TURKIYE AVCILARI VE ATICILARI FORUMU

FORUMA YENİ BAŞLAYANLAR ve FORUM YÖNETİMİ - AVLAKFORUM => KİŞİSEL ŞİKAYETLER, İSTEKLER VE ÖNERİLER => Konuyu başlatan: Murat ÇELİKBAŞ - 27 Aralık 2014, 18:43:58

Başlık: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Murat ÇELİKBAŞ - 27 Aralık 2014, 18:43:58
Antalya'lı avcı dostlar. Antalya' da Av bayisi Gümüş Av - Mehmet Gümüş'ten tüfek aldım ve mağdur edildim. Sizlerle paylaşmak istedim ki, diğer avcı dostlarda mağdur olmasın.

Detaylar birazdan ......
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Murat DENİZ - 27 Aralık 2014, 18:45:53
ne yaptıda mağdur oldunuz
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Murat ÇELİKBAŞ - 27 Aralık 2014, 19:16:13
Değerli Antalya lı avcı dostlar, Antalya Gümüş Av - Mehmet Gümüş'ten Artemis Tactical slug Poze tüfek aldım. Aldıktan 1 hafta sonra daha 5 tane zuber fişek atmadan namlu ucu bağlantı noktasından ayrıldı.

Kusurlu ürün sattığını anladığım tüfeği alarak Antalya Gümüş Av - Mehmet Gümüş ün yanında gittim. Kusurlu üründen dolayı Tüketiciyi Koruma Kanununa istinaden hakkım olan iade talebimi '' iade edemezsin '' cevabı ile karşılaştım.

Bir sürü bahane ile hakkımı kullandırmadığı gibi, artık güvenmediğim bir tüfeği 2.el olarak aldığım fiyatın çok altında satmak zorunda bıraktığı içinde maddi zarara uğradım.

İlgi bayiden ürün alırken sattığı ürünün arkasında durmadığını bilin 2 defa düşünün istedim.

Ayrıca Artemis Silah Sanayi yetkililerinden de, ilgi bayi yüzünden tüfeklerinin bu şekilde konu edilmesinden dolayıda umarım bilgi edinirler.

Haftaya ilk iş Tüketici Hakem Heyetine Başvurarak , hakkımı arayacağım.

Her avcı arkadaşıma olayı anlatarak kendilerininde mağdur olmamalarını tavsiye edeceğim.

Başka hangi yasal yollardan hakkımı savunabilirim; önerisi olan varmı ?

 Saygılarımla.
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Kadri AĞRALI - 27 Aralık 2014, 19:21:12
Hayret Bayii davranışı çok yanlış.Halbuki yapacağı şey,sattığı ayıplı ürünü fabrikasına göndermek.Sonuçta garantisi vardır herhalde....
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Murat ÇELİKBAŞ - 27 Aralık 2014, 19:33:05
Benim sorunum Fabrika ya gönderip, tamir ettirmek değil, domuz avındasınız 3-4 fişekte namlusu ayrılan tüfeğe ne kadar güvenirsiniz. Bu tüfekle artık ava gidermisiniz ???

Bugün aldığı kusurlu üründen dolayı 1 ay içerisinde iade etmek gibi bir yasal hakkı varken '' iade edemezsin '' demesi en zoruma giden oldu.

Beni mağdur ederek, hakkımı hiçe sayarak mağduriyetime duyarsız kalması. Benden kazandığı paranın hayrını nasıl görecek bilrmiyorum.

Yasal hakkım ne ise peşini bırakmayacağım.

Aynı şey başınıza gelse ne yaparsınız. 2. ele düşen tüfeğide çok değerinin altında satmasıda cabası.
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Murat ÇELİKBAŞ - 27 Aralık 2014, 19:37:22
Düzeltiyorum. Hata oldu.

Ben satacağım.

