Gönderen Konu: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA  (Okunma sayısı 16940 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 904 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« : 18 Şubat 2015, 10:16:56 »
Merhabalar Değerli Avlak Dostları;
Nihayet hayırlısıyla sezonu kapattık. İnşallah yeni sezona sağ salim erişiriz.
Ben, bu sezona Stoeger M 3000 le başladım ve bitirdim. Zaman zaman 5 ve 10 cm ilave şokları da takıp kullanarak kendi çapımda güzel avlar yaptım.
Üveyikte 28 gr Jet kullandım. Daha sonra Tavşan ve Keklikte BP ve RC ve Imperial 30 ve 32 gram kullandım. Havalar soğuyana kadar, 30 gramla daha iyi randıman aldım.
Tahtalı avında 32 gr RC ve Fiocchi ile 34 gr BP ve RC kullandım. Hava çok soğuk (-1 ile -10 arası) ve karlı olmasına rağmen 32 gr ile daha iyi randıman aldım.
Tüfeği ilk kullanmaya başladığımda Üveyik avında 28 gr kullanmama rağmen tüfek problemsiz çalıştı. Ne zaman ki tüfeği söktüm ve mekanizma üzerindeki yağı kısmen silerek WD 40 yağ ile yağladım, problemler yaşamaya başladım. Tüfekte boş fişeği attıktan sonra, 2. fişeği, genelde 3. fişeği almama, bazen aldığı fişeğe horoz düşmesine rağmen,  iğne vurmama sorunu yaşamaya başladım. Problem çok büyük değildi ama ara ara bu sorunu yaşamış olmak canımı sıktı. Sezonun kapanmasıyla birlikte fabrikaya gönderip göndermeme konusunda kararsızlık içindeyim.
3-5 gündür boş kaldıkça konuyu araştırmaya başladım. Bazı arkadaşlar yorumlarında Namlu ve mekanizmada WD 40 yağ kullanmanın sakıncalarından bahsetmişler. Buna benzer yorumları okudukça benim sorunumun mekanizmayı sezon boyunca WD 40 yağ ile yağlamaktan kaynaklı olabileceği düşüncesi kafamı kurcalamaya başladı.
Bu konuyu açmaktan maksadım; yarıotomatik kinetik tüfeklerde, benzer sorunlarla karşılaşan arkadaşlar var mı? Özellikle kinetik tüfeklerde mekanizma yağlanmalı mı, yağlanmalı ise yağlamada ne tür yağlar kullanılmalı.
Fikir belirten dostlara şimdiden teşekkürler....
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2015, 13:35:01 Gönderen: Alkan YOKSUL »
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 
The following users thanked this post: Yakup ÇİFTÇİ

Çevrimdışı İsmail SUBAKAN

  • *
  • İleti: 255
  • Thanked: 39 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #1 : 18 Şubat 2015, 10:29:25 »
Bende  M3000 sahibiyim yaklaşık 3 ay kadar önce aldım , daha tüfeğimi doğru dürüst temizlemedim hemen hemen her hafta sonu göl avlarına ördek ve mekeye gittim. hiçbir tutukluk yapmadı, ama ben daha 28 hiç atmadım, sadece deneme amaçlı 24 gr trap fişeği atmayı denedim iki adetti ikisinide boş kovanı dışarı atmadı. benim ördek ve mekede kullandığım fişek RC S4 bunlar 33gr standart 4-5-6 numaralarını kullandım, 32 gr olarak da  RC SİPE 4-5 numaraları kullandım en ufak bir tutukluk yaşamadım. bu bahsettiğim fişeklerle müthiş avlar yaptım inanılmaz bir öldürme kaabileyeti tüfeğim beni çok memnun etti. avlara hep stoeger M2000 olan bir arkadaşımla gittim oda benim fişeklerle aynı attı oda iyi sonuçlar aldı sadece onda bazen tutukluklar yaşandı ama onuda şuna bağladık , daha önce arkadaşım süperpoze kullanıcısı idi ilk defa otomatik kullandığı için yadırgadı omuz desteğinden kaynaklandığını düşündük nitekim gün geçtikce alıştı.
yağlama konusunda bence marka numaralara bağlı kalmayın, ben yıllardır avdan gelince bildiğiniz sprey yağlarla akşamdan tüfeğin heryerine bolca püskürtürüm yağlı olarak bekledirim ertesi gün bir bezle güzelce silerim , namluya bir harbi, fişek yatağınıda parmağımla bezle iyice silerim fişek yatağı çok önemli , sonrada şoku söker şok yatağını temizler , gevşek kalacak şekilde şoku takarım.
benim bakım anlayışım bu , öyle tüfeğin ince parçalarını felan kesinlikle sökmem, hiçbir zaman da bu bakım şeklim bana bir sorun yaşatmadı..
Vursan 92A
Stoeger M3000 Max5
Fabarm xlr 5 Bulrush
D-Doxcarms 10ncı yıl
Setter Diapolis Den Diego
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Ersin BAHAR

