TURKIYE AVCILARI VE ATICILARI FORUMU
SİLAHLAR, MÜHİMMAT, EKİPMAN HAKKINDA HER ŞEY => YİVSİZ TÜFEKLER GENEL VE TEKNİK PAYLAŞIMLAR => Konuyu başlatan: Mutlu YAĞMUR - 18 Ocak 2016, 11:23:47
-
mrb forum üyeleri sizden tüfek yağlaması hakkında yardım almak istiyorum 3 farklı ürün aldım roebuck markadan pas açan-bakım yağı-koruma yağı olarak bunları nasıl uygulayabilirim yani üçünü sırasıylamı sürmeliyim mesela pas açan yagı tüfegin heryerinde kullanabilirmiyim ondan sonra silay yağı ve koruyucu yağ ilede devammı etmeliyim yoksa tek tekmi kullanmalıyım
-
yagları dipcik ve kundak yerine kesinlikle sürme . kundakları ıslak bezlede silmemeye ozen goster ( ahsap ise . )
-
yagları dipcik ve kundak yerine kesinlikle sürme . kundakları ıslak bezlede silmemeye ozen goster ( ahsap ise . )
oraları sadece koruyucu yağla yağlasam olurmu diğerlierni metal kısımlarına sürebilirmiyim sırasıyla
-
http://www.uzmantv.com/tufek-bakimi-nasil-yapilir (http://www.uzmantv.com/tufek-bakimi-nasil-yapilir)
mutlu bey b silahınızın ahsap olan kısımları surdugunuz zaman yagı vernikle zamanla tepkımeye girer . ve vernıklerı atar .
tüfeginizi. yaglamaya bitirdikten sonra pamuga hafif yag surun ve hafif yaglı bıcımde kullanmayacagınız zamanlar da kaldırın :)
-
http://www.uzmantv.com/tufek-bakimi-nasil-yapilir (http://www.uzmantv.com/tufek-bakimi-nasil-yapilir)
mutlu bey b silahınızın ahsap olan kısımları surdugunuz zaman yagı vernikle zamanla tepkımeye girer . ve vernıklerı atar .
tüfeginizi. yaglamaya bitirdikten sonra pamuga hafif yag surun ve hafif yaglı bıcımde kullanmayacagınız zamanlar da kaldırın :)
ahşap kısımlarını yağlama için ne tavsiye edersin
-
mutlu bey o konuda bilgim yok insallah bilen bir arkadas yazar .
-
tüfeğinizde pas yok ise pas sökücüyü kullanmayınız ayrı ürünler olduğu için belli ki kuvvetli bir pas sökücü zamanla defarmasyona sebep olur.tüfeğinizi söktükten sonra bakım yağını bol miktarda atınız sonra kuru bir bez ile bez cok önemli toz ip gibi kalıntılar bırakmamalın güzelce silip temizleyiniz asla kullanıla tüfeği yağlı bırakmayınız yine hareketli parcalar elin zor girdiği yerlere diş frçası kullanarak temizleyiniz temizlikten sonra gözle görünür yağ kalmamalı yağ sadece hafif parlak bir yüzey oluşturmalı sonra koruyucu yağı tüfek üzerine püskürttükten sonra yine iyice siliniz ıslak kalmamalı sildikten sornra yüzey üzerinde ince bir nemli film tabakası oluştuğunu zaten fark edersiniz koruyucu yağı vernikli dipçikte kullanabilirsiniz hiç bir sıkıntı olmaz sezon sonlarında yani tüfeğiniz uzun süre kullanılmayacaksa yine aynı işlemleri uygularsınız fakat yağı tamamen silmeyin kullanılacak olan bakımdaki gibi biraz daha nemli kalabilir fakat sezon basında mutlaka ava cıkmadan tekrar üzerindeki kaba yağ cıkarılıp silah yağ ile iyice temizlenmelidir yapılan en büyük hata kullanılan tüfeklerde tüfeği yağlı bırakmaktır yağ zamanla azda olsa katılasır ve üzerine çok cabuk toz toplar özellikle otomatik tüfeklerde takılmaya sabebiyet verir yine yapılan en büyük yanlışlardan takılma olduktan sonra parçalar üzerine yağ damlatılır rahat çalışsın mantığıyla fakat daha fazla takılmaya sebep verir namlu icerisinde yine ciddi bir yapışma yoksa tel harbi kullanmaktan kacının harbinin ucuna pamuk takın ve hafif üzerine yag atın bir kaç defa namlu içerisinden geçirin sonra temiz bir pamukla pamukta leke oluşmayacak seviyeye gelinceye kadar geçirin.