'' 2.ele düşen tüfeğide değerinin altında satılması cabası ''

olarak düzeltiyorum.
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Serkan GÜNGÖR - 28 Aralık 2014, 23:37:14
 Şimdi ruhsatınıza fatura kestiyse tüfek bayiden çıkmış oluyo. Geri alma işlemi okadarda kolay değil ruhsata işlenen bir tüfek sözkonusuysa. Av bayiside sonuçta firmayla müşteri arasında aracı sadece. Burda kusur firmada. Ben hiçbir av bayisinin bu koşulda tüfeği alıp parasını vericeğini sanmıyorum. En fazla alıp fabrikaya gönderirler. Mantıken siz haklısınız ama malesef işleyişte böyle.
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: H.Tahsin ÇATAL - 29 Aralık 2014, 00:04:26
usta tüfeğin kusurlu yerinin fotosunu yükler misin?
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Halil YURTSEVEN - 29 Aralık 2014, 10:22:01
biz birazda böyle alıştık, yada alıştırıldık. birçok üründe bunu yapamazken özellikle av tüfeği konusunda taleplerimizin çok kolay gerçekleştrilmesini istiyoruz.  silahta bir sıkıntı çıktığında hemen firmayı arayıp değiştirin bunu talebini  bir çok üründe yapamıyoruz ama av tüfğinde hemen yapıyoruz. ama yanlı anlaşılmasın ortada elbet bir mağdurluk var. hakkınızı arayacaksınız tabikide. ama bi araba aldığınızı düşünün sıfır. 2 ay sonra bi sıkıntı cıktı ne olacak. varmı aramızda değiştrin benim arabayı diyen bir arkadaş. elektroniktede de aynı. aldınız teknosadan bilgisayarı daha 2. gün bişeyler oldu. ne olacak bizzat biliyorum, değiştrin bunu diye gitseniz yüzünüze bile bakmazlar. serkan beyin dediği gibi satıcı orada sadece aracı. ama müşteri memnuniyeti açısından artemisi arayıp; arkadaş bu silahta böyle sorun var. ya bunu alıp  aynı seriyle bana başka silah yollayın yada birdaha olmamak üzere bu namluyu sağlam namluyla değiştrin diyebilirdi.

 murat bey sizin yerinizde olsam artemisi arar durumu anlatır  yesyeni şekilde silahı geri alırdım. ama üretci firmayla aranızda bu silahtan dolayı bir güvensizlik oluştuysa onu bilmem ama çok daha sağlam ve pahalı başka bir firmanın silahının tek kurşun atışında  namlu ağzındaki şokununda kurşunla gittiğini gördüm. o yüzden bu tip şeyler hepimizin başına her markada gelebilir diye düşünüyorum.
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Gökhan KAN - 29 Aralık 2014, 12:33:17
Ruhsata işlenen bir tüfeyi bayi geri alamaz.sadece fabrikaya yollar tamir ettiri tamiri mumkun degilse fabrika yenisini yollar yada bayisine yenisini vermesini soler.arizali tufeyede fabrika tarafindan hurda faturasi kesil ve bağlı oldugunuz kuruma jandarma yada emniyete veririsiniz ve dosyaniza konularak hurda fataurasi tufek ustunuzden ruhsatiniz dan düşer. Ve garanti sartinda sole bir madde vardir ayni arizayi 1 yil icerisin de 4 fazla yapmissa yenisinle degismesine der.
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Muzaffer KUZU - 29 Aralık 2014, 18:02:04
Ayıplı mal garanti süresi içinde aynı arızayı 4 defa yaparsa ,tüketici yenisi ile değiştirme hakkına sahiptir.Derde bu hakkı kim kullandı, kullanacak.Bayi ile Tüketici birlikte harket etse sorunlar çok çabuk çözülecek.Bayi fabrika ile tüketici arasında aracı olduğunun farkında değil.Zannediyor ki kendi malını iade ediyorlar.Sistemler ne olursa olsun;onu çalıştıran kurumlar,kurumlarıda çalıştıran insandır.Onu iyi yetiştirmek ,eğitmek gerekiyor.Herşeyin başı eğitim.Şart.
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Murat ÇELİKBAŞ - 29 Aralık 2014, 22:14:04
Değerli dostlar, görüşleriniz için teşekkürler. Kendinizi benim yerime koyun. Domuz tüfeği aldınız, 5 fişek atmadan namlu ayrıldı. Tamire giiti geldi; kaynak yapıp gönderdiler size tekrar, aynı tüfekle domuzun karşısına çıkıp, tüfeğinize güvenle bakarmısınız ? Elektronik eşya kullanmaya benzermi bu ?

