Rica ederim
@İbrahim AYSU Öncelikle bu güzel ve bilgilendirici yorum için çok teşekkürler
Renk doygunluğu konusunda, fotoğraflar üzerinde hiç bir oynama yapmadım, orjinali olduğu gibi yansıdı. Sadece bu tür manzaraları çekerken öğleden sonra akşama yakın saatleri tercih ediyorum.. Güneş ışığı yatay açıdan ve arkadan ya da yan taraftan geldiğinde görüntü daha güzel oluyor diye düşünüyorum..
Başta da belirttiğim gibi çekimler cep telefonu kamerasından. Kamera 13 mp ( 4128 x 3096 ) ve odak mesafesi oldukça kısa. Profesyonel bir makina olsa daha güzel fotoğraflar çekebilmek için emin olun elimden geleni yaparım Rulo of third (1/3) kuralını geçenlerde yüzeysel şekilde araştırdım. Tesadüfen denk gelmiştim, bilgim yoktu o konuda. Aslında telefon kamerasında ekrana klavuz çizgileri getirip bu kuralı nispeten uygulama şansım var, tabi odak mesafesi yeterli olsa çok daha güzel kareler de yakalanabilir. Ama tavsiyelerinizi muhakkak dikkate alacağım. Tekrar teşekkür ederim..
Güzel. Ancak, konu nefes alabilmeli. Yani mesela ikinci fotoğrafta hem renginden hem de ayarladığınız alan derinliğinden dolayı, kadrajın konusunun, büyük olan çiçek olduğunu net bir şekilde anlayabiliyoruz. Bu çiçeğin bakış açısı sol üste doğru. Sol üste bakan bir konuyu, rule of third'ün sol üst kesişimine koyarsak, konu nefes alamıyor ve kadrajı boğmuş oluyoruz. Burada konuyu rule of third'ün sağ alt kesişim noktasına koyarsak, hem obje nefes almış olacak, hem de alan derinliğinin dışında kalan ve bokeh etkisindeki diğer sol üstteki çiçekleri de kadraja sokmuş olacağız. Fotoğraf çok daha profesyonel ve kaliteli görünecek.
Benzer durum birinci resimde de yapılabilirdi ama yapmadığınız iyi olmuş , çünkü burada, sol alt kesişime koysaydınız, bokeh etkisinde kalan arka plan çok boş ve düz olduğundan, kadrajın sağ üst tarafı çok boş kalacaktı. Böylesi daha güzel olmuş , zira kadraj yeterince zengin değil. Sağ üstte kadrajı zenginleştirecek bir şeyler daha olsaydı, örneğin bir canlı, ya da başka çiçekler, sol alt daha uygun olurdu. Burada croplayarak, papatyanın kadrajın daha büyük bir kısmını kaplamasını sağlamak da bir kurtuluş olabilir.
Son resimde ufak bir belirsizlik hakim. Konu alan derinliğinin içinde kalan böcek mi, yoksa yine aynı alan derinliğinin içinde kalan büyük papatya mı? Belli ki ve muhtemelen büyük papatya kadrajın konusu. Eğer büyük papatya kadrajın konusuysa, yaprakları kesilip atılmamalı. Buna benzer yapılan hatalardan bir başka örnek, hiç bir insan figürü, eklem yerlerinden yani "dirseklerden" ya da "dizlerden" kesilip atılmaz... gibi... Bu durumda papatya, rule of third'ün kesişim noktasından, kadrajın merkezine doğru kayacak ama sorun değil, ağırlıklı sol alt kesişimde kalacak. Milimetrik bir konumlandırmaya gerek yok. Önemli olan konunun rule of third'ün "ruhuna" uyması.
Yok eğer konunun böcek olması amaçlandıysa, o halde papatyayla fotoğrafa bakanın kafasını karıştırmamak daha iyi, daha yakından (bunu crop'layarak da yapabilirsiniz, eğer fotoğraf yeterince yüksek çözünürlükle çekildiyse) alınacak böcek , kadrajın konusu olduğu belirginleşecek aynı zamanda papatyanın çok az bir kısmı görünmesine rağmen bir çiçeğin üzerinde olduğu da anlaşılacak. Alan derinliği dışında kalan küçük papatya yine kadrajda kalacak ve kadrajı zenginleştirmeye devam edecek.
Kısaca böyle...
Ama gerçekten tebrik ederim, bu detayda fotoğrafla ilgilenmek çok güzel. Fotoğraf çok güzel bir uğraş başlı başına.
@İbrahim AYSU Örnek olarak şunları göstersem yorumunuzu bekliyorum..