Otomatik gazlı tüfeklerde ben kesinlikle namlu içerisine yağ püskürtmem veya yağlı bir pamuk geçirmem ne kadar temizler iseniz temizleyin gaz deliklerinden yağı cıkaramazsınız bu da çok cabuk kirlenmeye tutukluğa sebebiyet verir eger namlu içerisine müdahale gerekirse gaz deliklerine gelmeyecek sekilde alltan üstten temizlemeye çalışırım asla yağlı olan pamuğu namlu boyunca gecirmem 14 yılldır böyle bakım yaptığım tüfeğim 1 defa tutukluk yapmadı ayrıca çok anormal bir durum olmaz ise sezon başı ve sezon sonu olmak üzere otomatik tüfeğimi sadece 2 defa temizlerim işin sırrı yağlı bırakmamakta
-
mrb forum üyeleri sizden tüfek yağlaması hakkında yardım almak istiyorum 3 farklı ürün aldım roebuck markadan pas açan-bakım yağı-koruma yağı olarak bunları nasıl uygulayabilirim yani üçünü sırasıylamı sürmeliyim mesela pas açan yagı tüfegin heryerinde kullanabilirmiyim ondan sonra silay yağı ve koruyucu yağ ilede devammı etmeliyim yoksa tek tekmi kullanmalıyım
Yağı üreten firmanın açıklamaları aşağıda.
http://www.roebuckoils.com/page.php?id=5 (http://www.roebuckoils.com/page.php?id=5)
Hangisi ne şekilde kullanılacak pek anlamadım. O marka eskiden 505 silah yağı diye satılıyordu. İthal bir şeyler bulunmadığı yıllarda tek tip 505 silah yağıyla çok bakım yaptım. Çok soğukta da, sıcakta da silahlarımı korudu. Sadece kostik boyalı bir tüfeğim gözümden uzak, naylon torbada sarılı şekilde uzun süre kaldığı için biraz pas başlangıcı olmuştu. Bu yağdan oldu demem zor ama olanı yazdım.
Size önerim, silah solventi bulabilirseniz alın. 505'in solventi de vardı, o da işe yarıyordu. Şimdi var mı bilmiyorum. Daha kalitelileri de var zaten.
Neyse, fazla yağ sürmeyin. Arada çıkarın kontrol edin. Üreticiye yağların kullanım yönergelerini sormanızı da öneririm.
