Gönderen Konu: Tüfek hataları  (Okunma sayısı 4941 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kemal BOZKURT

  • *
  • İleti: 1014
  • Thanked: 9 times
Tüfek hataları
« : 02 Mart 2013, 20:42:58 »
Merhaba dostlar bir tüfek aynı problemden iki kez fabrikaya gider ama yinede sıkıntı çözülmeyip üçüncü kez yollanırsa o tüfeği değilde yenisini isteme hakkımız varmıdır?Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.
Kemal BOZKURT
     ^^RİZE^^
1987 İSTANBUL / Kartal

jpg upload
 

tolgaozhan

  • Ziyaretçi
Ynt: Tüfek hataları
« Yanıtla #1 : 02 Mart 2013, 20:47:36 »
Kemal Kardeşim;
Doğru dürüst bir firma ise ve satış/kalite devamlılığını kararlı tutmak istiyorsa hemen değiştirmeli bence. Yoksa dilimize düşüyor ve ciddi anlamda satışları düşüyor. Sen mutlaka değişim iste.
Selamlar
 

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
Ynt: Tüfek hataları
« Yanıtla #2 : 02 Mart 2013, 22:01:53 »
Öyle 2-3 sefer zorunluluğu yok. Kusurlu ise ya tamir ya yenileme yada bedelini iade olabilir. Hangisini dilerseniz seçin. Kabul etmezlerse tüketici hakem heyetine başvurun. Ama belli bir fiyatın üzerinde tüketici mahkemesine müracat gerekiyor.

Burada bilmediğim şey, ürün bedeli iade istendiğinde faturadaki bedelin mi dikkate alınacağı. Muhtemelen öyledir.
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
Ynt: Tüfek hataları
« Yanıtla #3 : 02 Mart 2013, 22:10:04 »
Bi' "google"ladım şunları buldum:

1. http://www.eticaretvehukuk.com/171/tuketici-hakem-heyetleri-ve-basvuru-yolu.html


Tüketici Hakem Heyetleri ve Başvuru Yolu
Bulunduğu kategori : Makaleler

4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’dan doğan uyuşmazlıklar nedeniyle kanun yolu olarak Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemelerinin görevli olduğu artık herkes tarafından bilinmektedir. Peki Tüketici Hakem Heyetine başvuru nasıl yapılır, bu başvuruda nelere dikkat edilmelidir ve başvurunun parasal sınırı nedir?


Tüketici mahkemesine mi tüketici hakem heyetine mi?

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Tüketici Kuruluşları” bölümünde hukuki uyuşmazlıklara bakacak olan görevli mahkemenin Tüketici Mahkemeleri olduğu düzenlenmektedir. Ancak burada kanun koyucu ikili bir ayrım yapmaktadır. Her yıl Bakanlık tarafından belirlenen parasal sınır doğrultusunda bu miktarın altındaki uyuşmazlıklar için tüketici sorunları hakem heyetlerine başvuru zorunludur.

2012 Yılı için tüketici hakem heyetine zorunlu başvuru sınırı 01.01.2012 tarihinden itibaren 1.161,67 TL,
Büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 01.01.2012′den başlayarak 3.032,65 TL’dir.

Bu halde, başvuru konusu mal/hizmetin bedeli 1.161,67.-TL ile 3.032,65.-TL arasında ise bu takdirde tüketici hakem heyetine başvurulabileceği gibi tüketici mahkemelerine de başvurulabilecektir.
(Yukarıdaki bedeller aşağıda verdiğim 2nci linkte göreceğiniz gibi güncellenmiş.)

Eğer yapacağınız hukuki uyuşmazlığa konu malın/hizmetin değeri bu sınırların altındaysa bu durumda öncelikle tüketici hakem heyetine başvurmanız gerekmektedir.

Başvurular, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki hakem heyetine yapılır.

Tüketici Hakem Heyetleri Nerededir?

İl hakem heyetleri il merkezi sınırları içerisinde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçe hakem heyetleri ise ilçe sınırları içerisinde Kaymakamlık binalarıdır.

