Gönderen Konu: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı  (Okunma sayısı 177484 defa)

0 Üye ve 8 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tunç GEÇGİL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 1649
  • Thanked: 593 times
  • 1978 / BURSA
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #275 : 03 Ekim 2015, 22:11:08 »
Muazzam harika ve güzel bir deney olmuş ancak burada eksiklik olduğunu düşündüğüm bir durum var.

otomatik ile pompalının mekanizma kol gibi parçaları aynı olabilir. ancak pompalıda
sistem kurulduktan sonra mekanizmanı geri gelmesini engelliyen bir kilit daha vardır.
bu otomatikte yoktur. otomatiklerde mekanizmayı sürekli tetik düşürmeden hareket ettirebilirsiniz.
öyleki bazen yavaş yanmalı barutlarda ağır gramajda pompalıda atış esnasında mekanizma geri gelir.
bunuda güçte hissedersiniz ses değişir ve geri gelen mekanizma boş fişeği geri çekerken
sesi kasa boşluğundanda geriye doğru duyarsınız. kulaklarınız adeta çınlar. buda gazın bir kısmının aralanan fişek
yatağından geriye doğru kaçtığının göstergesidir. bu kilit tetik önünde küçük bir dildir
ancak mekanizma kiliti ile birlikte yük namluyu terk edene kadar mekanizmanın kurulmasına
engel olur. yani burada namlunun gaz deliklerinin tıkanması gazın hiç kaçmadığının
göstergesi değildir. bence gaz fişek yatağından kaçmış olabilir.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2015, 22:12:27 Gönderen: Tunç GEÇGİL »
1978 Bursa
Bir aptalın hatasını düzeltmeye kalkmayın, sizden nefret edecektir. Bir bilgenin hatasını düzeltin, size minnettar kalacaktır.

 
The following users thanked this post: Adem KARACAN

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #276 : 03 Ekim 2015, 22:12:56 »
Volkan Bey teşekkürler.

Bekleme ve bekletme süreleriyle birlikte toplam sanırım tam 4 gün... Başında çalışarak geçen süre kemiksiz 5-6 saat oldu sanırım :)


Videoda adamlar ambülansa yol verebilmek için neredeyse refüje çıkacaklar, bankete düşecekler... :D Türkiye'de ambülansa , arkasına takılabilmek için yol verilir :D


Videoyu daha izlemedim. Dikkatim sağ kenardaki "benzer videolar" a kaydı ve oradan bir videoyu hemen izledim. Zaten kısaydı. İzlerken tüylerim diken diken oldu. Neden Almanlar gibi değiliz?





Ve; tebrikler İbrahim Bey :) Ne kadar zaman aldı Allah bilir ama azmin elinden kurtulmamış. Kendi işini görmeye çalışmak, azmetmek değerli bir vasıf.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2015, 22:24:41 Gönderen: İbrahim AYSU »
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Volkan KÖYDEMİR, Kamil ÜNLÜTÜRK

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #277 : 03 Ekim 2015, 22:22:09 »
Ben de şaşırmıştım, "emisyon" mevzuuna dalmadı İtalyancılar diye :D Geç oldu biraz yalnız :D :D


VW gibi..Alman...Evet..Elimizde kalacak vw böyle giderse :) :) :)



Alman'lar yıllar önce açıklamışlardı, emisyon oranlarının önceliklerinin arasında olmadığını... Ama ters köşeye yatırılmış durumdalar şu anda... Orası kesin.

Evet Çin pazarı ve , dünyanın en büyük otomotiv devi olan ABD'li General Motors'un , dünyadaki liderliğini bugüne kadar elinden alabilen tek şirket VW Group oldu... Yahudi'yle oyun olmaz, Alman dahi olsan ters köşeye yatırırlar... Konu derin :D

Wolksvagen in abd ye rağmen Çin pazarına girme hevesini abd nin Boğazlarında bırakması diyorlar. Bu emisyon mesele değil bence yinede başka boyutunu bilen varsa paylasirsa öğrenmiş oluruz. Bu arda teşekkür ederim. Ibrahim bey



Semih Bey, hiç endişe etmeyin. Türkiye'de hiç bir şey olmaz. Bunu kısa zamanda görürsünüz. Satışlar elbet etkilenir ama en az Türkiye'de etkilenir diye düşünüyorum. Ne yani hangi Türk , havaya daha az CO2 salıyor diye, ekstra para vermek ister ? Motorun performansı yükseldikçe CO2 emisyonu da yükseliyor. VW TSI motor yıllardır almadığı ödül kalmadı.

