TURKIYE AVCILARI VE ATICILARI FORUMU
SİLAHLAR, MÜHİMMAT, EKİPMAN HAKKINDA HER ŞEY => YİVSİZ TÜFEKLER GENEL VE TEKNİK PAYLAŞIMLAR => Konuyu başlatan: Erol KAPLAN - 31 Ağustos 2015, 21:18:45
-
Tüfeği temizledikten sonra, koruyucu yağ yerine araç motor yağı kullanılabilir mi?
Ben tüfeğim dışında çoğu yerde bu yöntemi kullanıyorum ve oldukça da iyi sonuçları oluyor. Uzun süre kullanmayacağım el aletleri olsun, gıcırdayan kapılar olsun... Hatta dış ortamda bulunan ve her türlü iklim koşuluna maruz kalan asma kilitler de bile kullanıyorum. Motor yağının koruyuculuğu çok fazla gibi geliyor bana.
Şimdi konunun erbabı mekanikçi ustalara soruyorum; tüfeğimin namlusunda ve mekanizma parçalarında koruyucu olarak motor yağı kullanabilir miyim?
-
Koruyucu yağ olarak bende 20-50 motor yağı kullanıyorum, memnunum. Soranlara da tavsiye ediyorum.
-
Kış mevsiminde 20-50 , yazın 30 numara iyi korur. Ancak solvent ihtiva etmediğinden temizlik için kullanılmaz.
-
Isıya dayanıklı bir yağ olduğu için kullanırkende iyi bir yağ koruyuculuğuda iyi, bizim burdaki silah tamircisi öneriyor Erol bey
-
Yurtdışında mobil 1 motor yağı kullanicilari baya yaygın. Bende bu ara wd 40 long term corossion inhibitör ü arıyorum. Bulursam deneyecez.
-
wd 40 varken değmez motor yağı.çok fazla toz toplar vede elinizde kayganlaşma yapar
-
Veli bey, WD 40 bende kullanıyorum. Ama koruyucu olarak değil. Temizleme, pas, kir, toz sökme amaçlı. Pas ve kir nedeniyle çalışmayan mekanizmaları yeniden çalıştırmada biribir WD 40.
Fatih bey siz ısıya dayanıklı deyince şu geldi aklıma; namluda motor yağı dururken atış yapılsa acaba nasıl olur? Yağ namluya sarar mı? Isıya dayanıklı olduğundan özelliğini kaybetmez herhalde diye düşünüyorum. Eğer yağ özelliğini kaybetmiyorsa ve yağ namluda dururken de atış yapılabiliyorsa, acaba bunun atışa ne gibi bir faydası veya zararı olur? Atılan malzeme daha mı ileri gider, öldürücülüğü daha mı yüksek olur? Yoksa bunların tam tersi mi olur?
-
Motor yağları yüksek sıcaklıklarda ve yüksek sürtünmelerde mekanik aksamlar arasındaki sürtünme katsayısını (Fs) azaltmak için uygulanan likit koruyucudur,bu bağlamda tüfeklerde ihtiyacımız olan herşeye karşılık verir, Bu noktada sorulması gereken soru şu olmalıdır, neden daha ince ve tunması az olan makine yağı kullanıyoruz ? motor yağı yüksek performansına rağmen kalındır ve yapışkandır girmesi istenen parçalar arası boşlukları az olan noktalara girmeyebilir, bu aynı zamanda kullanılmış ve aşınmış tüfeklerde doldurucu etki yapması açısından iyidir, yapışkanlık konusu da, tüfek yapısı gereği sık temizlenmelidir ve yapışkan olan motor yağı kalınlığı ve doğasından ötürü parçalar arası direnç oluşturabilir, bu da istemediğimiz birşeydir.Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz, bana göre aşınmış ve mekanik aksamlar arası boşluklar oluşmuş tüfeklerde motor yağı iyi performans verir , ama yeni bir tüfekte bu uzun vadede mekanik aksamları zorlar. saygılarımla
-
Veli bey, WD 40 bende kullanıyorum. Ama koruyucu olarak değil. Temizleme, pas, kir, toz sökme amaçlı. Pas ve kir nedeniyle çalışmayan mekanizmaları yeniden çalıştırmada biribir WD 40.