Gümüş Av - Mehmet Gümüş av bayisini aklamaya gerekyok ; Tüketiciyi Koruma Kanunu neden var ? iade gibi bir hakkımız varsa ve ürün kusurlu çıkmışsa neden fabrika ile biz karşı karşıya kalacağız; fabrikadan mı aldık malı. Bayi de kendisi aldığı yerden kusurlu malın iadesini yapabilir. Sattım ben müşterinin parasını aldım kenara çekildim varmı böyle ticaret. Sadece uğraşmak istemediği için bana iade edemezsin dedi uğraşmamak için. Biz enayiyiz ya biz cebelleşip duralım hakkımızı aramak için.

hadi bütün bunların üzerine yeni gelişme , tüfeği fabrikaya gönderdim tamir için, tamirden gelir gelmez, Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ e teslim ettim tüfeği , ben bu tüfeğe artık güvenemem, hadi geride almıyorsun. 150.-tl zararla sat diye bayiye bıraktım. Aradan 1 ay geçti ses seda yok, Bayiye gittim rica ettim. İade almadın bari zararına dahi olsa artık tüfeği vitrine koyarsan satışını hızlandırırsın dedim. Tüfeği arkaya depoya atmış '' VİTRİNİMİ BOZAMAM DEYİNCE '' bende şalter attı.

Bir bayii,, tanımasamda bir avcı dostumu mağdur edecek , bedavaya verse tek bir ürün almam artık oradan.

Birbiriimizin hakkını korumayacakmıyız arkadaşlar.

Aynı şey başınıza gelse siz ne yaparsınız ?? Bayiye karşı ürünü iade hakkınız varken ve size bu hakkınızı kullandırmıyorsa ??

Boyner Mağazasına, Arçelik Bayii'ne, Carrefour'a gidin mal alın, kusurlu çıksın ( hatta kusurlu mal olmasa dahi ), iade talebinize karşılık iade alıyorlarmı almıyorlarmı ?