  • *
  • İleti: 170
  • Thanked: 79 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #2 : 18 Şubat 2015, 10:38:13 »
Bir arkadaşın benzer bir konudaki yorumu aklıma geldi "Tüfeklerinize değer verin, kapı menteşesi muamelesi yapmayın"
Ben temizlik için şunu kullanıyorum;
http://www.avfoni.com/urun/905-powder-solvent
Yağlamak için de şunu;
http://www.avfoni.com/urun/gunex-200-ml-sprey-silah-bakim-yagi
Sezon bitince tüfeği temizledikten sonra da bunu;
http://www.avfoni.com/urun/gras-20-gr-tupte-gres-yagi
Toplam 50-60 TL'ye en az 2-3 yıl gider. Tüfeklerinize değer verinki onlarda sizi yarı yolda bırakmasın.
Ersin BAHAR
1983 mersin
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Kadri AĞRALI

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 291
  • Thanked: 143 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #3 : 18 Şubat 2015, 10:44:27 »
Alkan bey,geçmiş yıllarda Ata Neo Kinetik kullanmıştım.Aynen dediğiniz gibi,tüfeğimin tetik ve mekanizma aksamını söküp WD-40 ile bakım yaptıktan sonra ufak sıkıntılar yaşamıştım.Anlayana kadar bu şekilde devam etmişti.Tetik ve mekanizma parçalarını WD-40 yağından arındırıp,yağlayıcı özelliğine sahip silah yağı ile bakımını yaptıktan sonra sorun yaşamamıştım.Şahsi fikrim WD-40 sadece namlu iç temizliğinde kullanılmasıdır.(Ancak ben tüfeklerimde WD-40 yağını kullanmaktan vazgeçtim...)
Kadri AĞRALI
1974 - Balıkesir
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #4 : 18 Şubat 2015, 10:46:15 »
Alkan Bey merhaba,

WD-40'ı silah yağı olarak hele de mekanizmada kesinlikle kullanmayın derim.

Bununla birlikte, daha önce sorunsuz çalıştığı fişeklerle, "bu kadar kısa süre içinde" çalışmama yapmasının, WD-40'tan ziyade, söküp-takma işlemiyle alakalı olma ihtimalinin daha yüksek olduğunu düşünüyorum.
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #5 : 18 Şubat 2015, 10:58:21 »
Tüfeğinize caraskal muamelesi yapmayın demiştim Ersin Bey :) Tüfeğiniz kapı menteşesi değil de demiştim sanıyorum :)

Silahlar için üretilmiş silah yağlarını kullanmak en doğrusu.

Bu arada tüfek gresinde Alman Liqui Moly Schmier Fix'i alternatifine bakmadan tek geçerim.

Daha sıvı olan temizleyici, yağlayıcı ve koruyucu ihtiyacında bugüne kadar denediğim ürünlerin içinde en başarılıları, Safariland'ın BreakFree CLP'si , Liqui Moly'nin GunTec serisi. Liqui Moly'nin bu serisi içinde tüfeğinizin sentetik aksamı için bile spesifik ürün var.


Bir arkadaşın benzer bir konudaki yorumu aklıma geldi "Tüfeklerinize değer verin, kapı menteşesi muamelesi yapmayın"
Ben temizlik için şunu kullanıyorum;
http://www.avfoni.com/urun/905-powder-solvent
Yağlamak için de şunu;
http://www.avfoni.com/urun/gunex-200-ml-sprey-silah-bakim-yagi
Sezon bitince tüfeği temizledikten sonra da bunu;
http://www.avfoni.com/urun/gras-20-gr-tupte-gres-yagi
Toplam 50-60 TL'ye en az 2-3 yıl gider. Tüfeklerinize değer verinki onlarda sizi yarı yolda bırakmasın.
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Kamil ÜNLÜTÜRK