Fatih bey siz ısıya dayanıklı deyince şu geldi aklıma; namluda motor yağı dururken atış yapılsa acaba nasıl olur? Yağ namluya sarar mı? Isıya dayanıklı olduğundan özelliğini kaybetmez herhalde diye düşünüyorum. Eğer yağ özelliğini kaybetmiyorsa ve yağ namluda dururken de atış yapılabiliyorsa, acaba bunun atışa ne gibi bir faydası veya zararı olur? Atılan malzeme daha mı ileri gider, öldürücülüğü daha mı yüksek olur? Yoksa bunların tam tersi mi olur?
konu çığırından çıktı :)
bence maksat temizlik se wd 40 ince motor yağıda fazla abartılmadan ve kullanılan parçalar üzerinde çok bulunmayacak şekilde ayarlanırsa faydalı olabilir ... saygılar
-
Fatih bey siz ısıya dayanıklı deyince şu geldi aklıma; namluda motor yağı dururken atış yapılsa acaba nasıl olur?
Bunu denemeyin. Tüm silah üreticileri atıştan önce namlunun yağsız olması gerektiğini söylüyor. Kullanma kılavuzlarında üreticilerin ortak tavsiyelerine sorgusuz uymanın en sıhhatlisi olacağına inanıyorum.
-
namlu içerisinde yağ varken yapılan atış performans olarak nasıl etkilenir bilemiyorum fakat benim aklıma şu geldi.sürtünmeyi azaltması sayesinde namlu içi sıvamalar azalabilir diğer bir husus atış yapıldıktan sonra sık atış yapılıyorsa sonraki atışa kadar geçen sürede namlu kuru iken sıkmaya göre daha çabuk soğuyacaktır diye düşünmekteyim ( vantilatörün karşısına kuru elimizi tutmakla nemlendirip tutmak gibi) biraz mübalağalı bir örnek ama böyle daha anlaşılır olur saygılar
-
Mobil1 kullananları çokduydum. Ama pek ucuz sayımaz.
-
Volkan bey öyle bir şey yapmadım, muhtemelen yapmamda (gerçi garantisi yok) 😊
Maksat beyin jimnastiği. Hani Acaba olur mu? Yoksa oluyor da, silah imalatçıları, klasik yöntem nasıl olsa iş görüyor hemde daha ucuz diyerek, tüketiciyi koruma maksatlı mı bunu belirtmiyorlar, vs... vs...
Şimdi Şeref beyinde, İdris beyinde yazdıkları hem akla yatkın, hem de ufuk açıcı fikirler.
Hadi Şeref beyin dediği gibi mekanizmada kullanmadık, ama namluda kullanıp, üstelik namlu yağlı iken atış yapılırsa neler olabilire, İdris beyin getirdiği açıklama çok akla yatkın geldi bana. Sizce de mantıklı değil mi?
-
Erol bey namlu yağlıyken atış yapmanın zararlı olduğu hep söylenegelen birşey bende yağlıyken kurulayıp öyle atıyorum.
Yalnız bunun mantığını bir türlü anlamadım gitti...
-
http://wd40specialist.com/products/silicone-lubricant/ (http://wd40specialist.com/products/silicone-lubricant/)
Bunu denemeyi planlıyorum. Uygun bir yağlama seçeneği gibi
-
Wd 40 silahlara uygun değildir ilk çıktığı yıllarda üzerinde bulunan silah fotosu zamanla gelen şikayetler üzerine kaldırılmıştır sorun yaşamamak adına kullanmanızı tavsiye etmem.
-
Wd 40 silahlara uygun değildir ilk çıktığı yıllarda üzerinde bulunan silah fotosu zamanla gelen şikayetler üzerine kaldırılmıştır sorun yaşamamak adına kullanmanızı tavsiye etmem.
