Gönderen Konu: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı  (Okunma sayısı 177626 defa)

0 Üye ve 23 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #225 : 18 Eylül 2015, 13:15:26 »
Tuncay Hocam, bu arada namlu iç çaplarını hangi bore gauge diameter ile ölçüyorsun ?

Bunu şunun için soruyorum. Ben bugüne kadar 4 farklı bore gauge diameter kullandım, Brownells'in , Universal marka, Noname Private Label vs... Sonuncusu CSP'ninkisine kadar, hepsinin mutlaka her bir ölçümde, hatta ölçümü uzun tutarsam her bir ölçüm içinde defalarca kalibrasyonu tekrarlamak gerekiyordu. Aksi takdirde, .2 mm, .3 mm'ye kadar hatalı ölçebiliyordu. Bunların hepsi 1/1000 inch hassasiyetinde taksimatlı aletlerdi.

Yani ben defalarca bore gauge diameter aletin kalibrasyon hatalarına kurban gittiğimi aylar sonra anladım. Sonra daha iyidir diye bir diğerini aldım, ondan da memnun kalmadım falan.. CSP Professional Set'i aldığımdan beri başka hiç birini kullanmıyorum.

CSP bu konuda çok başarılı, en az 35-40 ölçümü tek bir kalibrasyonla tamamlıyorum ve bu kadar ölçümün üzerine kalibrasyon kontrolü yaptığımda hala 10.000/10.000 oranında tam doğru ayarda duruyor. Hassasiyeti de 1/10.000 inch. (1/1000 inch değil). Bir de bunun, 12, 20, 28 ve .410 dört ayrı ayağı var, diğerleri genelde, sadece 12 ve 20 ayaklı ya da ekstra alıp bulman gerekiyor.

Yani Browning'de hata olmaz mı elbet olur ama aynı seri tüfekte .3mm ciddi bir hata.

Yani lafı nereye getireceğim, bir türlü getiremedim :D Ölçüm cihazının oyununa kurban gitmiş olmasın Browning'ler :D ;D

Örneğin , aletin kalibrasyonunu yapıp, gelecek Merkel'i art arda 5 kere ölçüp her defasında 0.7323'ü gösterir mi o alet :D ;D (Merkel'in namlusunu 1/10000 hassasiyetinde kalibrasyon halkası olarak kullanabilirsin ;D )







Sn.Yapar,
En meşhur firmalarda bile söz konusu yivsiz av tüfeği olunca STANDART diye bir kavram malesef   YOK!
Bir backbored ta hız kazanımı çıkarken 2 Backbored ta hız kaybı çıkacaktır..
Bu kıyaslamalar Marka ve Model anlamında Benim için hiçbirşey ifade etmez..Sadece teste tabi tutulan tüfekleri ilgilendiren sonuçlardır..
.Ben .736 inch namlu iç çaplı Backbored tüfekte gördüm, .745 inch çaplı tüfekte..Benelli,Beretta ve diğer tüfeklerde de aynen bu geçerli..
Yalnız İbrahim Hocamın tüfeği seri üretim bir tüfek olmadığı için minimum toleransla gelecektir..Onun kendi tüfeğindeki sonuç Model açısından bağlayıcı olacaktır..

  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 

Çevrimdışı Fatih S.M.YAPAR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1329
  • Thanked: 1026 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #226 : 18 Eylül 2015, 13:41:02 »
Sayın Kahraman
Gerek bizim sitede gerekse diğer platformlarda özel şok arayanlar genellikle diğer markalar.Hasan Başkara beye bir sorun isterseniz ekseri hangi markalar rağbet etmiş bu şoklara.Çevremdede bu durum farklı değil...
Birde şu var Amerika örneğiyle futbolda Barcelona örneği aynı...demem odurki barcelona örneğiyle her futbol takımına yaklaşırsak her futbol takımının futbolmu yoksa başka bir şeymi oynadığını çözemeyiz...bu silah konusunda amerika örneğide uç bir örnektir...onların silaha bakışıyla bizlerin silaha bakışını örtüştürecek olursak iş içinden çıkılmaz bir hal alır...
  • Benelli Bellmonte 1 12 çap 71 cm namlu
  • Mossberg 500A pompalı 12 çap 71 namlu
  • Kral Cara Cara süperpoze 12 çap 71 cm namlu
  • Özhuğlu Alesta çifte 36 çap 71 namlu
  • İngiliz Seter; Şanslı
Tarsus Avcılar Kulübü
Fatih S.M.YAPAR
1976 Tarsus/Mersin
 

