oruç tutabilir, zikir yapabilir, sadaka verebilir... ama bunlardan birini "Şu yerde, şu zamanda, şunu yapmak farzdır, vacibdir, sünnettir, sevaptır, gereklidir..." diyerek, bilerek, bildirerek yaparsa bid'at işlemiş, dinde olmayanı ona eklemiş olur ve bu caiz değildir.
Alıntı;http://www.hayrettinkaraman.net/yazi/laikduzen/4/0041.htm
-
Peygamber edendimiz(S A V) Size iki emanet bırakıyorum.
Bunlara sıkı sıkı sarıldıkça kurtuluşa erersiniz buyurmakta.
Bunlar Kuranı Kerim ve Sünnetlerimdir buyurmakta.
Sünnetlerin de Peygamber efendimiz tarafından yapılan örnek ve güzel davranışlar olduğu gerçeği vardır.
Yani hayırlı bir gecede nafile ,kaza ,vacip veya sünnet olarak yapılması gereken ibadet efendimiz tarafından yapılmışsa ben onu referans sayar ve sorgulamadan yaparım.
-
Yani sonuç olarak avlanmak dinen yasak degil ama vicdanen daha faydalı şeylerle meşgul olmak daha mı doğru???)
-
Zamana ve duruma göre önceliğimizi belirlemeliyiz. Bayram günü sizin için hangisi önemli ve öncelikli ise onu yapın. İnançlı bir insan arefe ve bayram günü avlanmayı, 1. Dinen 2. Geleneksel olarak doğru bulmaz. Çünkü bu özel günlerin kendine has başka faaliyetlerle geçirilmesi uygundur.
Şunu da söylemek isterim. Bayramın 3. günü büyük ihtimalle avda olacağım. :)
-
fetvaen caiz takvaen caiz değil derler galiba buna. dinimizce yasak değil ama vicdanen rahatsız edecekse seni gitmeyeceksiniz. ama yok sıkıntı yok derseniz rastgelsin:)
-
Zamana ve duruma göre önceliğimizi belirlemeliyiz. Bayram günü sizin için hangisi önemli ve öncelikli ise onu yapın. İnançlı bir insan arefe ve bayram günü avlanmayı, 1. Dinen 2. Geleneksel olarak doğru bulmaz. Çünkü bu özel günlerin kendine has başka faaliyetlerle geçirilmesi uygundur.
Şunu da söylemek isterim. Bayramın 3. günü büyük ihtimalle avda olacağım. :)
[/quote
Hadi bayram öncesi ava gitmedim diyelim pazara gidip kurbanlıkmı seçicim yada namaz niyazlamı geçiricim o iki günü kendi adıma söylüyorum ben baytamdan öncede sonrada normal günde nasılsam arefe şerefeyide öyle geçiriyorum..
-
Kıymetli Dostlar,
Bir işin fıkhi fetvası ne ise TAKVA'sı odur.
Allah ayetinde ne zaman avlanılamayacağını apaçık beyan etmiştir.Bundan sonraki yasaklar '' bilim,icma,kıyas'' gibi fıkhi metodlarla konulur.
Buna göre İhramlıyken avlanmak hakkında kesin NASS bulunduğundan HARAM , üreme-yavru- zamanı avlanmak, hayvanın popülasyonunun ciddi olarak tehdit altında olduğu zaman avlanmak ise CAİZ değildir..
Arefe ve bayram günü avlanmak ile ilgili bir AYET veya SAHİH HADİS bulunmadığından FIKIH USULÜ GEREĞİ EŞYANIN DOĞASI HELALDİR YASAKLAR BELİRTİLMİŞTİR İLKESİNCE CAİZDİR!
Bundan sonrası kişisel tercih olup DİNEN AVLANILMAZ DEMEK KURAN'A ,SÜNNETE VE FIKIH USULÜNE AYKIRIDIR!!
Doğru olan ben kişisel olarak gitmiyorum demek olabilir, GİDİLMEZ DEMEK EN HAFİFİNDEN BİDATTIR! ALLAH MUHAFAZA..
-
Kıymetli Dostlar,
Bir işin fıkhi fetvası ne ise TAKVA'sı odur.
Allah ayetinde ne zaman avlanılamayacağını apaçık beyan etmiştir.Bundan sonraki yasaklar '' bilim,icma,kıyas'' gibi fıkhi metodlarla konulur.
Buna göre İhramlıyken avlanmak hakkında kesin NASS bulunduğundan HARAM , üreme-yavru- zamanı avlanmak, hayvanın popülasyonunun ciddi olarak tehdit altında olduğu zaman avlanmak ise CAİZ değildir..