Binginiz vardır ama diğer arkadaşlar için yazıyorum;
Standart wd40 veya 6 faktör Muadil yağlar solvent içerdiği için vernik boya ve plastik yüzeyleri bozma özelliği vardır. Size bukonuda katılıyor ve kimseye bu standart yağları önermiyorum.
Konu yağlama ve koruma ise lubricating , lubricant şelindeki seriler tercih edilmeli diye düşünüyorum. Paylaştığım yağ wd40specialist plastik ve metal için voc kısıtlamalar içeren özel bir yağdır. Birbirine karıştırmak gerekir. Saygılar selamlar. ..
-
Binginiz vardır ama diğer arkadaşlar için yazıyorum;
Standart wd40 veya 6 faktör Muadil yağlar solvent içerdiği için vernik boya ve plastik yüzeyleri bozma özelliği vardır. Size bukonuda katılıyor ve kimseye bu standart yağları önermiyorum.
Konu yağlama ve koruma ise lubicating , lubicant şelindeki seriler tercih edilmeli diye düşünüyorum. Paylaştığım yağ wd40specialist plastik ve metal için voc kısıtlamalar içeren özel bir yağdır. Birbirine karıştırmak gerekir. Saygılar selamlar. ..
Açıkçası formüllerinin çok farklı olduğunu düşünmüyorum yine de siz bilirsiniz Ballistol ürünlerini tavsiye ederim şahsen ben kullanıyorum.
-
namluya yağ dökünce kurşun kayarak gidecek sürtünme olmayacak menzil iki katına çıkacak ;D
-
Volkan bey öyle bir şey yapmadım, muhtemelen yapmamda (gerçi garantisi yok) 😊
Maksat beyin jimnastiği. Hani Acaba olur mu? Yoksa oluyor da, silah imalatçıları, klasik yöntem nasıl olsa iş görüyor hemde daha ucuz diyerek, tüketiciyi koruma maksatlı mı bunu belirtmiyorlar, vs... vs...
Şimdi Şeref beyinde, İdris beyinde yazdıkları hem akla yatkın, hem de ufuk açıcı fikirler.
Hadi Şeref beyin dediği gibi mekanizmada kullanmadık, ama namluda kullanıp, üstelik namlu yağlı iken atış yapılırsa neler olabilire, İdris beyin getirdiği açıklama çok akla yatkın geldi bana. Sizce de mantıklı değil mi?
Ben sadece namlu iç kısmı yağlıyken kullanmayın demek istedim. Namlunun yağlı olduğunu unutup taa avdan dönünce hatırladığım bile defalarca olmuştu. Fakat buna göre bir şey olmaz dersem haddimi aşarım. Tüfek imalatçıları kadar bilgimiz yok.
Tetik tertibatı ve benzer yerlerdeki tesirini tecrübe etmedim. Bir ara ben de Mobil 1 denemeyi düşünmüştüm ama sadece çok soğuklarda donmayacağını umarak işe yarayabileceğini ummuştum. Yine de biliyorum ki bu yağı da başka yağları da kullananlar var.
Ülkemizde tüfeğe kullanılan her şeye YAĞ diyorlar. Gerçi gün be gün detaylı bilgi veren satıcılar artıyor. Bunun da sebebi ithal yağların açıklamalarının paylaşılması. Yerlilere kalsak hepsi aynı yağ.
Şu anda yağ ve yağlama konusundaki bilinç düzeyimiz, bilgi seviyemiz hala çok yetersiz. Neyi yağlıyoruz, ne maksatla yağlıyoruz, kullanırken üzerinde kalmalı mı, hangi yağ nerelere değdirilmemeli, soğuk havada hangisi lüzumludur, koruma amaçlı yağlama hangi yağla ve ne usülle yapılır,... bir ton soru var. Ben de hepsinin cevabını bilemem. Herkesin kendisi öğrenmesi lazım. Yine de tüm imalatçıların görüş birliğinde olduğu şeyi yapmak, önermediklerinden kaçınmak iyi olur.
Bence yağ çok kıt kullanılması gereken bir şey. Kapı menteşesi, asma kilit yağlar gibi olmamalı.
-
benim tüfeklerim gazlı tetik tertibatı ve gaz pistonu çoğu zaman yağlı bırakırım atıştan sonra pistonda yağ yoksa barut çok yapışıyor yağlı olunca barut yağa yapışıyor bez ile silince hemen çıkıyor aslında motor yağı gaz pistonu na sürmek lazım hem piston rahat hareket eder hemde barut yapışmaz
-
Amaç metal malzemeyi havadan ayırmak değilmi
hava derken demir oksit oluşumunu önlemek için hava içindeki nem ve oksijenden
demiri ayırmak. namlu çelik olsada sonuçta bir demir alaşımı.
ve içindeki en çok malzemelerden bir tanesi demir.
koruma amaçlı kullanılacaksa; tabiki neden olmasın motorda aşşa yukarı
aynı malzemelerden üretiliyor. motor yağıda olabilir.
burada dikkat edilmesi gereken bence tek şey motor parçalarında boya ve kaplama yok
tüfek namlusu boyalı ve kaplamalı. üstün nitelikli motor yağlarında sürtünmeyi
azaltmak için kayganlaştırıcı ve metale yapışma sağlayıcı malzemeler kullanılıyor.
çokta rağbet görüyor bunlar tamamen sentetik yağlar olup bence etkili olur.
yarı sentetik yarı bitkisel yağlar yada tam bitkisel yağlar içlerinde yağ asidi
ihtiva edebileceklerinden biraz riskli olabilir kanımca.
wd-40 demirle bileşik yapan malzemeler molibden oksit gibi yapılar ihtiva ettiği için
bence sağlam namluda kullanılmaması gereken bir malzeme
ayrıca içinde pis yağıda çözmek için solvent ihtiva ettiği için boya ve plastik
aksamlarda tahribat yapabilir. direk güzel bir yağla silip temizlemek bence daha iyi.
varsın yağlı olsun metalin canı yağdır.
-
tüfeği , avdan geldikten sonra , temizlemek için yağ kullanılır . temizlik işi bittikten sonra , namu içinin , yağdan tamamen arındırılması gerekir . dış yüzeylerinden , kuru ve pamuklu bir bezle iyice silindikten sonra , uzun bir süre bekletilecekse , pamuklu bir bezle ve çok az bir miktarda , beli belirsiz ince bir yağ ile yağlanmasında bir mahsur yoktur . hatta hiç yağ bırakılmaması mantıklıdır .
bu wd 40 yağıda , adı yağ , aslında yağ değil , bildiğin pas sökücü , neden kullanırlar anlayabilmiş değilim . tüfek avda paslanıyormukide , pas sökücü ile temizlik yapılır . bende bir ara merak saldıydım bu wd 40 furyası çıktığında . wd 40 , tüfeğinizin boyasını söker , inceltir , zamanla kazınmasına sebep olur . belki bir kaç senede bir sökülen kasa içindeki tetik tertibatının temizliğinde kullanılabilir ama , günlük haftalık temizliklerde bana kalırsa hiç kullanılmamalı . çünkü ; eksileri artılarından çok fazla .
bana kalırsa ; 4 - 5 tl ye satılan sprey yağlar , temizlik ve bakım için , kullanılması gereken en mantıklı ve ne güzel yağlar .
yüksek ısılarda yağlanması gereken hareketli parçalarımı yağlıyorsunuz motor yağı ile anlayabilmiş değilim . belki yemeklerdede kullananlar vardır , zentinyağlarına göre viskoziteleri çok yüksek , yüksek ısılarda sürekli yağlamaya kızartmaya devam ;D
Amaç metal malzemeyi havadan ayırmak değilmi
hava derken demir oksit oluşumunu önlemek için hava içindeki nem ve oksijenden
demiri ayırmak. namlu çelik olsada sonuçta bir demir alaşımı.
ve içindeki en çok malzemelerden bir tanesi demir.
koruma amaçlı kullanılacaksa; tabiki neden olmasın motorda aşşa yukarı
aynı malzemelerden üretiliyor. motor yağıda olabilir.
burada dikkat edilmesi gereken bence tek şey motor parçalarında boya ve kaplama yok
tüfek namlusu boyalı ve kaplamalı. üstün nitelikli motor yağlarında sürtünmeyi
azaltmak için kayganlaştırıcı ve metale yapışma sağlayıcı malzemeler kullanılıyor.
çokta rağbet görüyor bunlar tamamen sentetik yağlar olup bence etkili olur.
yarı sentetik yarı bitkisel yağlar yada tam bitkisel yağlar içlerinde yağ asidi
ihtiva edebileceklerinden biraz riskli olabilir kanımca.
wd-40 demirle bileşik yapan malzemeler molibden oksit gibi yapılar ihtiva ettiği için
bence sağlam namluda kullanılmaması gereken bir malzeme
ayrıca içinde pis yağıda çözmek için solvent ihtiva ettiği için boya ve plastik
aksamlarda tahribat yapabilir. direk güzel bir yağla silip temizlemek bence daha iyi.
varsın yağlı olsun metalin canı yağdır.
tunç bey ,
metalin canı illaki yağdır , ama ; hareketli parçalar için . hareketsiz bir metal neden yağlansınki . astar ve boya ile hareketsiz parçalar zaten koruma altına alınmıştır .
-
hocam ben metali havadan ayırmak dedim ya.
buradaki işi boya ve kaplama yapıyor. zaten yağa gerek yok
ama yok derken tüfeği kullanmadıysak yok.
yağın buradaki fonksiyonu çıplak metalleri temizlemek yağlamak
ve barut gazından gelen korozif malzemeleri uzaklaştırıp korumak.
metalin canı yağ dediysem cımbıl cımbıl yağ içinde olmaz zati.
yağla yada yağlı bezle temizliğini yapıp kuru bezle yağın fazlasını alacaksın.
yağın fazlası durağan parçalar üzerinde zaman içinde lastik gibi olur.
bu sefer mekanizmaların işlemeside aksar. yağın fazlası her zaman alınmalı.
boya ve krom kısımlarda da yağ, yağlı temizleyici yanmış baruttan gelen korozif malzemeleri uzaklaştırmak için.
tıbbi çelik malzemelerde mesela yağ kullanılamadığı için sabunlu su ile yıkama yapılıp
(ki paslanmaz çeliğin alasıdır ama yinede zamana hiçbirşey dayanmıyor)
durulanıp birde paslanmaması ve su pası olmaması için sodyum nitrit solüsyonu kullanılır.
yüzeyi pasive etmek için.
4140 paslanmaz çelik değil. kromun es kaza attığı ve noktasal yok olduğu yerlerde hemen paslanma başlayacaktır.
bunu bazen göremeyebiliriz. yağ bununda engelleyicisidir.
karıncalanmayı daha geç bir zamana erteler.
-
Ustalar el attıkça değerli bilgiler gelmeye başladı.
Ben şöyle yapıyorum; tüfeğimle atış yaptıktan sonra, önce temizlik için (özellikle namlu içi için) wd40 kullanıyorum. Sonra wd40 dan kalan bütün izleri güzelce ortadan kaldırdıktan sonra, hafif koruma yağı ile yağlayıp tüfeği kaldırıyorum. Tekrar kullanacağım zaman da namlu içini koruma yağından arıtıp kuru hale getiriyorum.
Peki neden kıllanmadan önce namludaki koruma yağını siliyorum? Namluya sıvanmasın diye.
Şimdi ben namluda koruma yağı yerine motor yağı kullansam ve bu yağ namluda iken atış yapsam ne olur? Asıl soru şimdi bu oldu.
Ustaların dediklerinden şu çıkardıklarım mantıklı geldi;
1. Motor yağı yüksek ısılara dayanıklıdır hemen yanıp namluya sıvama yapmaz.
2. Motor yağı namluda iken yapılan atışta sürtünme en aza ineceğinden etkili menzil daha da uzayacaktır (Yavuz beyin dediği gibi)
3. Motor yağı silahlarda kullanılan koruyucu yağlardan daha da iyi bir koruyucudur.
Özellikle 1. ve 2. maddede yazdıklarımla alakalı görüşlerinizi merak ediyorum.