Başvuruda nelere dikkat edilmelidir?
Tüketici hakem heyetine yapılacak başvuruda öncelikli olarak ad- soyad adres gibi kimlik bilgileri ve şikayet edilen firmanın açık ünvanı ile adres bilgileri yer almalıdır. Ardından şikayetin konusu kısa bir şekilde – bir cümle ile- belirtilmelidir.

Açıklamalar bölümüne gelindiğinde; satın alınan malın/hizmetin ne olduğu, miktarı, cinsi ve fiyatı (ödemenin ne şekilde yapıldığı da mutlaka belirtilmelidir) gibi bilgiler alındığı tarih ile birlikte belirtilmelidir.

Şikayete konu malın/hizmetin ne kadar süre ile kullanıldığı, şikayetin hangi tarihten itibaren başladığı, firma ile yapılan görüşmeler gibi bilgiler oluş sırasına göre sıralanmış ve net olarak belirtilmelidir. Burada özellikle dikkat edilmesi gereken, lüzum olmadığı halde çözüme ulaştırmayan yakınmalar ile dolu beyanlarda bulunulmamasıdır. Hukuka aykırı olay her ne ise o olayın net bir şekilde belirtilmesidir.

Olaylar anlatılırken anlatım şeklinize göre sözleşme, fatura gibi delillerinizi parantez içinde belirtebilirsiniz.

Tüm olaylar anlatıldıktan sonra Tüketici Kanunu’na göre hangi seçimlik hakkınızı kullanmak istediğinizi belirtmeniz gerekmektedir.
Açıklamalar bölümünün ardından hukuki sebep bölümüne 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkın Kanun ve ilgili diğer tüm mevzuat, deliller bölümüne ise elinizdeki delilleri sırasıyla yazmanız gerekmektedir (sözleşme, fatura, fiş, garanti belgesi, tamir formu vs.)

Dilekçe ve belgelerin verilmesiyle başvuru yapılmış sayılacaktır.

Son olarak belirtmemiz gerekir ki aynı uyuşmazlık konusu ile ilgili olarak birden çok hakem heyetine başvuramayacağı gibi aynı uyuşmazlık konusu ile ilgili olarak aynı hakem heyetine de yalnızca bir defa başvuru yapılabilir.

İnceleme şekli nasıldır, karar küresi ne kadardır?

Yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç üç ay içerisinde görüşülüp karara bağlanacaktır.
Toplantılar her ayın ikinci ve dördüncü haftalarının ilk günleri, en az ayda iki defa, resmi tatil günlerine rastladığında tatilden sonraki ilk çalışma gününde olmak üzere yapılır.
İnceleme, dosya üzerinden yapılabileceği gibi gerek görüldüğü hallerde taraflar dinlenmek suretiyle de yapılabilir. Bu durumda, tüketici hakem heyeti tarafından şikayetiniz nedeniyle çağırıldığınızda gitmeniz, sorulan soruları cevaplamanız ve gerek görüldüğü takdirde sözlü olarak açıklamalarda bulunmanız gerekmektedir.

Eğer inceleme bilirkişi marifetiyle yapılacak ise bağlayıcı olmayan hakem heyeti kararı için bir bilirkişi(1.161,67 TL’nün üstündeki uyuşmazlıklar), bağlayıcı hakem heyeti kararları (1.161,67 TL ‘nin altındaki uyuşmazlıklar) için ise birden fazla bilirkişi görevlendirilebilir.

Yapılan inceleme neticesinde verilen kararlar, alındığı tarihten itibaren beş gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.

Kararlara nasıl itiraz edilir?

Değeri 1.161,67 TL, ‘nin altındaki uyuşmazlıklar için yapılan başvurularda verilen kararlar bağlayıcı nitelik taşımaktadır ve İcra ve İflas Kanununun ilamların yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerine göre yerine getirilebilir.