Bir de şu var, son yıllarda dünyanın çeşitli otomotiv üreticileri, Mercedes, BMW, Peugeot, Renault, Citroen, Ford vs aralarında ortak motor üretim/kullanım projelerine dahil oldular ekonomik sebeplerden dolayı. Örneğin bir C4 ile Ford Focus aynı motoru kullanıyor oldular artık. Bu ortak motor geliştirme projelerine dahil olmayıp, "ben kendi motorumu üretirim, kimseden motor istemem" diyen VW Group olmuştu... Varmış demek ki bir bildikleri :D :D



Tuncay bey tam ben bu konuda bir girizgah yapacakken siz erken davrandınız,
benim golf ne olacak diye düşünüyorum :)
bizimki benzinli TSI motor ama kalede gedik açıldı bir kere :)
Almanlar bayağı para kaybedecek itibarsa malum,
Almancılara (gurbetciler değil) duyurulur :) :) :) :) :)


  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Semih MAVİLİ

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #278 : 03 Ekim 2015, 22:52:23 »
Volkan Bey teşekkürler.

Bekleme ve bekletme süreleriyle birlikte toplam sanırım tam 4 gün... Başında çalışarak geçen süre kemiksiz 5-6 saat oldu sanırım :)


Videoda adamlar ambülansa yol verebilmek için neredeyse refüje çıkacaklar, bankete düşecekler... :D Türkiye'de ambülansa , arkasına takılabilmek için yol verilir :D


Ferhat'ın dağları delmesi kadar olmamış henüz :D Ben de bir şey sandıydım. 4 güncük! "Ende gut, alles gut." Yanlış yazmadımsa...
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #279 : 03 Ekim 2015, 23:01:28 »
Planlama ve kafada kurma aşamasını eklemedim tabii :D

İki haftadır kafamda kuruyorum, planlıyorum :D

Onlar sayılmaz mı ? :D

Ferhat'ın dağları delmesi kadar olmamış henüz :D Ben de bir şey sandıydım. 4 güncük! "Ende gut, alles gut." Yanlış yazmadımsa...
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #280 : 03 Ekim 2015, 23:11:43 »
Planlama ve kafada kurma aşamasını eklemedim tabii :D

İki haftadır kafamda kuruyorum, planlıyorum :D

Onlar sayılmaz mı ? :D

Hım! O zaman yaklaşmışsınız :D Açıkcası benim gözüm keser miydi, bilemiyorum. Ben başarsam Ferhat da kimmiş derdim. Kendi kendime yani... :D
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #281 : 03 Ekim 2015, 23:15:43 »
Ha bu arada, Tuncay Hocam, VW şapka gibidir, yerde kalmaz, biri alır başının üzerine koyar, don't worry :D


VW gibi..Alman...Evet..Elimizde kalacak vw böyle giderse :) :) :)
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #282 : 03 Ekim 2015, 23:24:46 »
Tabii ki, fişek yatağından da gaz kaybı olabilir ancak bence bu da çok çok küçük bir miktardır. Bununla birlikte bu ihtimalin gerçekleşmiş olması, tahliye/ikmal operasyonu için gaz portlarından harcanan gaz basıncının hedefe tesirdeki etki oranıyla ilgili ne söyleyebilir ki ?


Muazzam harika ve güzel bir deney olmuş ancak burada eksiklik olduğunu düşündüğüm bir durum var.

otomatik ile pompalının mekanizma kol gibi parçaları aynı olabilir. ancak pompalıda
sistem kurulduktan sonra mekanizmanı geri gelmesini engelliyen bir kilit daha vardır.
bu otomatikte yoktur. otomatiklerde mekanizmayı sürekli tetik düşürmeden hareket ettirebilirsiniz.
öyleki bazen yavaş yanmalı barutlarda ağır gramajda pompalıda atış esnasında mekanizma geri gelir.
bunuda güçte hissedersiniz ses değişir ve geri gelen mekanizma boş fişeği geri çekerken
sesi kasa boşluğundanda geriye doğru duyarsınız. kulaklarınız adeta çınlar. buda gazın bir kısmının aralanan fişek
yatağından geriye doğru kaçtığının göstergesidir. bu kilit tetik önünde küçük bir dildir
ancak mekanizma kiliti ile birlikte yük namluyu terk edene kadar mekanizmanın kurulmasına
engel olur. yani burada namlunun gaz deliklerinin tıkanması gazın hiç kaçmadığının
göstergesi değildir. bence gaz fişek yatağından kaçmış olabilir.
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 