Sattığın malın arkasında durmak böyle birşey işte.
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Muzaffer KUZU - 29 Aralık 2014, 22:30:00
Kardeşim Tüketici mah. başvur.Bilen konuşur bilmeyende.Fazla uazatma .Limitine göre ilçede kaymakamlıklardaki tük.hak. heyeti,İllerde valiliklerdeki tük.hak.heyeti. Kimsenin sana hak aramandan dolayı kızdığı falan yok.
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Serkan GÜNGÖR - 30 Aralık 2014, 00:38:08
 Yeni çıkan kanuna göre ayıplı mal satışında 1 aylık olan iade süreci 6 aya uzatıldı. Biz ayıptır söylemesi yüksek fiyata foto makinası almıştık kullanma fırsatı olmadı alınca çalışıyomu çalışıyo dedik koyduk kenara sonra boş bir günde atladık arabaya izmir merkezden 122km uzaklıktaki birgi kasabasına resim çekmeye gidelim dedik. Okadar yolu gittik birgiye vardık tam makinayı birleştirdik baktık ekran git gel yapıyo arıza var. O sinirle okadar yolu bidaha geri geldik. Firmaya gittik tamam kanun öyle olabilir ama bizim firmamız almıyo yanlızca tamir yapılabilir tüketici haklarına gidicez dedik umursamadılar bile. Neyse tüketici haklarina gittik ana baba günü olmuş. Son zamanlarda kredikartı ücretlerini kredi dosya masraflarını falan geriye alma muhabbeti çıktı ya herkes dolmuş. Bize 6aydan evvel sıra gelmez dediler bende 6 ay bunu kafaya takıp o sinirle duramam dedim mecbur tamirettirdik makinanın anakartı değişti.
 Neyse lafın kısası firmalarda ülkemizdeki bu ağır işleyişin farkında olduklarından kendi kafalarına göre kanun yazıp uyguluyolar.
 Yanlız adamın vitrini bozamam demesi çok ayıp. Yahu satana kadar malı 40 takla atan sen değilmiydin şimdi kime bu havalar müşteri gazete kağıdı vermedi bu tüfeği alırken parasıyla aldı. O bozamam dediği vitrinide müşteriler için sonuçta.
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Yaşar KÖKÇEN - 30 Aralık 2014, 07:59:05
Bence de tüfeği satmayın, hakem heyetine başvurun. Antalyadaki bayilerde aradığım müşteri memnuniyetini bulamadığım için tüm alışverişimi internetten aksu avdan yapıyorum, farklı şehirlerde olmamıza rağmen esnaflığından gayet memnunum.
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Murat DENİZ - 30 Aralık 2014, 19:57:33
bayiler tüfeği geri alabilir bunu unutmayın iade faturası düzenlerler sizde bu faturayla ruhsatınızdan sildirirsiniz
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Murat ÇELİKBAŞ - 30 Aralık 2014, 22:55:13
Yaşar ve Murat kardeşlerim sağolun bilgilendirmeleriniz için. Yılbaşından sonra tüketici hakem heyetine başvuracağım. Bankacıyım malum yılsonu işler yoğun. Gelişmelerden sizleride bilgilendireceğim. Bakalım adaletsiz ülkemizde adalete güvenerek aradığımız hakka sahip çıkılıyormu ?
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Serkan GÜNGÖR - 31 Aralık 2014, 10:53:54
Yaşar ve Murat kardeşlerim sağolun bilgilendirmeleriniz için. Yılbaşından sonra tüketici hakem heyetine başvuracağım. Bankacıyım malum yılsonu işler yoğun. Gelişmelerden sizleride bilgilendireceğim. Bakalım adaletsiz ülkemizde adalete güvenerek aradığımız hakka sahip çıkılıyormu ?
Şuanda bankaların aldığı haksız ücretlerin geriye alınması adına kanun çıktığı için tüketici mahkemelerinde aşırı yoğunluk var 6 ay ile 12 ay arasında size sıra gelebilir diyolar. Tabi bizzat gidip kendinizde görüşün mutlaka.
 ayrıca başvurabilmeniz için tüfeğinizin tamir görmemesi gerekiyo ki yanlış hatırlamıyosam siz firmaya gönderip arızayı tamirettirmişsiniz zaten buda değişim yada iade seçeneğini ortadan kaldırıyo. Firma kullanıcı hatasıdır dediği zaman bilir kişi raporu istendiği zaman sizin tüfeğiniz zaten tamirli olduğundan hasar vede sebebi tesbitedilemez ve baştan değişim yerine tamirettirme seçeneğini kabulettiğiniz anlamınada geliyo yani kısaca kazanamazsınız.
 Bana kalırsa bukadar stresle uğraşıcağınıza internete koyup satın tüfeği zararda olsa buda benim için parayla satınalınan hayat derslerinden oldu dersiniz geçersiniz. Bunlar benim fikrim tabi yine karar sizin.
Başlık: Ynt: Antalya Gümüş Av - Mehmet GÜMÜŞ tarafından - Mağdur oldum.
Gönderen: Mahmut ÇETİN - 31 Aralık 2014, 11:02:59
Namlusu yırtılan, şişen ve ya patlayan tüfeği 4. Defa aynı arızayı yapmasını beklemek!
Boynuna ilmiği takip biri gelsede altındaki sandalye ye tekme atsa diye beklemek kadar saçma, traji komik bir durum.
Can güvenliğini etkileyecek mal satışlarıyla ilgili tüketici haklarında düzenleme yapılmalı bence. Hatta garantisi bitse bile bu tip mallar yine aynı firma tarafından periyodik kontrol ve bakıma alınma şartında olmalı. Ne güzel hayal kurdum :-)