Ancak verilen karar aleyhinize ise ve haklı olduğunuzu düşünüyorsanız 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz etmeniz gerekmektedir. İtiraz, tek başında icrayı durdurmamaktadır. Bu nedenle, Tüketici Mahkemesi’ne yapılacak itirazda tedbiren hakem heyeti kararının icrasının durdurulması istenmelidir. Gerekli şartlar mevcut ise hakim tarafından icranın tedbiren durdurulmasına karar verilecektir. Ancak bu itiraz nedeniyle mahkeme tarafından verilecek karar kesin nitelik taşımaktadır.

Tüketici hakem heyeti kararına süresi içerisinde itiraz edilmediği takdirde bu karar kesinleşecektir. Bu nedenle eğer itiraz edilecekse on beş günlük sürenin kaçırılmaması gerekmektedir.

Değeri 1.161,67 TL, ‘nin üstünde olan uyuşmazlıklar için hakem heyetlerine başvurulabileceği gibi tüketici mahkemesine de başvuru yapılabilmektedir. Bu halde hakem heyetine başvurulur ise verilecek karar delil niteliği taşıdığından bağlayıcılığı bulunmayacaktır ve dolayısıyla icra kabiliyeti de bulunmamaktadır. Bu nedenle verilecek karara karşı tekrar tüketici mahkemesine başvurulması gerekecektir.



2. http://www.turkhukuksitesi.com/hukuksayfa_tuketici_hakem_heyeti.htm

Bu ise senelere göre değişen sınır bedelleri vermiş. Fazla değişmemiş gerçi.

Tüketici Hakem Heyetleriyle İlgili Sınırlar

Tüketici hakem heyetine zorunlu başvuru sınırı 01.01.2013'den başlayarak 1.191,52 TL,

Büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 01.01.2013'den başlayarak 3.110,58 TL'dir.

*2013 yılı değerleri, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 22. maddesindeki usule göre Üretici Fiyatları Endeksinde meydana gelen ortalama % 2,57 (iki virgül elliyedi) oranında artış esas alınarak belirlenmiştir.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tüketici hakem heyetine zorunlu başvuru sınırı 01.01.2012'dan başlayarak 1.161,67 TL,

Büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 01.01.2012'dan başlayarak 3.032,65 TL'dir.

*2012 yılı değerleri, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 22. maddesindeki usule göre Üretici Fiyatları Endeksinde meydana gelen ortalama % 12,58 (oniki virgül ellisekiz) oranında artış esas alınarak belirlenmiştir.

----------------------------------------------------------
Tüketici hakem heyetine zorunlu başvuru sınırı 01.01.2011'dan başlayarak 1.031,87 TL,

Büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 01.01.2011'dan başlayarak 2.693,78 TL'dir.

*2011 yılı değerleri, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 22. maddesindeki usule göre Üretici Fiyatları Endeksinde meydana gelen ortalama % 9,92 (dokuz virgül doksaniki) oranında artış esas alınarak belirlenmiştir.


3. http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/862.html
Ürünle ilgili şikayetlerde müşteri hakları ile ilgili

Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)

    Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
......
GARANTİ BELGESİ

    Madde 13 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./20. md.)

    İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.

    Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.

    Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.

    Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilanla görevlidir.


Buraya kadar anladığım; Eğer "ayıplı mal" ise bedel iadesi, değiştirme veya tamir isteme hakkımız var. Şayet mal ayıplı değil ama garanti süresi içinde "arızalanmışsa" üretenin veya ithal edenin tamir etme yükümlülüğü var. Yukarıda yazılı şartlar içinde tamir edilemiyorsa aynen "ayıplı mal"da geçerli diğer haklara(iade veya değişim) sahip olunuyor.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2013, 22:35:45 Gönderen: Volkan KÖYDEMİR »
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 

tolgaozhan

  • Ziyaretçi
Ynt: Tüfek hataları
« Yanıtla #4 : 02 Mart 2013, 22:59:13 »
Volkan Bey;
Harika bir paylaşım olmuş. Bu elektronik hayat bizi eyice tembelleştirdi. Google Amca'ya bile bakmaya üşenir olduk ya hayırlısı :(
Çok faydalı bilgiler ve her an hepimize yarayabilecek bilgiler.
Tekrar teşekkürler.
 