Çevrimdışı Semih MAVİLİ

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 468
  • Thanked: 485 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #283 : 03 Ekim 2015, 23:26:53 »
Ben de şaşırmıştım, "emisyon" mevzuuna dalmadı İtalyancılar diye :D Geç oldu biraz yalnız :D :D





Alman'lar yıllar önce açıklamışlardı, emisyon oranlarının önceliklerinin arasında olmadığını... Ama ters köşeye yatırılmış durumdalar şu anda... Orası kesin.

Evet Çin pazarı ve , dünyanın en büyük otomotiv devi olan ABD'li General Motors'un , dünyadaki liderliğini bugüne kadar elinden alabilen tek şirket VW Group oldu... Yahudi'yle oyun olmaz, Alman dahi olsan ters köşeye yatırırlar... Konu derin :D



Semih Bey, hiç endişe etmeyin. Türkiye'de hiç bir şey olmaz. Bunu kısa zamanda görürsünüz. Satışlar elbet etkilenir ama en az Türkiye'de etkilenir diye düşünüyorum. Ne yani hangi Türk , havaya daha az CO2 salıyor diye, ekstra para vermek ister ? Motorun performansı yükseldikçe CO2 emisyonu da yükseliyor. VW TSI motor yıllardır almadığı ödül kalmadı.

Bir de şu var, son yıllarda dünyanın çeşitli otomotiv üreticileri, Mercedes, BMW, Peugeot, Renault, Citroen, Ford vs aralarında ortak motor üretim/kullanım projelerine dahil oldular ekonomik sebeplerden dolayı. Örneğin bir C4 ile Ford Focus aynı motoru kullanıyor oldular artık. Bu ortak motor geliştirme projelerine dahil olmayıp, "ben kendi motorumu üretirim, kimseden motor istemem" diyen VW Group olmuştu... Varmış demek ki bir bildikleri :D :D


Eşimle Amerika da gezerken en büyük eyaleti olan California da,
California eyaletinin en büyük şehri Los Angeles'ta ve oranın en güzide semti Beverly Hillste gezinirken,
Faulleri uzun,garip giyimli Yahudiler yanlarında çocukları ile geziniyorlar ve adım başı Sinagog çok güzel yapılmışlar,
sonra güzelce bir binanın önünde gecerken otopark giriş çıkışını koruyan otomatik silahlı,güneş gözlüklü,
uzun paltolu adamlar,burası neresi diye düşünürken, güzel cam binada yedi kollu Yahudi şamdanını görmemle afalladım,
içerde X ray herkes aranıyor ve içerisi koruma dolu,Amerika da otoparkta koruma sadece o binada gördük,
binanın önüne bisiklet  koymak isteyen Amerikalıya, koruma çok pis çıkıştı,ben bile korktum,
hanıma hemen gidelim yoksa kim vurduya gideriz burda dedim,binanın resmini çekecektik vazgeçtik,
İlerde büyük bir tıp merkezi ve yine  Davut yıldızı üzerinde,Yani bu adamlarla değil wosvagen Almanya bile zor başa çıkar,
Adamlar güç, kuvvet,para,üniversiteler, herşey ile Amerika da hakimler ve bu gücü sizde hissediyorsuz,hissettiriyorlar,
Dünyada Yahudi nüfusu yaklaşık 15 milyon, bunun yaklaşık 5.5 milyonu Amerika da yaşamaktadır...