Arefe ve bayram günü avlanmak ile ilgili bir AYET veya SAHİH HADİS bulunmadığından FIKIH USULÜ GEREĞİ EŞYANIN DOĞASI CAİZDİR YASAKLAR BELİRTİLMİŞTİR İLKESİNCE CAİZDİR!
Bundan sonrası kişisel tercih olup DİNEN AVLANILMAZ DEMEK KURAN'A ,SÜNNETE VE FIKIH USULÜNE AYKIRIDIR!!
Doğru olan ben kişisel olarak gitmiyorum demek olabilir, GİDİLMEZ DEMEK EN HAFİFİNDEN BİDATTIR! ALLAH MUHAFAZA..
Tuncay abi bide şu görüşü savunanlar hadi dinen demiyelimde arefe şerefe günü yazzık vicdanen etik olmaz diye ava gitneyenler ne hikmetse bayramın ikinci üçüncü günü av planları yapıyor.yukarda binarkadaşımızda yazmış zatende ben onun için demiyorum bizim grubun düşüncesi bu bizde muhtemelen bayram günü avda olucuk...
-
Bu konu farklı bir boyuta gidecek gibi.
Bu konuda Kuranı Kerim de bir yasak yok demiştik zaten.
Burada bence muhasebesi yapılması gereken Allahın her günü bitti de avlanmak için sadece Bayram günü mü kaldı.
Bayramda yapmamız gerekenlerin hepsini yaptıkta bir avlanma mı kaldı ?
Yani bir küs komşumuzla barıştık ,bir fakire sahip çıktık, eş dost akraba ziyaretlerini tamamladıkta en son bu av mı kaldı yani.
Yoksa Bayram dediğimiz bu Kutsal günlere bir kaç gün ilave edilip tatil formatına sokmak mı amaç ?
Bayramlar bence Bayram olarak ve Bayram gibi Kutlanmalı.
Yoksa sair günlerden ne farkı olur ?
Kuranı Kerim de bayramlarda avlanmak yasak diye bir ayet hadis yok ancak Bayram da avlanın diye de bir ayet yok.
Bayramlarda yapılması gerekenlerle ilgili epey açıklama var.Ben bunların içinde avlanmak tabirini de hiç görmedim.
Yinede herkesin fikrine görüşüne saygı duyuyorum.
-
Suat Hocam,
Bu tartışma FIKIH USULÜNÜ ilgilendiren bir tartışma..
Fıkıh Usulüne göre EŞYANIN TABİATI HELALDİR YASAK VE HARAMLAR NASSLAR İLE BELİRTİLMİŞTİR.
Yani Allah SARHOŞLUK VEREN İÇECEKLERİN HARAM OLDUĞUNU BELİRTMİŞTİR; Tek tek Su helaldir,Meyve suyu helaldir,Kahve Helaldir,Süt helaldir vb. diye saymamıştr.
Dolayısı ile avın NASS ile yasaklandığı zaman dilimi belli ve apaçıktır..oda ''İHRAMLI İKEN AVLANMAK HARAM'DIR''..Sahih Sünnette Efendimiz (a.s) ın Avla ilgili sahih hadisleri mevcuttur.
Ve bize ne vahiy ne nakil yoluyla gelen 'Arefe,bayram günü avlanmak HARAM'dır ' kavramı olmadığına göre bugünlerde avlanmak CAİZDİR!
Dinen avlanılmaz demek fıkıh usulüne göre en hafif tabiriyle BİD'AT tir.
Kişisel olarak ben avlanmam demek kişinin sadece kendini bağlar, Avlanılmaz demek için KAYNAK göstermek gerekir...
Büyük harfleri konunun ciddiyetine binaen kullandım Herkes hakkını helal etsin..
-
Suat Hocam,
Bu tartışma FIKIH USULÜNÜ ilgilendiren bir tartışma..
Fıkıh Usulüne göre EŞYANIN TABİATI HELALDİR YASAK VE HARAMLAR NASSLAR İLE BELİRTİLMİŞTİR.
Yani Allah SARHOŞLUK VEREN İÇECEKLERİN HARAM OLDUĞUNU BELİRTMİŞTİR; Tek tek Su helaldir,Meyve suyu helaldir,Kahve Helaldir,Süt helaldir vb. diye saymamıştr.
Dolayısı ile avın NASS ile yasaklandığı zaman dilimi belli ve apaçıktır..oda ''İHRAMLI İKEN AVLANMAK HARAM'DIR''..Sahih Sünnette Efendimiz (a.s) ın Avla ilgili sahih hadisleri mevcuttur.