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 2283
  • Thanked: 3254 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #6 : 18 Şubat 2015, 11:01:41 »
Kinetik çalışan tüfeklerde mekanizma kısmında ya hiç yağ olmamalı veya korozyon açısından belki hafif yağlı bir bezle çok çok ince bir tabaka kalacak şekilde geçilmeli en fazla,en sağlıklısı böyle diye düşünüyorum.
  • P.Beretta 687 SP5 67cm
  • P.Beretta ES100 71cm
Kamil ÜNLÜTÜRK
1965 - Bartın

 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #7 : 18 Şubat 2015, 11:10:10 »
Bence bu video kısaca ama çok başarılı anlatıyor, kinetik sistemde yağlama için fikir vermesi açısından:

  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Ersin BAHAR

  • *
  • İleti: 170
  • Thanked: 79 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #8 : 18 Şubat 2015, 11:18:21 »
Tüfeğinize caraskal muamelesi yapmayın demiştim Ersin Bey :) Tüfeğiniz kapı menteşesi değil de demiştim sanıyorum :)

Silahlar için üretilmiş silah yağlarını kullanmak en doğrusu.

Bu arada tüfek gresinde Alman Liqui Moly Schmier Fix'i alternatifine bakmadan tek geçerim.

Daha sıvı olan temizleyici, yağlayıcı ve koruyucu ihtiyacında bugüne kadar denediğim ürünlerin içinde en başarılıları, Safariland'ın BreakFree CLP'si , Liqui Moly'nin GunTec serisi. Liqui Moly'nin bu serisi içinde tüfeğinizin sentetik aksamı için bile spesifik ürün var.


Evet üstadım o yazını kastetmiştim :) Ben bahsettiğim ürünlerden gayet memnunum ancak dediğiniz ürünleri not ettim, elimdeki ürünler bitince onları alırım.
2 sezondur kullandığım tüfek Beretta A 300 Outlander, hiç sıkıntı yaşamadım bu ürünlerden.
Ersin BAHAR
1983 mersin
 

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 904 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #9 : 18 Şubat 2015, 11:32:48 »
Fikir belirten arkadaşlara teşekkürler...
Tekrar belirtmek isterim; benim sorunum kronikleşmiş bir sorun değil, ara ara yapıyor. Boş fişeği atmada sıkıntı yok, sıkıntı dolu fişeği almamada, aldığı fişeğe horoz düşse bile iğne vurmamada.İbrahim Beyin dediği gibi söküp takmaktan kaynaklı da olabilir. Avın heyecanıyla avı vurdum düşüncesiyle, kaynağı bozup tüfeği omuza tam dayamamaktan kaynaklı da olabilir.
Konuyu açtıktan sonra, Stoeger fabrikayı aradım, Erhan Beyle görüştüm. Erhan Bey; yay kısmını ince gres yağla, dönerkafa ve kanalları silah bakım yağıyla yağlamam gerektiğini söyledi.
Küçük yerde olmanın dezavantajı, ince gresyağ bulmakta zorlanıyorum, normal gresyağı sıvı yağlarala karıştırıp inceltmeyi deneyeceğim. Almanya menşeeli bir silah bakım yağı aldım ve bir arkadaşa sıvı gresyağ tembihledim. İlk fırsatta yağlama ve bakımını yapıp, tekrar deneyeceğim. Olmazsa Fabrikaya göndermeyi düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2015, 13:37:33 Gönderen: Alkan YOKSUL »
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 904 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #10 : 18 Şubat 2015, 11:35:50 »
Bir arkadaşın benzer bir konudaki yorumu aklıma geldi "Tüfeklerinize değer verin, kapı menteşesi muamelesi yapmayın"
Ben temizlik için şunu kullanıyorum;
http://www.avfoni.com/urun/905-powder-solvent
Yağlamak için de şunu;
http://www.avfoni.com/urun/gunex-200-ml-sprey-silah-bakim-yagi
Sezon bitince tüfeği temizledikten sonra da bunu;
http://www.avfoni.com/urun/gras-20-gr-tupte-gres-yagi
Toplam 50-60 TL'ye en az 2-3 yıl gider. Tüfeklerinize değer verinki onlarda sizi yarı yolda bırakmasın.
Ersin Bey; Bu siteden daha önce alışveriş yaptınız mı, güvenilirmidir?
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 