  • benelli cordoba
  • beretta çifte
  • benelli super 90
Drsalih Semih mavili
1981
Dostluğumuz ebedidir, menfaate tahvil olmaz, menfaat için dost görünende uzak durmalı.
[/ur
 

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5789 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #284 : 03 Ekim 2015, 23:28:08 »
İtalyan  tüfek severlerin bu konudaki gecikmişliği ve temkinliliği tamamen duygusal nedenlere dayanmaktadır. .:)
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: Kamil ÜNLÜTÜRK

Çevrimdışı Tunç GEÇGİL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 1649
  • Thanked: 593 times
  • 1978 / BURSA
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #285 : 03 Ekim 2015, 23:58:43 »
Tabii ki, fişek yatağından da gaz kaybı olabilir ancak bence bu da çok çok küçük bir miktardır. Bununla birlikte bu ihtimalin gerçekleşmiş olması, tahliye/ikmal operasyonu için gaz portlarından harcanan gaz basıncının hedefe tesirdeki etki oranıyla ilgili ne söyleyebilir ki ?

soruyu anlamadım. resimleri ilk gördüğümde otomatik tüfek yükü biraz daha hızlı nasıl atıyor diye düşündüm.
sonra asıl sorunun delikler tıkanınca güç neden düştü olduğuna kanaat getirdim. çünkü deliklerin tıkanması ve açık olması
gazlı tüfeklerde bişeyi değiştirmiyorsa hiç olmazsa eşit olmalıydı ki beklenin aksine bir sonuç çıktı.

ben aynı deneyi birde bomboş bir zamanınızda aynı fişeklerle birde pozede ve/veya pompalı ilede denemenizi istesem.

tamam namlu boyu, iç çap hızı etkiler fakat hiç olmazsa hiç gaz kaybı olmayan modifiye edilmemiş bir tüfekten
aynı mühimmat ne hızla çıkıyor onu referans alalım.

buradaki referans gazlı tüfek çünkü.

gaz fişek yatağından ne kadar çıkabilirki sorusunuda şöyle yanıtlıyayım. arkaya dayanağın sağlam olmadığında
gaz alev aldığında öne ve arkaya gaz verecek kadar çıkabilir. hatta yükün fişek kovanına göre daha ağır olduğunu düşünürsek
her durum olabilir. ben pompalı tüfekleri çok kurcalamış biri olarak şunu söyleyebilirim. tetikteki bu dili kaldırdığınızda
mekanizma atış anında geri geliyor fakat tekrar ileri gitmiyor. geri gelirken yük namludan çıkmadan mı geliyor yoksa çıktıktan
sonramı geliyor sorusuna cevap bulabilirsek otomatik tüfektede mekanizmaın geri geldikten sonra yay tarafından ileri
itilip mekanizma atış sorası geri gelmemiş gibi gözükmesinede ve gerçekten güç kaybı olup olmadığına cevap bulabiliriz.
nasıl olsa delikler kapanınca icra yayınada gerek yok birde  delik kapalı yaysız deneyebilirmisiniz?

şimdi şuda geliyor akla kinetik sistemde döner kafa neden var o zaman normal bir gazlının mekanizması yeterli olur.
kafayı döndürüp fişeğin arkasındaki mekanizmayı daha bir kilitlemeye bu denli gerek var mı?
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2015, 00:32:51 Gönderen: Tunç GEÇGİL »
1978 Bursa
Bir aptalın hatasını düzeltmeye kalkmayın, sizden nefret edecektir. Bir bilgenin hatasını düzeltin, size minnettar kalacaktır.

 

Çevrimdışı Kamil ÜNLÜTÜRK

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 2283
  • Thanked: 3254 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #286 : 04 Ekim 2015, 00:03:41 »
Almanların sadece otomobillerinin değil bizat kendilerinin de doğaya bol miktarda co2 ve bilhassa methane saldıklarını düşünüyorum açıkçası :D...Ye bol ketçaplı salam sosis patates iç litre litre bira sal co2 yi metanı :D :D...

Şaka bi tarafa vw meselesinde iç yüzünü bilmeden yorum yapmak istemiyorum doğrusu..Pek de zannetmiyorum bir yamukluk yapacaklarını yiğidi öldür ama hakkını ver demişler gerçekte ben de bilimselliklerine ve genel anlamda ve iş anlamında ahlaklarına hayranım...Tek bi konu da burun kıvırıyorum malum :D...Şey meselesi(k... :D,tüfeklerde... :D) :D....