Ve bize ne vahiy ne nakil yoluyla gelen 'Arefe,bayram günü avlanmak HARAM'dır ' kavramı olmadığına göre bugünlerde avlanmak CAİZDİR!
Dinen avlanılmaz demek fıkıh usulüne göre en hafif tabiriyle BİD'AT tir.
Kişisel olarak ben avlanmam demek kişinin sadece kendini bağlar, Avlanılmaz demek için KAYNAK göstermek gerekir...
Büyük harfleri konunun ciddiyetine binaen kullandım Herkes hakkını helal etsin..
Evet Bayramda olsa Avlanmak Caizdir.
Günümüz şartlarında avcılık hayatı devam ettirebilmek için olmazsa olmaz bir kural değildir.
Artık tamamen bir hobi, zevk ve keyif veren bir uğraş formatına girmiştir.
Ben olayın bu penceresinden bakarak Bayram gibi Arefe gibi günlerde avlanmam.Bu benim kişisel tercihimdir.
Ancak ben avlanmıyorum diye de kimseye avlanma demiyorum.
Herkes burada kendi tercihini yapacak.Doğrusuyla yanlışıyla sevabıyla günahıyla da hesabını verecek....
-
Evet Bayramda olsa Avlanmak Caizdir.
Günümüz şartlarında avcılık hayatı devam ettirebilmek için olmazsa olmaz bir kural değildir.
Artık tamamen bir hobi, zevk ve keyif veren bir uğraş formatına girmiştir.
Ben olayın bu penceresinden bakarak Bayram gibi Arefe gibi günlerde avlanmam.Bu benim kişisel tercihimdir.
Ancak ben avlanmıyorum diye de kimseye avlanma demiyorum.
Herkes burada kendi tercihini yapacak.Doğrusuyla yanlışıyla sevabıyla günahıyla da hesabını verecek....
ZEVK ICIN AVLANIYORSUNUZ DIYENLERE EN IYI CEVAP
Alıntı yapılan: Mustafa ERTAN - 19 Ocak 2012, 16:59:10
Avcılık günah değildir et ihtiyacını gidermek için yapılan avcılık günah ve haram değildir ancak , ben bunu açıklıkla yazıyorum bizim yaptığımız av zevk ve keyif için yapılan avdır onun için bu av günahdır et için avlanmıyoruz bu gayet açık ve nettir... Et ihtiyacımız olsa zaten ava harcadığımız parayla kilolarca et alabiliriz benim görüşüm budur.
Mustafa Bey, çok net fetva vermişsiniz :D (gerçekten dini konularda yetkin biri de olabilirsiniz) ama ben size katılamıyacağım. Nedenini şöyle açıklamaya çalışayım;
Kanuni Sultan Süleyman döneminde, cami yapımı sırasında bir direği karınca sarar ve Kanuni o zamanın ulemasından Şeyh-ül İslam Zembili Ali Efendi’ye bir mektupla durumu bildirip fetva ister ve şöyle der:
“Direği sarınca karınca;
Var mıdır vebali karıncayı kırınca?”
Zembilli de cevap gönderir:
“Yarın ruz-u mahşere varınca
Hesap sorar Süleyman’dan karınca!”
Sultan bunun üzerine karıncaları öldürmez, direğin yerini değiştirir.
Şimdi bu kadar dini hassasiyeti olan Osmanlı Sultanlarının et alamayacak kadar fakir olmaları elbette mümkün değil iken ve tamamına yakını ava giderken, Ecdadımızın et ihtiyaçlarını karşılamak için ava gittiğini söyleyemeyiz değil mi :)
Sonuç olarak;
Bizler Sultan Süleymanın yanında kalırız birer KARINCA;
Bize de av helal olur,Sultan Süleymana helal olunca :)
Sevgiler.
-
Sn SOYLU Cenab ı Hak biz kullarına belirli özel günler ihsan etmiştir.
Nasıl ki Cuma günü Mü min lerin Bayram günüyse Arefe ,Bayram ve Kandiller gibi özel günlerde daha başka anlamlar içeren günlerdir.
Her ne kadar bir kaynakta yasak olduğu belirtilmese de bence bu günlerde ava gitmek yerine Cenab ı Hak kın rızasını kazanacak işlerle meşgul olunmalı.
Tabi bu benim kişisel fikrim.Ben bu günlerde ve tekbirler çıkmadan kesinlikle ava gitmem.
İsterse gökten kuş yağsın.
Giden arkadaşlara da niçin gidiyorsunuz da demem. Bununla ilgili bir yasaklama da olduğunu da düşünmüyorum.... SUAT BEY GAYET GÜZEL AÇIKLAMIŞ... TEŞEKKÜR EDİYORUM.!
-
Ramazanda oruç tutarken ava giderim fakat uzun bi süre Ramazan av sezonuna denk gelmeyecek o yüzden bu sorudan bi süre kurtulduk.
Bayram arifesi ve bayram günlerinde ava gitme mevzuuna gelince dinen yasak olmasa bile özellikle Kurban Bayramında ve arifesinde vicdanen olmaz.
Ramazan Bayramında arife günü mezarlık ziyaretleri olur ava gitmem,nene dede ana baba akraba eş dost ziyaretleri yani bayramlaşma bitince 3.cü gün ava gittiğim olmuştur.
Hacılar Kurban Bayramı arifesinde Arafatta vakfeye durur ve Hacı olurlar.
Kurban Bayramında arife günü sabah namazı ile beraber teşrik tekbirleri başlar.
Hac Farizasını ifa eden Hacı Adaylarına(İhramlı oldukları için Onlara Av haram) ittiba etmek adına(Onların sevaplarına hissedar olmak için) ava gitmemek gerekir.
Teşrik tekbirleri bitene kadar ava gitmeye hoş bakmazlar Bizim çevremizde.
Artı çoğumuz Allah(c.c) kabul etsin kurban kesiyoruz veya kesebilecek durumdayız.
Gittiğimiz heryerde karnımız aç olursa mutlaka kurban etiyle bir sofra kurulur önümüze.
Hal böyle olunca ava gitmek uygun olmasa gerek.
Bir de Perşembe ikindi namazından sonra Cuma namazı kılınana kadar da ava gitmem.
Kandil günlerinde ava gitmem.
Atadan dededen öyle gördük.
Şimdi de kendi görüşümü yazayım;
'' Yavv Arkadaş Allah'ın(c.c) günleri çuvala mı girdi?
Başka ava gidecek zamanın mı yok?
Ava gitmeyi taa Bayrama mı kıstırdın?
Koca sezonda 7 gün ava gitmeyiver ölür müsün?''
Rasgeleyin O0
-
31 yaşındayım babamdan amcandan hep söylediği bir söz vardı oğlum bayramda seyranda cumada ava gitme dediler.. ömrümde birkez bayramda ikinci gününde bayramda ava gittim... gitmez olaydım .. kulaktan dolma hurafe batıl inanç deyin ne derseniz deyin çoğu kişide dalga geçebilir bu söylüyceklerimle ..
girdim meraya sezonun hemde ıkıncı gunuydu bayrama denk geldı sabırsız ya.. ayağımın dıbınden tavşan fırladı elımde yıllarca kullandığım poze ve bır kez olsun patlamamazlık yapmadı.. neyse tüfeği doğrultum tetığe bastım tık yok suzdum tekrar bastım tık yokk. tavsan gitti ... tüfeği felan kırmadım ellemedım omuzladım arka arkaya tetığe bastım ve sılah patladı normal şekilde... kanım çekildi .. dedim kendı kendıme yürü oğlum evine git hayvanın da bayramı seyranı var demekkı .. eve geldım evdekılere anlattım azarın kızmanın bını bin para.. inancım bu yönde gitmek isteyenler olabilir fakat bence gitmeyin bayramlarda cumalarda arıfelerde ramazanda..
-
Ramazanda oruç tutarken ava giderim fakat uzun bi süre Ramazan av sezonuna denk gelmeyecek o yüzden bu sorudan bi süre kurtulduk.
Bayram arifesi ve bayram günlerinde ava gitme mevzuuna gelince dinen yasak olmasa bile özellikle Kurban Bayramında ve arifesinde vicdanen olmaz.
Ramazan Bayramında arife günü mezarlık ziyaretleri olur ava gitmem,nene dede ana baba akraba eş dost ziyaretleri yani bayramlaşma bitince 3.cü gün ava gittiğim olmuştur.
Hacılar Kurban Bayramı arifesinde Arafatta vakfeye durur ve Hacı olurlar.
Kurban Bayramında arife günü sabah namazı ile beraber teşrik tekbirleri başlar.
Hac Farizasını ifa eden Hacı Adaylarına(İhramlı oldukları için Onlara Av haram) ittiba etmek adına(Onların sevaplarına hissedar olmak için) ava gitmemek gerekir.
Teşrik tekbirleri bitene kadar ava gitmeye hoş bakmazlar Bizim çevremizde.
Artı çoğumuz Allah(c.c) kabul etsin kurban kesiyoruz veya kesebilecek durumdayız.
Gittiğimiz heryerde karnımız aç olursa mutlaka kurban etiyle bir sofra kurulur önümüze.