Çevrimiçi Fatih S.M.YAPAR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1329
  • Thanked: 1026 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #11 : 18 Şubat 2015, 12:16:13 »
Alkan bey sorununuzun wd 40 tan olacağını hiç sanmıyorum ben yıllardır tüfeğimin iç aksamını wd 40 ile yağlarım çok şükür hiç sorun yaşamadım söküp takmayla ilgili olması daha olası..
Dış yüzeyini sezon içinde ince trafo yağıyle bezle silerim sezon bitince komple söker tetik aksamını ve gaz pistonunu balata temizleyiciyle pislikten arındırır wd40 ile yağlarım dış yüzeyinide sıvı gress ile yağlar bırakırım.
  • Benelli Bellmonte 1 12 çap 71 cm namlu
  • Mossberg 500A pompalı 12 çap 71 namlu
  • Kral Cara Cara süperpoze 12 çap 71 cm namlu
  • Özhuğlu Alesta çifte 36 çap 71 namlu
  • İngiliz Seter; Şanslı
Tarsus Avcılar Kulübü
Fatih S.M.YAPAR
1976 Tarsus/Mersin
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Ömer ÇELEBİ

  • *
  • İleti: 228
  • Thanked: 12 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #12 : 18 Şubat 2015, 12:48:37 »
Ersin Bey; Bu siteden daha önce alışveriş yaptınız mı, güvenilirmidir?

    Alkan bey, Ankara'da iş yerimin yakınında var Avfoni mağazası. Çok kaliteli bir yer, tereddüt etmeden alışveriş yapabilirsiniz.

1984 Ankara
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Ersin BAHAR

  • *
  • İleti: 170
  • Thanked: 79 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #13 : 18 Şubat 2015, 13:07:06 »
Ersin Bey; Bu siteden daha önce alışveriş yaptınız mı, güvenilirmidir?
Evet bahsettiğim yağları ordan aldım.
Ersin BAHAR
1983 mersin
 
The following users thanked this post: Ersin ERBİL

Çevrimdışı Ömer ÇELEBİ

  • *
  • İleti: 228
  • Thanked: 12 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #14 : 18 Şubat 2015, 13:13:50 »
Evet bahsettiğim yağları ordan aldım.

    Ersin bey, bakımı nasıl yapıyorsunuz, kısaca anlatabilir misiniz zahmet olmazsa. Ben çok bilgili değilim tam olarak nasıl bakım yapacağımı bilmiyorum. İlk etapta namluyu yağlı bırakacağımı zannetmiştim mesela. En son tüfeği kullandıktan sonra namluyu harbiledim hiç yağlamadan  ; sonra mekanizmayı söküp bezle sildim onu da yağlamadım.
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2015, 13:26:10 Gönderen: Ömer ÇELEBİ »

1984 Ankara
 

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 904 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #15 : 18 Şubat 2015, 13:42:45 »
Bana göre önemli olduğunu düşündüğüm bir ayrıntıyı atlamışım; yukarıya da ekledim. Benim tüfeğimde, Boş fişeği atmada sıkıntı yok, sıkıntı ara sıra dolu fişeği almamada, bazen aldığı fişeğe horoz düşse bile iğne vurmamada.
Teknik bilgisi olan arkadaşlar, nedeni konusunda belki yardımcı olabilirler.
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 904 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #16 : 23 Şubat 2015, 18:51:34 »
Değerli Dostlar;
Benim yaşadığım sorun temizlik ve yağlama kaynaklıymış. Tüfeğimi komple temizledim ve şarjör borusu ile yayı gresle güzelce yağladım. Daha sonra gresi beze emdirdiğim WD 40 ile biraz incelttim. Hafta sonu 28 gr dahil 20 ye yakım fişek attım, hiç bir sorun çıkmadı.
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 904 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #17 : 23 Şubat 2015, 19:29:50 »
Ahmet Bey; yukarıda da belirttim. Stoeger servisteki arkadaşlar ince gres tavsiye ettiler. Sprey gres sipariş ettim ama henüz gelmedi. Sezon kapanmadan deneyebilmek için bu yola başvurdum ve sonuç aldım.
Tavsiyelerinizi de göz önünde bulunduracağım...
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #18 : 23 Şubat 2015, 19:33:01 »
Ahmet Bey, ben öyle mi demişim :D


Neyse, sevindim Alkan Bey sorununuzun giderilmesine...

Ayrıca konuştuğumuz konuyu da hallederiz ileriki zamanlarda, sezon kapalı nasıl olsa, yetişir yeni sezona :)
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 904 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #19 : 23 Şubat 2015, 19:54:23 »
Ahmet Bey, ben öyle mi demişim :D


Neyse, sevindim Alkan Bey sorununuzun giderilmesine...