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
Ynt: Tüfek hataları
« Yanıtla #5 : 02 Mart 2013, 23:03:28 »
Tolga Bey çok haklısınız. Kendim için de araştıracaktım ne zamandır. Vesile oldu. Esasen hukuk konuları değişebilir, en güncelini bilemeyebiliriz. Keşke konuya hakim birileri yardım etse. Yukarıki mevzuyu ben anladım ama hepsi buysa tabi.
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 

Çevrimdışı Kemal BOZKURT

  • *
  • İleti: 1014
  • Thanked: 9 times
Ynt: Tüfek hataları
« Yanıtla #6 : 02 Mart 2013, 23:39:51 »
İsim vermek istemiyorum sonuçta kul yapısı hata olabilir sağolsunlar ikidir ilgilerini eksik etmediler benimde sevdiğim bir marka ama üç oldu bakalım pazartesi belli olucak sonucu burdan açıklarım
Kemal BOZKURT
     ^^RİZE^^
1987 İSTANBUL / Kartal

jpg upload
 

Çevrimdışı Kemal BOZKURT

  • *
  • İleti: 1014
  • Thanked: 9 times
Ynt: Tüfek hataları
« Yanıtla #7 : 04 Mart 2013, 20:30:17 »
Tüfeğimin alt namlusu 2 senedir aradan aradan  patlatmıyor, avımın içine etti daha yavru köpeğimin önünden bir sürü çulluk kaçırmama sebep oldu bir değil iki değil üç kere tamire gitti bugün yine geri geldi kağıttada yazılan tüfeği üst üste tekrar tekrar denedik ama bi prolemlem göremedik fişeği değiştirmemi istediler ayrıca kargo parasınıda bana kastılar allahımya bende fişektenmi değilmi anlamayacak kadar aptalımya ne günlere kaldıkya yine söyliyorum isim vermek istemiyorum çünkü bu marka gerçekten çok sevdiğim bir marka ama allahın hakkı üçtür dedik poligona gidicem yine aynısını yaparsa burdanda bangır bangır bağırmazsam, tamire gidip gelen kağıtları bile elimde az para vermedim o tüfeğe ama iki senedir hem avımı hemde etrafımdakilere rezil etti beni, tamam anladık kul yapısı hata olur eyvallah ama be mübarek 3 kere tüfek tamiremi gider ya...
Kemal BOZKURT
     ^^RİZE^^
1987 İSTANBUL / Kartal

jpg upload
 

Çevrimdışı Ş.Burak SEZER

  • DUCK HUNTER
  • Avlak Yönetici
  • *****
  • İleti: 6258
  • Thanked: 196 times
Ynt: Tüfek hataları
« Yanıtla #8 : 04 Mart 2013, 20:36:09 »
Tüketici haklarına başvurabilirsin Kemal..Onlar bu işi çok sıkı tutuyorlar..
Ş.Burak SEZER 
1988 SAMSUN


 

Çevrimdışı Mehmet GÖNEL

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 791
  • Thanked: 228 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: Tüfek hataları
« Yanıtla #9 : 06 Mart 2013, 23:58:03 »
Kemal gizlemene gerek yok.Elindeki tüfeğin Huğlu marka olduğu anlaşılıyor.Maalesef sadece bu firmada değil, bütün yerli firmalarda sıkıntılar var.Sadece insanların AKKAR'ın müşteriye yaklaşımını bu sitede herkes övüyor.Ama ben şunu anladım ki bu tüfek işi şans işi.Anlayacağın bizim firmalarda bir kalite standardı yok.Huğlu marka olup 40 yıldır hiç servise gitmeyen, tıkır tıkır çalişan huğlu tüfekleri bilirim.Ama aynı marka defalarca servise gidip, sorunu çözülmeyen tüfekler de biliyorum.Kemal kardeşim maalesef yerli sanayimizde durum bu.Standart arama kesinlikle.Rezil de olabilirsin, vezir de. Huğlu bir kooperatif.Ahmet ustanın yaptığı tüfek mükemmel olurken, Mehmet ustanın yaptığı tüfek ise sizi pişman edebilir.Bu yaşıma kadar 7 adet huğlu marka tüfek kullanmış biri olarak yazıyorum bunları.
Mehmet GÖNEL
1973 ÇANAKKALE/ LAPSEKİ
 