Bu arada tebrikler İbrahim bey....,frankofonların "nasty" diye tabir ettikleri epey alengirli bir duruma müthiş etkili bir çözüm getirmissiniz...
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2015, 01:00:45 Gönderen: Kamil ÜNLÜTÜRK »
  • P.Beretta 687 SP5 67cm
  • P.Beretta ES100 71cm
Kamil ÜNLÜTÜRK
1965 - Bartın

 
The following users thanked this post: Tuncay KAHRAMAN, İbrahim AYSU

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #287 : 04 Ekim 2015, 00:57:30 »
Efendim, işin iç yüzünün özeti birazcık şu şekilde :

Alman'lar, İtalyan'ların başvurduğu rüşvet yolunu reddetmiş (emisyon ölçüm laboratuvarlarındaki yetkililere rüşvet vermeyi reddetmiş), bunun yerine emisyon ölçüm aletlerini kandıracak bir sistem geliştirmişler (özbeöz kendi AR-GE'leriyle :D ). Şimdi soruyu şu şekilde sorabiliriz : Rüşvet yolunu mu tercih etselerdi ? :D :D




Almanların sadece otomobillerinin değil bizat kendilerinin de doğaya bol miktarda co2 ve bilhassa methane saldıklarını düşünüyorum açıkçası :D...Ye bol ketçaplı salam sosis patates iç litre litre bira sal co2 yi metanı :D :D...

Şaka bi tarafa vw meselesinde iç yüzünü bilmeden yorum yapmak istemiyorum doğrusu..Pek de zannetmiyorum bir yamukluk yapacaklarını yiğidi öldür ama hakkını ver demişler gerçekte ben de bilimselliklerine ve genel anlamda ve iş anlamında ahlaklarına hayranım...Tek bi konu da burun kıvırıyorum malum :D...Şey meselesi(k... :D,tüfeklerde... :D) :D....
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2015, 01:05:29 Gönderen: İbrahim AYSU »
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Kamil ÜNLÜTÜRK

Çevrimdışı Kamil ÜNLÜTÜRK

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 2283
  • Thanked: 3254 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #288 : 04 Ekim 2015, 01:26:32 »
Efendim, işin iç yüzünün özeti birazcık şu şekilde :

Alman'lar, İtalyan'ların başvurduğu rüşvet yolunu reddetmiş (emisyon ölçüm laboratuvarlarındaki yetkililere rüşvet vermeyi reddetmiş), bunun yerine emisyon ölçüm aletlerini kandıracak bir sistem geliştirmişler (özbeöz kendi AR-GE'leriyle :D ). Şimdi soruyu şu şekilde sorabiliriz : Rüşvet yolunu mu tercih etselerdi ? :D :D





 :D :D

Burdan(Almanlar nam-ı hesabına kaydedilmiş net bi skandaldan dahi!! :D) da italyanlara bir sataşma çıktı ya pes vallaha :D...
 
Cevaben en azından daha şık :D olucağı kesin olurdu diyelim :D.... De bu iş gerçek yani söylediklerinize bakarak(format hissedilir derecede dilusyone olsa da gerçekmiş gibi de tınladı bir yandan :))...Özellikle söz konusu almanlar olunca emisyon cihazlarını yanıltan sistem geliştirdikleri gerçek mi epey merak ettim...
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2015, 02:44:06 Gönderen: Kamil ÜNLÜTÜRK »
  • P.Beretta 687 SP5 67cm
  • P.Beretta ES100 71cm
Kamil ÜNLÜTÜRK
1965 - Bartın

 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #289 : 04 Ekim 2015, 01:51:40 »
Evet efendim, böyle bir sistem geliştirdikleri maalesef gerçek:
https://www.vwdieselinfo.com/

Ancak sonuçta yine bir sistem söz konusu, münferit verilen rüşvet değil :D "Sisteme" olan bağlılık aynen devam ediyor :D


:D :D

Burdan(Almanlar nam-ı hesabına net bi skandaldan :D) da italyanlara bir sataşma çıktı ya pes vallaha :D...
 