Ayrıca konuştuğumuz konuyu da hallederiz ileriki zamanlarda, sezon kapalı nasıl olsa, yetişir yeni sezona :)
Teşekkürler İbrahim Bey ;)
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 

Çevrimiçi İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6458
  • Thanked: 10247 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #20 : 23 Şubat 2015, 20:15:41 »
Allah iyiliğinizi versin Ahmet Bey :)

Bu arada, yukarıda paylaştığım video "yağlama" sürecini anlatıyor, videoda temizleme kısmı yok ancak bu durum kinetik sistemlerin temizliğe ihtiyacı yoktur anlamına gelmez. Adamlar videoya eklememiş olabilirler ama mutlaka her mekanik sistem gibi kinetik sistemli tüfeklrrin mrkaniğinin de periyodik temizliğe ihtiyacı vardır. Mekaniğin adı ne olursa olsun ihtiyacı olan temizliğin tekrarlanması gereken periyot, kullanım sıklığına, nerede hangi şartlarda kullandığınıza ve mekaniğin çalışma prensibine göre değişir.

Selamlar

öyle demişsiniz değil yahu video paylaşmışsınız onu kastettim .aslında komple hidrolik yağına yatıracaksın sabaha kadar tertemiz çıkacak tüfekde ne çizik ne bişey kökden temizlik olacak  ;D aman aman deneyelim demeyisiniz ha pırıl pırıl ışıl ışıl olur gözleriniz kamaşır sonra boya cila hiçbişey bırakmaz valla
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 

Çevrimdışı Zafer YÜKSEL

  • *
  • İleti: 136
  • Thanked: 65 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #21 : 23 Şubat 2015, 20:36:38 »
iğne vurmama sorunu kinetiklerde döner kafanın yerine tam oturmamasında kaynaklı olablir yağlama olayına gelince ince gresi yaya sürmek tüfeğin düzgün çalışmasıyla alakalı olacağını hiç sanmıyorum anca kasa içindeki mekanizmayı hareket ettiren kolların kanalına pislik toz vs birikmesinden olabilirmi acaba ? Alkan bey sizden ricam bu kolların kasa içine sürtünen yerlerinde özelliklede dip kısmına yakın yüzeylerde bariz bi aşınma sürtünme izi varmı boyanın aşınması nedir bakabilir misiniz? sonucu resimlerle paylaşırsanız sevinirim saygılar...
1980
ORDU
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #22 : 23 Şubat 2015, 21:01:46 »
Bu konuyu yeni okudum. Gerektiği şekilde yağlanmaması ciddi mesele. Çözülmüş olması da sevindirici.

Benelli'nin yağlama prosedürünü videoda izledim. Özet olarak, içeride hareket ederken birbirine değen tüm yüzeylere istisnasız 1 er, 2 şer damla sıktılar. Kaliteli, katılaşmayan, yayılan, nüfuz eden yağ kullanılıyorsa ona tamam ama çok dondurucu soğuklarda yazdığım kalitedeki bir yağ bile bu bollukla kullanılırsa fazla geleceğine inanıyorum.

Bunun ötesinde yağlama tek başına bir iş değil aslında. Yağlamadan önce evvelki yağlar üzerinde mi? Ne halde? Pislik tutmuş mu? Temizlik gerekli mi? Hangi yağı ne için kullanıyorum? Sezon sonu bakım mı yapacağım, av dönüşü mü,... şimdilik 2-3 daha yazarım ama zaten biliyorsunuz. En güzeli temizlik ve son derece az yağ, bana göre. Hava çok soğuksa yağlamayı daha dikkatli yapmak gerekir. Tabi yapabilsek bile sıfır sorun olacağını iddia edemeyiz. Neyse herkes anlamıştır.
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 904 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #23 : 23 Şubat 2015, 21:35:40 »
Zafer Bey;
Size sağlıklı cevap verebilmek için mekanizmayı açtım. Mekanima kızağının sağ tarafında ortaya doğru hafif bir sürtünme izi var.


hızlı resim yükle


yükle resim

Döner kafanın kızağa oturduğu yerin iç kısımlarında da hafif sürtünme izleri var.


gif upload


resim

Bunların dışında herhangi bir sürtünme izi görünmüyor.
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2015, 21:37:27 Gönderen: Alkan YOKSUL »
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 904 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #24 : 23 Şubat 2015, 22:22:48 »
çok net görünmesede bişey yok o kadar sürtünme normaldir ama çok yağlı görünüyor tüfek iyce kurulayın ve kurutun soba kenarında yada petek üzerinde
Sezon kapandığı için kasıtlı yağlı bıraktım...
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK