Herşey güzelde bu huğlunun bu yeni sistemi gazlı mekanizma ( yani bildik eski mekanizma ) üzerinde arkadan yay kullanımı ilk tr de belki çok bakamadım ama dünyada ilk bundan haberdar değilmiyiz niye bahsetmeyizç.
İlk olan ne , gazlı sistem üzerine mekanizma arkasına gerekli sistemi uygulayarak ve icra yayını arkaya yani bildiğimiz üzere semi otolardaki piston önündeki yayın arkaya .dipçik içine alınmasıdır. Gazlı kinetik (döner kafa) modellerde bu uygulanmış ve artısı eksisi görülmüştür .Bu yeni bir düzenleme olup ileriye dönük olabilecek artı yada eksi yönler değerlendirilmelidir. Bunun içinde zamana ihtiyaç vardır . Gerek arkadaki pls takoz Volkan beyin söylediği gerekse Merdan beyin bahsettiği tampon yay yarı oto üzerinde denenmiş sistemlerdir .Denenmiş derken yanlış olmasın tutmamış yani yanlış vs sistem demiyorum ama sürkilasyona bağlı orta vadede gerekliliği net değildir .Volkan beyin bahsettiği takoz yerli modellerde birkaçı hariç hiç yoktur ,bunuda genel tesadüf olarak düşünemeyiz sanırım, yani ihtiyaca direk cevap verenmidir sorusunun cevabı diyebiliriz ..
Buradan demek istenen Merdan beyin teorisinin yada Volkan beyin teoririsinin çok ileri olmazsa olmaz sistemler olmadığıdır ,ecnebiler bunları yapmaya yada bahsetmeye bile ihtiyaç duymuyor artık daha ileri teknolojiler üzerinde duruyorlar .Bu sebeble bırakalım bu kasa arkasına pls sistemide adamların yaptığı aktif valf yada su an popüler olan gaz odası temizleme yani sarhoş sekmanla uğraşmaya bakalım derim ben . Uğraşalım derken dillendirelim talep oluşturma anlamında söylüyorum İnşallah yakında birilerince uygulamaya geçer ve su herkesin muzdarip olduğu gazlı otolardaki piston temizleme alışkanlığını ortadan kaldırır . Aktif valfla ilgili çalışmalar var iyi bildiğim x marka beretta vari protatibini yaptı çalıştırdı ne zaman sürer piyasaya bilemiyorum .
Klasik gazlı sistemde dipçik içi geri tepme yayı formu zaten beretta ve remington da vardı Ramazan Bey. Türkiye'de ne de Dünya'da bir lik değil yani. Ata da mesela dipçik içi yaylı. Ata piston kolunu mekanizmayı sadece itmek amacıyla kullansa ve mekanizmadan bağımzız hale getirse browning örneğinde olduğu gibi daha bir güzel iş yapmış olacak.
Merdan bey sanırım ben anlatamadım gazlı sistem mekanizma derken yukardada yazmışım bidaha baktım eski bildik mekanizmadan yani şu hepimizin uzaktanda görse tanıyabileceği klasik ülkemizdeki belkide 15 yılını doldurmuş mekanizmadan bahsetmiştim .Kilit görünmeyecek sekilde artı yanak ilave edilmiş değişen bişey yok bu mekanizmada .Sizin bahsettiğiniz beretta mekanizma çift parçalı ve tek kollu malum ,remington un yeri zaten ayrı .
Genel olarak bahsettiklerinize katılırım özelliklede 24-52 gr arası dolularda en azından bir piston değişikliği yapmadan uzunvadede sıkıntıların olabileceğine ama bu pls takozun yada bahsettiğiniz yay formunun buna etkisini yani artı etkisinin bu gramlar aralığında çokda göze gözükür olmayacağını düşünüyorum .Gazlı yarı otoların ülkemizdeki mazisi yaklaşık 15 yılı geçti büyük oranda bahsettikleriniz kullanılmadı ,ortalama 10 yıllık kabul edilebilir bir sayıda atış yapılmış bir yarı otoya baktığımızda kasa arkasının çok fazla deforme olmadığını açıkça görebiliriz .Elbette temastan çarpmadan kaynaklanan beyazlama ve birkısım deformasyon olacaktır ama bu kasanın kırılmasına çatlamasına vs vs sebeb olacak yada farklı hasarlar verecek durumda değildir.En fazla görülen hasar kol - kol borusu bağlantılarındadır .Bunu ise en çok görebileceğimiz yarı oto sizin beretta benzeri aktif valf uygulamaya çalışmış dediğiniz huğsanlardadır .Bence itibar görmemesinin sebebi bu ve islevselliğinin gaz odasındaki delikle kaybolması ve aktif valf özelliğinini yitirmesindendir.