Çevrimdışı Kemal BOZKURT

  • *
  • İleti: 1014
  • Thanked: 9 times
Ynt: Tüfek hataları
« Yanıtla #10 : 07 Mart 2013, 22:36:15 »
Kemal gizlemene gerek yok.Elindeki tüfeğin Huğlu marka olduğu anlaşılıyor.Maalesef sadece bu firmada değil, bütün yerli firmalarda sıkıntılar var.Sadece insanların AKKAR'ın müşteriye yaklaşımını bu sitede herkes övüyor.Ama ben şunu anladım ki bu tüfek işi şans işi.Anlayacağın bizim firmalarda bir kalite standardı yok.Huğlu marka olup 40 yıldır hiç servise gitmeyen, tıkır tıkır çalişan huğlu tüfekleri bilirim.Ama aynı marka defalarca servise gidip, sorunu çözülmeyen tüfekler de biliyorum.Kemal kardeşim maalesef yerli sanayimizde durum bu.Standart arama kesinlikle.Rezil de olabilirsin, vezir de. Huğlu bir kooperatif.Ahmet ustanın yaptığı tüfek mükemmel olurken, Mehmet ustanın yaptığı tüfek ise sizi pişman edebilir.Bu yaşıma kadar 7 adet huğlu marka tüfek kullanmış biri olarak yazıyorum bunları.
Mehmet abi öncelikle yorumun için teşekkür ederim isim vermememin nedeni bende başka huğlu tüfekleride var aynen söylediğin gibi tıkır tıkır çalışan tüfekler ve aynı şekilde dayımda v.s yakınlarımda 20 senelik 30 senelik hatasız huğlu tüfekleri var benimde sevdiğim bir marka olduğu için karalamak istemedim karalamıyorumda ama 3 kere tamire gitti eğer bidaha yaparsa geri istemicem ne yaparlarsa yapsınlar o zaman 2 seneya koca 2 sezon çileden çıkardı beni.Tekrardan yorumun için teşekkür ediyorum abi.
Kemal BOZKURT
     ^^RİZE^^
1987 İSTANBUL / Kartal

jpg upload
 

Çevrimdışı Ümit ÇAGLAR

  • *
  • İleti: 320
  • Thanked: 38 times
  • Herkese rastgele
Ynt: Tüfek hataları
« Yanıtla #11 : 07 Mart 2013, 23:48:03 »
Huğlu eski Huğlu değil... Adamlar çok rahat.Yurtdışından Tüfek gelmesi abuk sabuk bir engellemeyle durdurulmuş!! İster al ister alma rahatlar.
  • Fabarm xlr 5
Ümit ÇAGLAR
1977 KARS
 

Çevrimdışı Mehmet GÖNEL

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 791
  • Thanked: 228 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: Tüfek hataları
« Yanıtla #12 : 16 Mart 2013, 16:26:02 »
Evet dostlar, huğlu artık o eski huğlu değil ne yazık ki.Çevremdeki avcılardan son bir kaç yıldır epey şikayetler duyuyorum.Bu gün sitemizin ŞİKAYETLER bölümünde yine olmaması gereken bir şikayet okudum.Tanıdığım ve Keşan'da faaliyet gösteren huğlu'lu bir av bayii ve tüfek ustası var.Bu gün durumu o arkadaşa sordum.Bana şunu söyledi:Huğlu artık eskisi gibi değil.İyi ustaların çoğu Akdaş, Akus ve Büyük Huğlu gibi firmalara geçmiş durumda.Arayınca telefona bakan kişiler bile sık sık değişir olmuş.Kalite ve fiyatların da kişiden kişiye değiştiğini söyledi.Durum anladığım kadarıyla pek iyi değilmiş.
Mehmet GÖNEL
1973 ÇANAKKALE/ LAPSEKİ