Cevaben en azından daha şık :D olucağı kesin olurdu diyelim :D.... De bu iş gerçek yani söylediklerinize bakarak(format hissedilir derecede dilusyone olsa da gerçekmiş gibi de tınladı bir yandan :))...Özellikle söz konusu almanlar olunca emisyon cihazlarını yanıltan sistem geliştirdikleri gerçek mi epey merak ettim...
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Kamil ÜNLÜTÜRK

Çevrimdışı Kamil ÜNLÜTÜRK

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 2283
  • Thanked: 3254 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #290 : 04 Ekim 2015, 02:09:03 »
Evet efendim, böyle bir sistem geliştirdikleri maalesef gerçek:
https://www.vwdieselinfo.com/

Ancak sonuçta yine bir sistem söz konusu, münferit verilen rüşvet değil :D "Sisteme" olan bağlılık aynen devam ediyor :D



Açıklama yapan yetkiliyi aşırı derecede size benzettim ama  ::),dur bakalım...:D :D...

Doğal olarak böyle birşey yok tabi :) sadece bir an önce müşterilerinin mağduriyetlerini gidermeye vargüçleri ile çalıştıkları dışında bir bilgiye rastlamadım ben :)...
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2015, 02:10:08 Gönderen: Kamil ÜNLÜTÜRK »
  • P.Beretta 687 SP5 67cm
  • P.Beretta ES100 71cm
Kamil ÜNLÜTÜRK
1965 - Bartın

 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #291 : 04 Ekim 2015, 02:21:40 »
Efendim , "...our VIOLATION of the carbon EPA emission standards..." demiş, çirkin bir kelime kullanmamış :D . Onu bir kenara koyalım, siz, üç beş gram fazla karbon salıyor diye, VW Passat ya da Audi A4 yerine, bir Fiat Linea'yı tercih eder misiniz ? :D

Ya da, VW grubu bir araç sahibi olsaydınız, aracınız fabrika kataloğunda yazan değerden yaklaşık 40 kat fazla CO2 gazını havaya salıyor olsaydı kendinizi kandırılmış hisseder miydiniz? (Aracın güvenlik, performans, konfor ve diğer tüm ayrıntılarında herhangi bir sorun yokken) :D


Açıklama yapan yetkiliyi aşırı derecede size benzettim ama  ::),dur bakalım...:D :D...

Doğal olarak böyle birşey yok tabi :) sadece bir an önce müşterilerinin mağduriyetlerini gidermeye vargüçleri ile çalıştıkları dışında bir bilgiye rastlamadım ben :)...
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Kamil ÜNLÜTÜRK

Çevrimdışı Kamil ÜNLÜTÜRK

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 2283
  • Thanked: 3254 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #292 : 04 Ekim 2015, 02:36:33 »
Efendim , "...our VIOLATION of the carbon EPA emission standards..." demiş, çirkin bir kelime kullanmamış :D . Onu bir kenara koyalım, siz, üç beş gram fazla karbon salıyor diye, VW Passat ya da Audi A4 yerine, bir Fiat Linea'yı tercih eder misiniz ? :D

Ya da, VW grubu bir araç sahibi olsaydınız, aracınız fabrika kataloğunda yazan değerden yaklaşık 40 kat fazla CO2 gazını havaya salıyor olsaydı kendinizi kandırılmış hisseder miydiniz? (Aracın güvenlik, performans, konfor ve diğer tüm ayrıntılarında herhangi bir sorun yokken) :D



Karbon salmasından ziyade bu adı geçen labellar ruha salıyor her türlü zehiri :D,o ne militer bir dizaynlar o ne tutankamonun lahitleri geçiniz :D..., içlerinde mumya imişler gibi hissetmeyi tercih edecek olanlar buyursun :D..
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2015, 02:45:09 Gönderen: Kamil ÜNLÜTÜRK »
  • P.Beretta 687 SP5 67cm
  • P.Beretta ES100 71cm
Kamil ÜNLÜTÜRK
1965 - Bartın

 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #293 : 04 Ekim 2015, 02:57:39 »
Militer dizayn derken? Pardon efendim ? Hangisi ? Evet biraz daha "köşeli"... Alttaki resimde görünen "şey" daha yuvarlak... :D Beceremiyorlar onu kabul ettik. Estetik sıfır, kaba, köşeli, keskin, kesici falan filan :D :D








Karbon salmasından ziyade bu adı geçen labellar ruha salıyor her türlü zehiri :D,o ne militer bir dizaynlar o ne tutankamonun lahitleri geçiniz :D..., içlerinde mumya imişler gibi hissetmeyi tercih edecek olanlar buyursun :D..
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Kamil ÜNLÜTÜRK