-
Motor yağı geçen yıl aklıma geldi, madem metal sürtünmesini azaltıyor ben bunu tüfekte kullanırım diye düsündüm. Arabadan artan castrol magnatec vardı az birşey, nitro tüfeğimin el kundağını söküp şarjör borusuna biraz yağ damlattım elimle yayın hareket ettiği kısımlara sürerek ince bir tabaka oluşturdum. İcra yayıyla borunun sürtünmesi tamamen kayboldu ve çok daha akışkan ve rahat bir sesle çalışmaya başladı. Mekanizma çatalının kasaya girdiği yuvalarada azcık damlattım mekanizmayı çalıştırınca oda oldukça rahatladı. Şuan mekanizmayı çekip bırakınca çok naif ve tatlı bir şekilde lıkır lıkır çalışıyor. Fişek atarken bu rahatlık hissediliyor. Temizlik için değilse bile el kundağından yaylı tüfeklerde bu şekilde deneyebilirsiniz..
-
Merhaba,
Tüfeklerim için aşağıdaki yağları kullanıyorum,
Beretta yı tüm hareketli aksamlarda, bazen namlu içi yağlı bırakmada,
Hoppes marka yağıda çok kirlendiği zaman namlu içi temizlikle kullanıyorum
ikisini de tavsiye ederim. Motor yağı ve WD 40 konusunda biraz çekincelerim var.
(http://2.1m.yt/shiEUrJTc.jpg) (http://2.1m.yt/shiEUrJTc.jpg)
(http://2.1m.yt/Bp3MD-_6E.jpg) (http://2.1m.yt/Bp3MD-_6E.jpg)
-
Namlunun yağlı bırakılmamasındaki amaç, fişek patladığında çıkan ateş, yağı cüzi miktarda tutuşturur ,namlu ısısı artar ve geriye kurum kalır,buda bir sonraki atışta saçma önünde direnç ve sürtünme oluşturur , bu sebeple yağlı bırakılmaz. Burada yağlı bırakılmaktaki kasıt namluda gözle görülür miktarda yağ olmasıdır. Zaten yağlanan bir namluyu sildikten sonra namluda mikron düzeyinde yağ kalacaktır ve bu bizim istemediğimiz sürtünmeye bertaraf olacaktır.
-
Tüfeğin çalışmayan metal yerlerinide koruyucu yağla hafif yağlı bırakmak lazım sadece çalışan yerlerini değil,kimi tüfekler pas yapmaya çok meyilli Remington ve Baikal özellikle ikisinide kullandım..
-
Namlunun yağlı bırakılmamasındaki amaç, fişek patladığında çıkan ateş, yağı cüzi miktarda tutuşturur ,namlu ısısı artar ve geriye kurum kalır,buda bir sonraki atışta saçma önünde direnç ve sürtünme oluşturur , bu sebeple yağlı bırakılmaz.
Peki Şeref bey motor yağı için de durum böyle midir? Motor yağı da ateşi görünce tutuşur mu?
-
senelerce WD 40 kullanırım hala bile hiç şikayetim olmadı
-
''Peki Şeref bey motor yağı için de durum böyle midir? Motor yağı da ateşi görünce tutuşur mu?''
Erol bey Hemde çok hızlı bir şekilde tutuşur , Sanayilerde ve fabrikalarda sadece motor yağı ile yanan sobalar ısınmak için kullanılır, ayrıca dizel motorlar botor yağı ile de çalışır. Yani yanıcılığı yüksektir.
-
Şeref bey sanayideki sobalarda biliyorsunuz yanık yağ yani ömrünü tamamlamış motor yağı kullanılıyor. Dizel motorlarda ise ateşleme sistemi ile değil sıkıştırma sistemi ile motor çalıştırılıyor.
Fakat dediğinizi en kısa zamanda kullanılmamış bir motor yağını ateşe vererek deneyeceğim.