Çevrimdışı Özgür UYAR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 945
  • Thanked: 452 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #227 : 18 Eylül 2015, 14:37:06 »
Kıymetli Özgür,
Geçit avlarında bazen atış konforu pattern ve penetrasyon dan daha önemli bir kavram haline geliyor..Hele iklimin sıcak gittiği böyle yıllarda..
Çünkü her kuşa 40 metreyi geçen mesafelerde tüfek atmıyoruz ama her atışta aynı patlama basıncına maruz kalıyoruz..
Maxus ağırlık/ atış konforu oranında en başarılı silahlardan bir tanesi..Bunda Power Drive yeni nesil pistonun, vector pro birleştirme konili backbored namlunun  ve İnflex tip dipçik padinin katkısı büyük..
Önemli olan senin beğenmen, daha önemlisi namlu bant birleşimi,pattern ve penetrasyonuyla iyi bir örneğinin denkgelmesi..
İnşallah aradığını bulursunda enazından birimiz kurtulmuş olur..:)
Selamlarımla


Abi ben senin adına seviniyordum kurtuldun diye ama olmadı mı ? :(  bu sefer tamam demiştin. :) benim için tamam demek kesin değil daha ama hiç bu kadar yaklaşmamıştım yani,  galiba oldu 3 günde söylenmez zaten, maxusu ben geçen sene sonunda test ettim tam kafama göreydi zaten lodos poyraz hava sıcaklığı biraz düştü yükseldi fark yok belirli fişeklerle hep mükemmel sonuç 3 gündür de test atışlarımda kansız ve cansız avlar çok keyifli sonuçlar bakalım sezon sonuna kadar nasip olursa aynı şekilde devam edebilirsek bu defter kapanır ustam. :) Birde şunu belirteyim abi gerçeketen o kadar tepilmeye alışmışız ki silah havalı tüfek gibi patlıyor bense hala kendimi sıkıyorum silahtan değil refleksten şahlanıyorum :) :) kendime gülüyorum :).
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2015, 14:39:55 Gönderen: Özgür UYAR »
Özgür UYAR
1984-Çanakkale/Ezine
Del Zagnis Setter (NEO)
 

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5789 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #228 : 18 Eylül 2015, 15:54:50 »
Sn.Aysu,
Ben iç çap mikrometresi,iç çap pergeli ve kumpasa güvenip ölçüm yapmıyorum..Büyük bir  torna fabrikasında  sanırım kompratör denilen aletler ve o iç çaplara göre hazırlanmış hazır mastarlar ile ölçtürüyoruz..
Ayrıca Michael Yardley Browning 725 te alt namlu .736 inch üst namlu .737 inch, Randy Wakeman da Winchester SX3 te .745 inch ölçüm sonucunu sitelerinde yayımlıyorlar..
Size gönderdiğimiz tüfeklerin sonuçlarını da merakla bekliyor olacağım..
Brownells bore gauge diameter i bu kalibrasyon probleminden şikayetleri duyduktan sonra almaktan vazgeçmiştim..Demekki iyi yapmışım..:)
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #229 : 18 Eylül 2015, 15:58:42 »
Brownells'inki rezalet gerçekten :D

Satabilirim, 200 USD :D



Sn.Aysu,
Ben iç çap mikrometresi,iç çap pergeli ve kumpasa güvenip ölçüm yapmıyorum..Büyük bir  torna fabrikasında  sanırım kompratör denilen aletler ve o iç çaplara göre hazırlanmış hazır mastarlar ile ölçtürüyoruz..
Ayrıca Michael Yardley Browning 725 te alt namlu .736 inch üst namlu .737 inch, Randy Wakeman da Winchester SX3 te .745 inch ölçüm sonucunu sitelerinde yayımlıyorlar..
Size gönderdiğimiz tüfeklerin sonuçlarını da merakla bekliyor olacağım..
Brownells bore gauge diameter i bu kalibrasyon probleminden şikayetleri duyduktan sonra almaktan vazgeçmiştim..Demekki iyi yapmışım..:)

  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5789 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #230 : 18 Eylül 2015, 16:09:35 »
Amerikadan almadığıma üzüldüm şimdi..:)..:)
Bore diameters on the Citori line tend to vary a bit. While the standard is often given at .742, I’ve never measured one that made it there. The bores on the 725 came in at .737 with a Baker bore gauge. I consider the bore variation of no performance based consequence, but it does affect the actual constriction of the choke tubes. If a tube manufacturer produces them for a .742 bore and the actual bore is .737, a whole degree of choke is lost..
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #231 : 18 Eylül 2015, 16:09:43 »
Zafer Bey merhaba,

Macun namlu iç yüzeyine taşmadı ama sıfır da değildi. Emin olmaya çalıştığım şey, dışarıdan uyguladığım macunun her iki deliğin içini de tam ve sızdırmaz şekilde doldurması oldu.

Elimde sırf bu sıfır yüzeyle ilgili ölçülmüş net bir veri olmadığı için kesinlikle yoktur diyemiyorum  ama varsa da bindelikler diliminde göz ardı edilebilecek kadar çok küçüktür.


konu her nekadar dahil olmak istemesemde bi çırpıda okudum yazılanları bu kinetik gazlı muhabettine hep greksiz bakmışımdır zaten ama bi küçücük ayrıntı takıldı aklıma

 İbrahim bey

 en iyisi olan alman macununu :) namlu iç yüzeyine pürüzsüz olarak mı ikame ettiniz yoksa gaz piston portunun gaz pistonuna çıkan kısmını dolgu yapmaklamı yetindiniz eğer delikler namlu iç yüzeyine pürüz oluşturmayacak şekilde % 0 olarak yerleştirilmişse tamam da 1 mm gibi de olsa çukur kalmışsa hıza etkisi olabilirmi sonuçta sarsılmazlarda çift delik olmakla birlikte delik çaplarıda 2 mm den aşağı değildir sanıyorum (ölçmeden de yazıyom büyük hata :( )  yerli yapımların içinde gaz delikleri fişek yatağına en uzak mesafede olan tüfektir 32 cm gibi diğerleri 25 cm bildiğim kadarıyla dolayısıyla namlu ucuna yakın yerde çukur gibi ( resmen beyin fırtınası yaptırıyosunuz) bunun hıza küçükte olsa etkisi olabilirmi veya kayda almaya değer bir etkenmidir tabi bunun devamında şöyle bir soruda olası gaz delikleri açıkken zaten orada çukurlar vardı denilebilir lakin gaz basıncının etkisiyle deliklerde bi akışkanlık da var dolayısıyla durağan bir gaz bendinin oluşmaması hızına etki etmeyebilir mi
    en başa dönecek olursam macunun en iyisi namlu iç yüzeyine pürüzsüs mü dolgu yapılmıştı saygılarımla
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5789 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #232 : 18 Eylül 2015, 16:11:48 »
Measured via Skeets bore gage, this Winchester Invector Plus barrel came in at a surprising .745 inch bore diameter, quite large compared to the touted “.742 inch” Invector Plus barrels that normally run .738 - .739 in. inside diameter. Trulock choke tubes are invariably right on the money. For testing, I installed a feather light (and pretty blue) Trulock Titanium extended tube: designated “Improved Modified,” it is .715 inch exit diameter just as marked. Effective constriction, in this gun, is a clean thirty thousandths.
Buda Randy Wakeman'dan..
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5789 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #233 : 18 Eylül 2015, 16:13:15 »
Bu konuda Merkel'in hakkını yemeyeceğim..Seri üretimde Standart diye birşey yok...Maalesef..:(
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5789 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #234 : 18 Eylül 2015, 16:14:12 »
Kıymetli Özgür,
Tüfeğimden genel anlamda çok memnunum..Eski Beretta Plastik pad'i takıp dipçik ayarını 55 mm DX'e getirince kırk yıldır kullanıyormuşum gibi oldu..Hafifliği önceleyince geri tepmesine katlanıyorum artık..
Nişan hattı düz ve kusursuz..Kicks Buck Kicker Full ve Müller Ü4 şoklarla uzak atışta çok başarılı..A400 Unico'da yaşadığım bariz penetrasyon düşüklüğü bunda yok..
Ve yalnız binde bir bile görülmeyen bir sıkıntı herzamanki gibi bana tevafuk etmiş durumda..Anlıyorumki bu benim İMTİHANIM..
İşin içinden henüz çıkamadık..Tüfek değiştirmekten bıktım..Kusurunu söyleyip sattığım için kaybettiğim para ile küçük bir av aracı alınır emin ol..
Uğraşıyoruz çözeriz İnşallah..Ama haftada 3-4 gün avdayız ve tüfeği gönderecek vakit yok..
Hele İbrahim Hocamın testinde iyi çıkarsa hiçbiryere gidemez..:)
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2015, 16:25:09 Gönderen: Tuncay KAHRAMAN »
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: Özgür UYAR

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #235 : 18 Eylül 2015, 16:17:15 »
Oooo, anlaşıldı...

Tuncay Hocam, bu Randy ne yapmış öyle? Baker'ın 12 Ga namlu iç çapını ölçmek için uygun bore gauge diameter'i yok ki ? Yeni mi çıkarmış ?

Var olan Baker Bore Gauge'ler, boru falan ölçmek için :D Ne yapmış bu adam ya :D

Haha :D Browning'e çamur atabilmek için gitmiş, boru ölçerle Browning namlusu ölçmüş, yuh demek istiyorum :D :D ;D

Ben de diyorum, Browning'de nasıl .3mm hata olur ya :D :D Durum anlaşıldı...




Amerikadan almadığıma üzüldüm şimdi..:)..:)
Bore diameters on the Citori line tend to vary a bit. While the standard is often given at .742, I’ve never measured one that made it there. The bores on the 725 came in at .737 with a Baker bore gauge. I consider the bore variation of no performance based consequence, but it does affect the actual constriction of the choke tubes. If a tube manufacturer produces them for a .742 bore and the actual bore is .737, a whole degree of choke is lost..

Measured via Skeets bore gage, this Winchester Invector Plus barrel came in at a surprising .745 inch bore diameter, quite large compared to the touted “.742 inch” Invector Plus barrels that normally run .738 - .739 in. inside diameter. Trulock choke tubes are invariably right on the money. For testing, I installed a feather light (and pretty blue) Trulock Titanium extended tube: designated “Improved Modified,” it is .715 inch exit diameter just as marked. Effective constriction, in this gun, is a clean thirty thousandths.
Buda Randy Wakeman'dan..
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Tuncay KAHRAMAN

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #236 : 18 Eylül 2015, 16:19:26 »
Şaka bir tarafa, evet, seri üretimde hata toleransları yüksek... Ama ben Browning'de, "aynı seri" tüfekler arasında .3mm hata çıkabileceğine pek inanamıyorum açıkçası. Beretta'da çıkar tamam :D

Merkel'in namlusunu, cihazınızın kalibrasyonunu yapmak için kullanabilirsiniz, ciddiyim :D


Bu konuda Merkel'in hakkını yemeyeceğim..Seri üretimde Standart diye birşey yok...Maalesef..:(
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5789 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #237 : 18 Eylül 2015, 16:29:35 »
İbrahim Hocam,
Üst paragraf Randy nin değil Dave Holmes' tan..Randy Skeets Bore Gauge ile ölçmüş..Backbored namluyu pekçok şekilde .736-.745 inch ölçen pekçok adam var dünyada..Biz .738 - .744 aralığına şahidiz..Tabiki teknik ölçümden falan anlamam bize verilen sonuçlar bunlar..
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #238 : 18 Eylül 2015, 16:35:06 »
Tuncay Hocam,

Yalnız Skeets Bore Gauge de rezalet.. Ondan da var bende... Aynı namluyu her ölçtüğünde farklı ölçüyor :D Hatta, mübarek Cuma günü ölçtüğün namlu overbore değilken, Pazar günü backbored çıkıyor :D :D

Bununla birlikte, sen diyorsan ancak inanırım. Senin şahitliğin benim için kesin bilgidir.



İbrahim Hocam,
Üst paragraf Randy nin değil Dave Holmes' tan..Randy Skeets Bore Gauge ile ölçmüş..Backbored namluyu pekçok şekilde .736-.745 inch ölçen pekçok adam var dünyada..Biz .738 - .744 aralığına şahidiz..Tabiki teknik ölçümden falan anlamam bize verilen sonuçlar bunlar..
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5789 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #239 : 18 Eylül 2015, 16:38:01 »
Bu konuda konuşurken dilimin ucunu ısırırım o zaman..Yani Bore Gauge 'ler bu kadar kötüyse....Çünkü ölçen ben değilim..Yalnız seri üretim tüfeklerde toleranslar tolerans kabul edilmeyecek kadar yüksek..
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5789 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #240 : 18 Eylül 2015, 16:39:28 »
Uzun ayaklı dijital iç çap mikrometrelerine ne dersiniz?
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimdışı Hakan AKMAN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 2897
  • Thanked: 246 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #241 : 18 Eylül 2015, 16:45:14 »
yani 18.7 mm ile 18.9 mm arasında backbored namlu bulunabiliyor diyebiliriz bu duruma
ancak bu durumdada şok daralma ölçüleri 18.7---18.8----18.9 mm li her bir farklı namluda farklı şok değerlerine sebep olur
bunun sonucundada elbette tam bir standarttan söz edemeyiz..
Hakan AKMAN
1970 ANKARA / AFYONKARAHİSARC:\Users\2012\Pictures\photog254iw0.jpg
 
The following users thanked this post: Tuncay KAHRAMAN, İbrahim AYSU

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #242 : 18 Eylül 2015, 16:48:42 »
Tuncay Hocam,

Aynen öyle seri üretim tüfeklerde, Avrupa dahi olsa, hata toleransları gerçekten yüksek. Yani Avrupa tüfek alıyorken, kimse 10.000/10.000 doğrulukta ve hatasızlıkta tüfek aldığını düşünmesin. Bu Browning için de, Benelli için de Beretta için de geçerli...



Bu konuda konuşurken dilimin ucunu ısırırım o zaman..Yani Bore Gauge 'ler bu kadar kötüyse....Çünkü ölçen ben değilim..Yalnız seri üretim tüfeklerde toleranslar tolerans kabul edilmeyecek kadar yüksek..


Yeterli pratik kazanılırsa, kullanılabilir ama onların da ayakları çok kısa. Ben onu da denedim, verim alamadım, belki ben beceremedim.. İki ayağı, namlu içinde, tam çap eksenine (birbirine en uzak iki nokta) denk getirmekte zorlandım. Pratik yaptıkça ve meleke kazandıkça kullanılabilir. Ama dediğim gibi, ayakları çok kısa, namluyu boydan boya ölçmek imkansız.

Uzun ayaklı dijital iç çap mikrometrelerine ne dersiniz?
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5789 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #243 : 18 Eylül 2015, 16:50:33 »
Evet Hakan abi,
Bizim tornacı tornacı gezmemizin sebebi şoku ayarlamak için..Urika 2' ye Light Modified takıyordum Skeet şok patterni alıyordum..Üveyikte Briley Light Full taktım..Ondan sonra tüm sezon tek film oynadı Freddy: Elm Sokağında kabus :)
Bu arada .720 inch geliyordu namlu çapı..Bize denilen..
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2015, 17:00:39 Gönderen: Tuncay KAHRAMAN »
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: Özgür UYAR

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #244 : 18 Eylül 2015, 16:53:24 »
Hakan Bey, aynen öyle, Cylinder <-> Full Choke aralığı zaten 0.0 - 1.0 mm arasında değişen daralmalar. Dolayısıyla, bir fişek, her tüfekte (Avrupa ve aynı marka aynı model dahi olsa) farklı performanslar verebiliyor. (Alman'lar hariç :D :D )


yani 18.7 mm ile 18.9 mm arasında backbored namlu bulunabiliyor diyebiliriz bu duruma
ancak bu durumdada şok daralma ölçüleri 18.7---18.8----18.9 mm li her bir farklı namluda farklı şok değerlerine sebep olur
bunun sonucundada elbette tam bir standarttan söz edemeyiz..
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Suat ÇALIŞKAN

Çevrimdışı Suat ÇALIŞKAN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 4409
  • Thanked: 5441 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #245 : 18 Eylül 2015, 17:08:14 »
Hakan Bey, aynen öyle, Cylinder <-> Full Choke aralığı zaten 0.0 - 1.0 mm arasında değişen daralmalar. Dolayısıyla, bir fişek, her tüfekte (Avrupa ve aynı marka aynı model dahi olsa) farklı performanslar verebiliyor. (Alman'lar hariç :D :D )


Her yerden olayı bağlıyorsunuz ya vallahi pes İbrahim bey.Çok zekice.......
  • HANİÇ ÇİFTE SXS 67.5 cm Mobil şoklu
  • WİNCHESTER SX3 RED PERFORMANCE
  • AKKAR ALTAY COMMANDO 20ga 66cm
İtibar paradan kıymetlidir, değerini bilene


BİGA/1979
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #246 : 18 Eylül 2015, 17:26:50 »
Suat Bey , ama ben ne yapabilirim ki şimdi ?

Şu namluyu üretirken her biri 125 ton kuvvetinde dakikada 1000 darbeyle soğuk halde vura vura çeliği inceltip yoğunlaştırarak bu hale getiriyor adamlar... :D


Namlu içi hassasiyetiyle ne alakası var diyebilirsiniz tabi :D Bilemiyorum ama öyle kalın çeliği soğuk halde döverek o hale getiriyorlar :D :D


Her yerden olayı bağlıyorsunuz ya vallahi pes İbrahim bey.Çok zekice.......
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Suat ÇALIŞKAN

Çevrimdışı Fatih S.M.YAPAR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1329
  • Thanked: 1026 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #247 : 18 Eylül 2015, 18:03:58 »
...ve ibrahim bey çıkar golü atar :))
Yalnız nasıl kıymışlar ibrahim bey bu kıza ha şey çeliğe diycektim :)
  • Benelli Bellmonte 1 12 çap 71 cm namlu
  • Mossberg 500A pompalı 12 çap 71 namlu
  • Kral Cara Cara süperpoze 12 çap 71 cm namlu
  • Özhuğlu Alesta çifte 36 çap 71 namlu
  • İngiliz Seter; Şanslı
Tarsus Avcılar Kulübü
Fatih S.M.YAPAR
1976 Tarsus/Mersin
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimdışı Hakan AKMAN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 2897
  • Thanked: 246 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #248 : 18 Eylül 2015, 18:45:13 »
Suat Bey , ama ben ne yapabilirim ki şimdi ?

Şu namluyu üretirken her biri 125 ton kuvvetinde dakikada 1000 darbeyle soğuk halde vura vura çeliği inceltip yoğunlaştırarak bu hale getiriyor adamlar... :D


Namlu içi hassasiyetiyle ne alakası var diyebilirsiniz tabi :D Bilemiyorum ama öyle kalın çeliği soğuk halde döverek o hale getiriyorlar :D :D


İBRAHİM BEY
O şekilde kalın çeliği 125 tonluk darbelerle döve döve
çekme,,gerilme,,kırılma,,çatlama vs.vs. her türlü dayanımını artırıyorlar hammaddenin
sonrasındada biz akdeniz insanlarına OBSASİFLİK gibi görünen bir hassasiyet ve tolörans ile imalat sürecine geçiyorlar
bu süreç sonundada minimum toleranslarda son derece mukavametli ve kaliteli silahlar çıkıyor ortaya.... durum bundan ibaret...

BU ARADA SEVGİLİ SUAT,a verdiğiniz cevaplarda bu HATUN KİŞİYİ koymanızın özel bir sebebimi var...???
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2015, 18:47:11 Gönderen: Hakan AKMAN »
Hakan AKMAN
1970 ANKARA / AFYONKARAHİSARC:\Users\2012\Pictures\photog254iw0.jpg
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU, Suat ÇALIŞKAN

Çevrimdışı Hakan AKMAN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 2897
  • Thanked: 246 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #249 : 18 Eylül 2015, 18:56:16 »
Evet Hakan abi,
Bizim tornacı tornacı gezmemizin sebebi şoku ayarlamak için..Urika 2' ye Light Modified takıyordum Skeet şok patterni alıyordum..Üveyikte Briley Light Full taktım..Ondan sonra tüm sezon tek film oynadı Freddy: Elm Sokağında kabus :)
Bu arada .720 inch geliyordu namlu çapı..Bize denilen..
SEVGİLİ TUNCAY
demekki URİCA 2 ,lerin iç çapı 18.3mm
light modified şokta skeet paterni verdiğine göre
light full takınca mod. şok paterni elde etmişsin diye düşünüyorum...
bu işlerde iddia olmaz ancak hep söyler ve savunurum..
tüfeğinizin namlu iç çapı ne olursa olsun mutlaka ama mutlaka o iç çap ölçüsüne birebir uyumlu mod.şok değerlerinde şok kullanmak
hertürlü hava ve iklim koşulunda herzaman daha iyi sonuçlar veriyor...
bunu hem 12 no ,,hemde 20 no silahlarmda birebir yaşadım tecrübe ettim.....
Hakan AKMAN
1970 ANKARA / AFYONKARAHİSARC:\Users\2012\Pictures\photog254iw0.jpg