-
tüfeğinizde pas yok ise pas sökücüyü kullanmayınız ayrı ürünler olduğu için belli ki kuvvetli bir pas sökücü zamanla defarmasyona sebep olur.tüfeğinizi söktükten sonra bakım yağını bol miktarda atınız sonra kuru bir bez ile bez cok önemli toz ip gibi kalıntılar bırakmamalın güzelce silip temizleyiniz asla kullanıla tüfeği yağlı bırakmayınız yine hareketli parcalar elin zor girdiği yerlere diş frçası kullanarak temizleyiniz temizlikten sonra gözle görünür yağ kalmamalı yağ sadece hafif parlak bir yüzey oluşturmalı sonra koruyucu yağı tüfek üzerine püskürttükten sonra yine iyice siliniz ıslak kalmamalı sildikten sornra yüzey üzerinde ince bir nemli film tabakası oluştuğunu zaten fark edersiniz koruyucu yağı vernikli dipçikte kullanabilirsiniz hiç bir sıkıntı olmaz sezon sonlarında yani tüfeğiniz uzun süre kullanılmayacaksa yine aynı işlemleri uygularsınız fakat yağı tamamen silmeyin kullanılacak olan bakımdaki gibi biraz daha nemli kalabilir fakat sezon basında mutlaka ava cıkmadan tekrar üzerindeki kaba yağ cıkarılıp silah yağ ile iyice temizlenmelidir yapılan en büyük hata kullanılan tüfeklerde tüfeği yağlı bırakmaktır yağ zamanla azda olsa katılasır ve üzerine çok cabuk toz toplar özellikle otomatik tüfeklerde takılmaya sabebiyet verir yine yapılan en büyük yanlışlardan takılma olduktan sonra parçalar üzerine yağ damlatılır rahat çalışsın mantığıyla fakat daha fazla takılmaya sebep verir namlu icerisinde yine ciddi bir yapışma yoksa tel harbi kullanmaktan kacının harbinin ucuna pamuk takın ve hafif üzerine yag atın bir kaç defa namlu içerisinden geçirin sonra temiz bir pamukla pamukta leke oluşmayacak seviyeye gelinceye kadar geçirin.
Otomatik gazlı tüfeklerde ben kesinlikle namlu içerisine yağ püskürtmem veya yağlı bir pamuk geçirmem ne kadar temizler iseniz temizleyin gaz deliklerinden yağı cıkaramazsınız bu da çok cabuk kirlenmeye tutukluğa sebebiyet verir eger namlu içerisine müdahale gerekirse gaz deliklerine gelmeyecek sekilde alltan üstten temizlemeye çalışırım asla yağlı olan pamuğu namlu boyunca gecirmem 14 yılldır böyle bakım yaptığım tüfeğim 1 defa tutukluk yapmadı ayrıca çok anormal bir durum olmaz ise sezon başı ve sezon sonu olmak üzere otomatik tüfeğimi sadece 2 defa temizlerim işin sırrı yağlı bırakmamakta
mrb kardeşim tüfek yağkanması konusundaki paylaşımıma yorum yazmıssın tesekkür ederim baya bilgin var bukanuda sana bişey daha sorayım bende huğlu koop. 601 g deluxe otomatik var,alalı 3 yıl oldu iki kere bir sorunla karsılastım 3 fişek var içinde iki fişeği atıyorum üçüncü için tetiği çektiğimde sanki emniyetteymis gibi tetik çekilmiyor,fişeği cıkartıp tekrar koydugumda tetik çekiliyor bunu bayiye sordugumda tetik kısmını söküp yagla dedi onu yaptım ondan sonrada pek atış yapmadım yaptıgımdada yapmadı ama sorun çözüldümü bilmiyorum dediği gibi yağlamayla sorun çüzülürmü bilgin varmı
-
Mutlu bey öncelikle 3. fişek hazneden çıkıp namlu içine gidiyor ve mekanızma kapanmış oluyorsa ilk ana işlevi tamamlamıştır
burada dikkat edilecek hususlar