-
BENCE DENEMEZE pek gerek yok yanıcıdır tabi ki fakat namluya külün sıvanması ilk atışta gerçekleşmez çünkü ilk atışta tetik çekildiği anda ateş tapadan geride kaldığı için saçmalar normal çıkar yanma kovan ve tapa arasında gerçekleşir ve tapanın önüne geçene kadar tapa ve saçmalar namluyu çoktan terketmiş oluyor
-
MERHABA ARKADAŞLAR KONUYLA İLGİLİ OLARAK BENDE ACİZANE BİRKAÇ FİKRİMİ PAYLAŞMAK İSTERİM BELKİ FAYDALI OLABİLİR
NAMLU İÇİ MEKANİZMA ŞARJÖR BORUSUNUN DIŞI (GAZLI TÜFEKLERDE) GİBİ AKSAMLARI MAZOT VE FIRÇA İLE TEMİZLEYİP SİLİNİZ SEZON İÇİNDE EXTRA YAĞLAMAYA GEREK BİLE YOK MAZOTTAKİ YAĞ KALINTISI SİLAHA YETER FAZLA YAĞLAMAK İYİ DEĞİLDİR MOTOR YAĞLARI VE YUKARIDA BAHSETTİĞİNİZ YAĞLARIN ÇOĞU TOZ TOPLAR BALÇIKLAŞIR BU YAĞLAR SUYLA TEMAS EDERSE SİLAHI PASLANDIRIR SOĞUKTA DONAR MEKANİZMAYI YAVAŞLATIR SICAKTA SÜRTÜNME İLE ISINIR İNCE AKSAMLARIN ÇALIŞMASINI ZORLAŞTIRIR SİLAHIN TUTUKLUK YAPMASINA SEBEP OLABİLİR NAMLU İÇİNDE TAPA SÜRTÜNMESİNDEN VE BARUT KALINTILARINDAN OLUŞAN İNATÇI KİRLİLİK VARSA HARBİYE ALÜMİNYUM BULAŞIK TELİ SARILARAK TEMİZLEYİP SONRA BEZLİ HARBİ İLE SİLİN YAĞLI BIRAKMAYIN TERTEMİZ OLUR VD 40 SOLVENT İÇERİKLİ OLDUĞUNDAN SİLAHIN BOYASINI İNCELTİR VE ÇÖZER (MAZOTUDA) BOYALI AKSAMLARDA KULLANMAYIN PAHALI YAĞLARA GEREK YOK SEZON SONUNDA SİLAHINIZI (CLEANER, LUBRICANT, PRESERVATIVE ) ÖZELLİKLİ YAĞ İLE YAĞLAYIN BOYALI YÜZEYLERİDE İNCE BİR TABAKA HALİNDE YAĞLAYABİLİRSİNİZ BU YAĞ ŞEFFAF RENKSİZ KOKUSUZ LEKE YAPMAYAN SU GÖRÜNÜMÜNDE SOĞUKTAN SICAKTAN ETKİLENMEYEN KALİTELİ BİR YAĞDIR TÜM AVCI DOSTLARA RASTGELE...
-
Şeref bey sanayideki sobalarda biliyorsunuz yanık yağ yani ömrünü tamamlamış motor yağı kullanılıyor. Dizel motorlarda ise ateşleme sistemi ile değil sıkıştırma sistemi ile motor çalıştırılıyor.
Fakat dediğinizi en kısa zamanda kullanılmamış bir motor yağını ateşe vererek deneyeceğim.
Erol bey ömrünü tamamlamış yağ kullanılmasının sebebi ucuz hatta bedava olması , Dizel motor hakkında da şunu söylemek daha açıklayıcı olur, Dizel motorlar havayı sıkıştırır, gazların genleşme prensipleri geregi sıkışan hava ısınır ve yüksek sıcaklığa çıkar , bu sıcaklığa enjektörler yanıcı bir madde püskürtür ve yanma ( patlama) gerçekleşir yani yanmanın gerçekleşmesi için önce ısı ardından da yanıcı madde gerekir ve tabi oksijen. Bu noktada yanıcı madde yağ oluyor .
-
0-30 gibi tam sentetik yağlar bence çok iyi bir seçim olabilir