Çevrimdışı Kamil ÜNLÜTÜRK

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 2283
  • Thanked: 3254 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #294 : 04 Ekim 2015, 03:15:12 »
Arka plandaki muhteşem şehir enstantanesi daha iyi bir görsel bir hışıma uğratılamazdı :D...Neyse artıkın klavye tuşlarını rahat bırakayım da bari,bu vizuel felaketlerin ardının gelme olasılığını ve de riskini azaltmış olayım :D...
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2015, 03:19:16 Gönderen: Kamil ÜNLÜTÜRK »
  • P.Beretta 687 SP5 67cm
  • P.Beretta ES100 71cm
Kamil ÜNLÜTÜRK
1965 - Bartın

 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #295 : 04 Ekim 2015, 07:21:50 »
Farklı model tüfeklerdeki namlu karakteristikleri (namlu iç çapları, namlu boyunca daralma oranları, fişek yatağı>namlu içi, namlu içi>choke birleşme yapıları) , tüfeğin doldurma/boşaltma operasyon tipinin etkilediği orandan daha fazla etkiliyor namlu çıkış hızlarını. Dolayısıyla farklı tüfeklerde yapılacak karşılaştırma, farklı iki tüfeğin karşılaştırması oluyor, iki farklı sistemin karşılaştırması olarak güvenilir bir veri sunmuyor maalesef.


soruyu anlamadım. resimleri ilk gördüğümde otomatik tüfek yükü biraz daha hızlı nasıl atıyor diye düşündüm.
sonra asıl sorunun delikler tıkanınca güç neden düştü olduğuna kanaat getirdim. çünkü deliklerin tıkanması ve açık olması
gazlı tüfeklerde bişeyi değiştirmiyorsa hiç olmazsa eşit olmalıydı ki beklenin aksine bir sonuç çıktı.

ben aynı deneyi birde bomboş bir zamanınızda aynı fişeklerle birde pozede ve/veya pompalı ilede denemenizi istesem.

tamam namlu boyu, iç çap hızı etkiler fakat hiç olmazsa hiç gaz kaybı olmayan modifiye edilmemiş bir tüfekten
aynı mühimmat ne hızla çıkıyor onu referans alalım.

buradaki referans gazlı tüfek çünkü.

gaz fişek yatağından ne kadar çıkabilirki sorusunuda şöyle yanıtlıyayım. arkaya dayanağın sağlam olmadığında
gaz alev aldığında öne ve arkaya gaz verecek kadar çıkabilir. hatta yükün fişek kovanına göre daha ağır olduğunu düşünürsek
her durum olabilir. ben pompalı tüfekleri çok kurcalamış biri olarak şunu söyleyebilirim. tetikteki bu dili kaldırdığınızda
mekanizma atış anında geri geliyor fakat tekrar ileri gitmiyor. geri gelirken yük namludan çıkmadan mı geliyor yoksa çıktıktan
sonramı geliyor sorusuna cevap bulabilirsek otomatik tüfektede mekanizmaın geri geldikten sonra yay tarafından ileri
itilip mekanizma atış sorası geri gelmemiş gibi gözükmesinede ve gerçekten güç kaybı olup olmadığına cevap bulabiliriz.
nasıl olsa delikler kapanınca icra yayınada gerek yok birde  delik kapalı yaysız deneyebilirmisiniz?

şimdi şuda geliyor akla kinetik sistemde döner kafa neden var o zaman normal bir gazlının mekanizması yeterli olur.
kafayı döndürüp fişeğin arkasındaki mekanizmayı daha bir kilitlemeye bu denli gerek var mı?

  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #296 : 04 Ekim 2015, 12:56:26 »
"Türkiye'de hiç bir şey olmaz", don't worry demiştim :D

Resmi ağızdan açıklama gelmiş :D


http://www.dogusotomotiv.com.tr/tr/basin-odasi/basin-bultenleri/2015-yili-basin-bultenleri.aspx