1-3.fişek namluya sürüldü mekanızma kapandı tetik çekilmiyor mekanızmanın tam kapandığını kontrol edin elinizle öne ittirip tekrar deneyin bu biraz düşük ihtimal geliyor bu
2-tetik kuruluyor mu ?tetik hiç çat die bir ses yapmıyosa kurulmamış demektir
bunun iki nedeni olabilir
tetik tertibatınız sökün emniyeti kontrol edin açıp kapayın gözünüze takılan bir asınma veya fazladan yağ var mı dağa sonra horoz deriz tetigi çektiğiniz zaman yukarı dikilir elinizle bastırıp tekrar kurarsınız tekrar çekersiniz horazu aşagıya basarken onu tutan kısımlarda aşınmalar veya elinizle salladığınızda boşluk var mı elinizle tetiğe basmadan horozu cektiğinizde horaz acılıyor mu yani bosanıyor mu bu horaz içerisinde bir yay vardır horoz dik durumdayken görebilirsiniz onun içerisine iyice bakın kürdan yardımı ile temizleye bilirsiniz bu kısımları ve tetiğin tamamına bol yağ sıkın sonra tüm parcaları hareket ettirin yağ her yere işlesin daha sonra balata spreyi dediğimiz spreyden edinin onunla iyice yıkayın yağdan arınsın sonra hafif yağ püskürterek kürdan veya cöp şise kağıt havlu sararak güzelce yaydırın yine parçaları hareket ettirin hareketten sonra yanlız burada yağ fazla olmayacak bir sıkımlık atıp yayacaksınız sonra fazlalıklarını güzelce temizleyeceksiniz ne yağ görünecek nede kuru olacak
ikici olarak kundak içerisinde bir yay vardır kundağı söktügünüz zaman görebilirsiniz genellikle yerli tüfeklerde bu yay içerisinden nemden kaynaklı yoğun paslanma oluyor ve tutukların baslıca sebebini oluşturuyor o yay tüp bir mekanizma içerisindedir eger bir yerlerinde kapak falan yoksa kolay müdahale edebileceğiniz fazla kurcalayıp zorlamayın pense ile sıkmayın cünkü tüpte ufak bir sekil bozulması tüfeğinizin takılmasına neden olucaktır ben bu yıl babamın walter marka tüfeğini temizlerken azıcık gözümden cıktığı hemde fabrikaya genel bakıma gidecek olmasından dolayı fazla forladım tüpte cok hafif hissedilir bir yamukluk oluştu daha kötü duruma geldi anlamıyosanız fazla kurcalamayın ;D ;D ;D ;D
tüfeğinizi toplu halde iken hekanızmayı yavaş yavaş açıp kapatın sesini dinleyin eğer kundak içerisinde ki yayda bir problem varsa gereksiz bir yay sesi duyarsınız yay bazen yumuşak gider bazen sertleşir bazen yien yumsar bu süre zarfında hep mekanik seste bir değişik bir gıcırtı oluşturur burası biraz dikkat gerektiriyor yine tüfeğin tam yağlanıp yağlanmadığını yağladıktan sonra böyle kontrol edersiniz gereksiz bir sürtme sesi duyuyor iseniz sesin gelebileceği barcaları çok hafif daha yağlarsınız yine cok yağlı kalan parçalar şok şok die tabir edeyim tok bir ses cıkarır tam kıvamında olanlar şık şık die hareket eder ayarı burada tutturursunuz burada bizi en çok yanıltan kısımda budur bol yağ ilk etapta daha rahat ve tok bir çalışma sesi verir fakat zamanla üzerine toz toplar katılasır donr ve takılma problemleri oluşturur
bu nedenler saydıklarım yağlama veya paslanma ile giderilebilecek problermler
bunun haricinde mekaniksel problemler olabilir temizledikten sonra takılmayı sık sık tekrarlıyorsa fabrikaya gönderin muhtemelen ücretsiz olarak mekaniksel arıza olabilecek parçaları değistirirler.