Değerli bilgilerinize saygı duyarım, epeycedir bu işlerle uğraşırız ,ben mekanizmanın arkaya yaptığı darbe neticesinde 2 adet kırılmış kasaya sahidim .Birisi merdiven altı üretim gazlı diğeri huğlu 401 b ,huğlu inanın çok bile dayanmış ,mekanizmanın kasaya çartığı nokta ister inanın ister inanmayın 6-7 mm kadar bişey ,üst kısımsa yani mekanizmanın arka sırtına karşılık gelen bölge 2-2.5 mm .Kasa ne yapsın şimdi .Remingtonlarda bile yani metal kasada bu mesafe 16-17 mm ,dir . Belkide bu kasa hatalıymış olabilir 1 adet üzerinden değerlendirmek yanlış olur ama kırılmış sonuçta.
Genel olarak elbette kısmi faydaları olabilir adı geçen uygulamaların ama sizde bahsetmişiniz ,sizlerin yani avcı camiasının özelliklede buradaki kısmen daha şanşlı arkadaşlarımızın daha çok talep oluşturarak aktif valf yada öncede yazdığım kendini temizleyen piston sistemlerinin yerlilerde acilen uygulamaya zorlamak olmalıdır diye düşünüyorum .Firmanın birisi yapmış yetmemeli rekabet olabilmesi için 3-5-7 si yapmalılar bunu .
Selamlar
Unutmadan ata yapar yapmaz bilemiyorum elbette yapsa iyi olur ama browning modeli yani makanizma 2-3 cm den sonra bağımsız çalısan piyasada var .Gaz pistonuda browning benzeri .Vakit olursa resim atarım inş.
Merdan bey 71 cm 10mm yekpare bantın ağırlığı 306 gr geldi , tarttım sizin için .71 cm mc sok, sokları üzerinde, ejektörlü, yarım valment ,10mm yekpare bantlı bir spozenin namlusunun ağırlığıda 1586 gr geldi.Benim tarttıklarım bu şekilde yani başka bir namluda aynı markanında olsa çok ufak farklar belki olacaktır.
Huğlu klasik pozelerdeki yekpare 9-10mm bantın içi boştur dolayısıyla tarttığım banttan daha hafif olacaktır .
Köprülü bantın pozede kullanımı eagle has yeni bişey değil bildiğim birkaç marka daha var kullanan ve epeydir kullanan .Elbette bahsettiğiniz üzere daha hafif olacaktır ama özelliklede bu tarz bir bantın dezavantajı vardır nedir derseniz köprü araları darbelerde içe çökme eğilimi gösterir .Buda malum olmazsa olmaz bant değişimi demektir değişimde krom vs cabası .
Bence bir çelik kasa spoze av tüfeğinin3200- 3300 lerdeki ağırlığı iyi dağıtıldıktan sonra problem olmaktan çıkar ve atıcıya keyif verir .Önemli olan ağırlığı,yapılan av türüne göre kullanılacak namlu boyu dikkate alınarak bu av türü özelliklerine göre iyi paylaştırıp tüfeği dengelemektir .Dengesiz tüfek ağır tüfektir .
Merdan bey iğne konusunda avrupa tüfeğe bakmamıza gerek yok 2004 sonrası yapılmış çelik kasa bir kral spoze görürseniz inceleyin .Söylediğinizin aynen uygulandığını göreceksiniz .Huglu ve sarsılmazda açma mandalı sağda iken iğneleri göremezsiniz ,ortaya alınca bahsettiğiniz gibi yarım mm dışarı çıkma olasılığı var .Ne diyelim herkesin yoğurt yeme şekli farklı .
Selamlar .