VOLKSWAGEN A.G. EA 189 EU5 DİZEL ARAÇLAR HAKKINDA AÇIKLAMA
Volkswagen A.G tarafından yapılan açıklama üzerine kamuoyunun bilgisinde olan EA 189 EU5 motor tipindeki dizel araçlar ile ilgili olarak Doğuş Otomotiv'in açıklamasıdır:
Volkswagen Grubu markaları tarafından yapılan açıklama uyarınca; etkilenen araçlar dahil olmak üzere Türkiye’de satışa sunulan tüm araçlarımızın ülkemizin resmi mevzuatlarına, sürüş ve yol güvenliğine uygun olduğunu belirtiriz.
Üretici firmaların devam eden çalışmaları doğrultusunda teknik güncellemeler yapılabilecektir. Gelişmelerle ilgili müşterilerimizle iletişime geçilecektir.
Doğuş Otomotiv






VW gibi..Alman...Evet..Elimizde kalacak vw böyle giderse :) :) :)
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Tuncay KAHRAMAN

Çevrimdışı Tunç GEÇGİL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 1649
  • Thanked: 593 times
  • 1978 / BURSA
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #297 : 04 Ekim 2015, 14:51:29 »
Farklı model tüfeklerdeki namlu karakteristikleri (namlu iç çapları, namlu boyunca daralma oranları, fişek yatağı>namlu içi, namlu içi>choke birleşme yapıları) , tüfeğin doldurma/boşaltma operasyon tipinin etkilediği orandan daha fazla etkiliyor namlu çıkış hızlarını. Dolayısıyla farklı tüfeklerde yapılacak karşılaştırma, farklı iki tüfeğin karşılaştırması oluyor, iki farklı sistemin karşılaştırması olarak güvenilir bir veri sunmuyor maalesef.

yani ustam şu durumda siz bu şekilde bir veri daha güvenilirdir ve durum ortadadır aynı cins namlunun gaz operasyonlusu ile gaz operasyonu olmadan atışları böyledir gaz delikleri kapatıldıktan sonra namludan başka bir yerden gaz çıkışı olmamıştır. veriler tamamen
güvenilirdir diyebilir misiniz.
ve bu veriler eşliğinde aynı firmanın aynı tüfeğin aynı namlu aynı iç çap aynı kep aynı kol demiri aynı iç çaplarda aynı namlu boylarında her şeyi aynı yapılarak sadece değişik olması gereken parçaları yay gazpistonu gibi konarak biri pompalı biri otomatik olarak banttan çıkmış iki tüfekten sadece güç yüzüden pompalıya yönelen birisine nasıl olsa güç farketmiyor pompalı yerine aynı markanın otomatiğini alabilirsiniz diyebilirmisiniz?
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2015, 14:53:45 Gönderen: Tunç GEÇGİL »
1978 Bursa
Bir aptalın hatasını düzeltmeye kalkmayın, sizden nefret edecektir. Bir bilgenin hatasını düzeltin, size minnettar kalacaktır.

 

Çevrimdışı Mustafa OKUNAKOL

  • *
  • İleti: 95
  • Thanked: 16 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #298 : 04 Ekim 2015, 14:59:05 »
İbrahim abi uğraşmısin eline sağlık ama ben hala inanmıyorum çünkü kinetik de fişeğin gramaji önemli düşük gramajli fisekte pek etki yapcani sanmıyorum ki siz kurşunla test yapmisiniz tabi sizler daha iyi bilirsiniz ama fikrim gramaji 30 ile 36 arası fişeklerde yapsaniz belki farlılık olabilirdi ama dedim gibi biz daha genç avciyiz siz daha iyi bilirsiniz
Burdur/gölhisar 26.01.1992

Kral escort,Montecarlo çifte 16,Stoeger mod3000.huglu renova
 

Çevrimdışı Mustafa OKUNAKOL

  • *
  • İleti: 95
  • Thanked: 16 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: Gaz Operasyonlu Yarı Otomatik Tüfeklerde Hız Kaybı
« Yanıtla #299 : 04 Ekim 2015, 15:04:36 »
Ve sunuda soyliyim abi biz kendi aramızda yaptınız denemelerde aynı mesafeden gazlı ile pozeyi şişe üzerinde denedik poze resmen uçurdu gazlı tek kırdı yanı parçalayıp yok etmek var bide kırmak var sanki poze şok dalgası gönderiyor yanı o derece tozu dumana katiyo ki aynı etkiyi kinetiginde yapacağından supem yok mantıken aynı onuda denicez
Burdur/gölhisar 26.01.1992

Kral escort,Montecarlo çifte 16,Stoeger mod3000.huglu renova