ama anladığım kadarıyla problemin tetiğin horuzun kurulmamasından kaynaklanıyır yine tetiği kuran parçaların işleyişini dikkatlice inceleyin
Çok uzattım kusura bakmayın herseyden önce tüfeğin çalışma prensibini anlarsanız bakımda ve arızada nerelere ekstra özen göstermeniz gerektiğini çok kolay anlarsınız
-
Mutlu bey öncelikle 3. fişek hazneden çıkıp namlu içine gidiyor ve mekanızma kapanmış oluyorsa ilk ana işlevi tamamlamıştır
burada dikkat edilecek hususlar
1-3.fişek namluya sürüldü mekanızma kapandı tetik çekilmiyor mekanızmanın tam kapandığını kontrol edin elinizle öne ittirip tekrar deneyin bu biraz düşük ihtimal geliyor bu
2-tetik kuruluyor mu ?tetik hiç çat die bir ses yapmıyosa kurulmamış demektir
bunun iki nedeni olabilir
tetik tertibatınız sökün emniyeti kontrol edin açıp kapayın gözünüze takılan bir asınma veya fazladan yağ var mı dağa sonra horoz deriz tetigi çektiğiniz zaman yukarı dikilir elinizle bastırıp tekrar kurarsınız tekrar çekersiniz horazu aşagıya basarken onu tutan kısımlarda aşınmalar veya elinizle salladığınızda boşluk var mı elinizle tetiğe basmadan horozu cektiğinizde horaz acılıyor mu yani bosanıyor mu bu horaz içerisinde bir yay vardır horoz dik durumdayken görebilirsiniz onun içerisine iyice bakın kürdan yardımı ile temizleye bilirsiniz bu kısımları ve tetiğin tamamına bol yağ sıkın sonra tüm parcaları hareket ettirin yağ her yere işlesin daha sonra balata spreyi dediğimiz spreyden edinin onunla iyice yıkayın yağdan arınsın sonra hafif yağ püskürterek kürdan veya cöp şise kağıt havlu sararak güzelce yaydırın yine parçaları hareket ettirin hareketten sonra yanlız burada yağ fazla olmayacak bir sıkımlık atıp yayacaksınız sonra fazlalıklarını güzelce temizleyeceksiniz ne yağ görünecek nede kuru olacak
ikici olarak kundak içerisinde bir yay vardır kundağı söktügünüz zaman görebilirsiniz genellikle yerli tüfeklerde bu yay içerisinden nemden kaynaklı yoğun paslanma oluyor ve tutukların baslıca sebebini oluşturuyor o yay tüp bir mekanizma içerisindedir eger bir yerlerinde kapak falan yoksa kolay müdahale edebileceğiniz fazla kurcalayıp zorlamayın pense ile sıkmayın cünkü tüpte ufak bir sekil bozulması tüfeğinizin takılmasına neden olucaktır ben bu yıl babamın walter marka tüfeğini temizlerken azıcık gözümden cıktığı hemde fabrikaya genel bakıma gidecek olmasından dolayı fazla forladım tüpte cok hafif hissedilir bir yamukluk oluştu daha kötü duruma geldi anlamıyosanız fazla kurcalamayın ;D ;D ;D ;D
tüfeğinizi toplu halde iken hekanızmayı yavaş yavaş açıp kapatın sesini dinleyin eğer kundak içerisinde ki yayda bir problem varsa gereksiz bir yay sesi duyarsınız yay bazen yumuşak gider bazen sertleşir bazen yien yumsar bu süre zarfında hep mekanik seste bir değişik bir gıcırtı oluşturur burası biraz dikkat gerektiriyor yine tüfeğin tam yağlanıp yağlanmadığını yağladıktan sonra böyle kontrol edersiniz gereksiz bir sürtme sesi duyuyor iseniz sesin gelebileceği barcaları çok hafif daha yağlarsınız yine cok yağlı kalan parçalar şok şok die tabir edeyim tok bir ses cıkarır tam kıvamında olanlar şık şık die hareket eder ayarı burada tutturursunuz burada bizi en çok yanıltan kısımda budur bol yağ ilk etapta daha rahat ve tok bir çalışma sesi verir fakat zamanla üzerine toz toplar katılasır donr ve takılma problemleri oluşturur
bu nedenler saydıklarım yağlama veya paslanma ile giderilebilecek problermler
bunun haricinde mekaniksel problemler olabilir temizledikten sonra takılmayı sık sık tekrarlıyorsa fabrikaya gönderin muhtemelen ücretsiz olarak mekaniksel arıza olabilecek parçaları değistirirler.
ama anladığım kadarıyla problemin tetiğin horuzun kurulmamasından kaynaklanıyır yine tetiği kuran parçaların işleyişini dikkatlice inceleyin
Çok uzattım kusura bakmayın herseyden önce tüfeğin çalışma prensibini anlarsanız bakımda ve arızada nerelere ekstra özen göstermeniz gerektiğini çok kolay anlarsınız
degerlendirmeniz icin tesekkurler sorunn sadece tetigin cekilmemesi sert yani kurulu fakat tetik dusmuyor bakalim yagladim bidaha yapacakmi