Hal böyle olunca ava gitmek uygun olmasa gerek.
Bir de Perşembe ikindi namazından sonra Cuma namazı kılınana kadar da ava gitmem.
Kandil günlerinde ava gitmem.
Atadan dededen öyle gördük.
Şimdi de kendi görüşümü yazayım;
'' Yavv Arkadaş Allah'ın(c.c) günleri çuvala mı girdi?
Başka ava gidecek zamanın mı yok?
Ava gitmeyi taa Bayrama mı kıstırdın?
Koca sezonda 7 gün ava gitmeyiver ölür müsün?''
Rasgeleyin O0
+100000000000000000
-
Bende sabırsızlığıma yenik düşüp iki sefer arife günü ava gittim.
Birisi üveyik açılışıydı.İyi kuş vurmama rağmen gözüme kaçan bir çekirdek kavuzuyla bayramım ziyan olmuştu.
İkincisinde de bir ördek avı dönüşü sonrası üzerime çıkan traktör kazasıydı.
İkisininde hiç hoş anısı kalmadı bende.
Ve yakın çevremde bu işleri benim yaşınca yapan kimseler var hep söylerler gitme diye.
Bende hurafe der geçerdim.
Yani belki tesadüf ,belki kader, bir şekilde olan bu olaylar beni rahatsız etti.
Ben Arefe günleri ve tekbirlerin çıktığı 4 gün ikindi nazından önce , Cuma saatlerinde ,Kandil ve Kadir gecelerinin günlerinde ava gitmiyorum...
Yaşadığım tatsız olaylardan sonra bu şekilde bir karar aldım...
-
Adamlar birakin arife gununu bayramin birinci gecesi teyp atmislar. Kurban kesemediysen emin ol sana kurbandan pay verecek vardir . Yani soyleyecek soz bulamiyorum tamm ben ikinci bayram ava gittim ama o merada iki yildan beridir hic kusa rastlamama ragmen kopegim yeterince antreman yapamadi diye forma girsin biraz heycanini atsin diye gittim iki yilda oldugu gibi o gunde ne kanat sesi duyduk ne gorduk sbah yuruyusunu yaptik donduk zaten cobanlarda diyor bildircin koymadilar diye. Bu yil on kez ava gittim hic birinde bildircina rastlamadim bi tane kilavuz gorduk o kadar milletteki bu hirsi anlamiyorum inan ki kopegime uzuluyorum gercekten mukemmel bir kopek olacakken av gosteremiyoruz bohcacilar yuzunden. Neyse hepsini Allah a havale ediyorum.
-
Bende sabırsızlığıma yenik düşüp iki sefer arife günü ava gittim.
Birisi üveyik açılışıydı.İyi kuş vurmama rağmen gözüme kaçan bir çekirdek kavuzuyla bayramım ziyan olmuştu.
İkincisinde de bir ördek avı dönüşü sonrası üzerime çıkan traktör kazasıydı.
İkisininde hiç hoş anısı kalmadı bende.
Ve yakın çevremde bu işleri benim yaşınca yapan kimseler var hep söylerler gitme diye.
Bende hurafe der geçerdim.
Yani belki tesadüf ,belki kader, bir şekilde olan bu olaylar beni rahatsız etti.
Ben Arefe günleri ve tekbirlerin çıktığı 4 gün ikindi nazından önce , Cuma saatlerinde ,Kandil ve Kadir gecelerinin günlerinde ava gitmiyorum...
Yaşadığım tatsız olaylardan sonra bu şekilde bir karar aldım...
+1
-
Bekliyoruz bakalım haftaya artık ava gideceğiz.Bu arada trakyaya kuş inmeye başlamış.Bugün denetimler de iyiymiş sevindirici olan..
-
Benim yorumlardan anladığım dinen bir sakıncası yok av yapılmayacak günler Kuranda açık ve net belli..he gidene gitme diyemeyiz çünkü bugun dördüncü günü bende ava gittim.Dinde yazılı kurallarla degilde avcının vicdanıyla alakalı gidip gitmememek..çok derinlere dalarsak av haram değil ama bende dahil hepimizin yaptığı av haram.örneğin hepimiz bir av vurduğumuzda dinen zaman kaybetmeden avın yanına gidip ölmediyse kesip heybemize koyup ava öyle devam etmek gerekiyor.Kaç avcı bunu yapıyor acaba??ben önünden 10 tane kalkan bıldırcınıda kekliğide ördeğide aynı anda sıkan avcı gördüm bende dahil....
-
Ben katılıyorum Bayram'larda av gıtme ben büyüklerımden böyle gördük